Read in May

by - sobota, června 03, 2017


V květnu jsem se sice učila na maturitu, ale samozřejmě jsem si našla čas i na čtení knih a za tento měsíc jsem jich přečetla celkem 6! Goodreads mi hlásí, že už jsem jen 3 knihy pozadu za svým cílem přečíst za tento rok 50 knih. To určitě doženu!





První přečtenou knihou za tento měsíc byla povídková sbírka od Oty Pavla - Zlatí úhoři. Četla jsem ji spolu se skupinou #MYČTEME. Bylo to mé první "setkání" s tímto autorem a popravdě mě velice překvapilo. Nevím proč, ale vždy jsem měla k tomuto autorovi nějaký zabudovaný blok, ale jsem ráda, že jsem si i přesto tuto knihu přečetla. Bylo příjemné se dozvědět něco více o jeho mládí a rodině. Některé povídky byly krátké, některé dlouhé. Chtělo se mi plakat, chtělo se mi smát.
Hodnocení: 4 hvězdičky



K maturitě jsem si vybrala sbírku balad od Karla Jaromíra Erbena - Kytici. Už jednou jsem ji četla a strašně se mi balady líbily. Pro připomenutí jsem si ji s chutí přečetla ještě jednou. Má nejmilejší balada je a vždycky bude Vodník. Já vím, že je strašně drastický, ale prostě se mi líbí. Dokonce jsem se kousek učila na pohovor na střední školu, ale nakonec ji po mně ani recitovat nechtěli. Tato kniha patří mezi mé oblíbené.
Hodnocení: 4 hvězdičky




Třetí přečtenou knihou byl čtvrtý díl známé fantasy série Píseň ledu a ohně od George R. R. Martina - Hostina pro vrány. Utěšil mě vzkaz od George R. R. Martina na poslední stránce (před dodatkem), kde nám (jeho věrným čtenářům) sdělil, ať se nebojíme, že příběh rozdělil na dvě části a ostatní postavy, které se neobjevily v této knize, budou v té další. Tento příběh se odehrával zejména v Králově přístavišti. Kapitoly z pohledu Cersei a Jaimeiho (skloňuje se to takto?) mi přišly nejzajímavější. Samozřejmě jsem hltala každé písmenko z kapitol o Alayne (Sanse) a Kočce z kanálů (Arye). Ostatní kapitoly nebyly až tak zajímavé, ale chápu, že tam potřebovaly být. Celkem mě zarazilo, že se v pár věcech kniha liší od seriálu a je to tím zajímavější, protože konečně nevím, co mě čeká dál. No prostě to byl další úžasný zážitek v Západozemí, ale na plný počet hvězdiček mi tam něco sházelo, takže dávám 4 :)



Vypukla mánie seriálu 13 Reasons Why a já jsem patřila mezi nadšené fanoušky. Seriál se mi zalíbil hned s první epizodou. Básnila jsem o něm pořád ve třídě, až jsem donutila asi třetinu spolužaček, aby se na to podívaly. Má kamarádka mi vrazila do rukou knížku od Jaye Ashera, že ji zkoušela číst, ale nebavilo ji to. Koukla jsem se na obálku a řekla si: "Co to je za slaďák pro puberťačky?" A ono se z toho vyklubal český překlad knihy, podle které byl seriál natočen. Knihu jsem si prostě musela přečíst, ale na obálku jsem se raději moc nekoukala. Noa proto jsem si objednala knihu v angličtině s obálkou s hlavními hrdiny. V knize bylo pár maličkostí jinak než v seriálu, ale s hořkostí v puse musím uznat, že je seriál lepší než kniha.
Hodnocení: 4 hvězdičky



Knihu s názvem Artefakt od české autorky Kristiny Hlaváčkové jsem dostala od přítele asi před půl rokem. Neustále mě zasypával dotazy, kdy už si ji konečně hodlám přečíst. Prostě nechápe, že mám nějaký systém v tom, jakou knihu chci zrovna číst. A jelikož už jsem nechtěla dále poslouchat jeho kousavé poznámky, pustila jsem se do čtení. Měla jsem už po maturitě, a tak mi přelouskat tuto knihu trvalo asi 3 dny. Líbilo se mi prostředí Prahy, respektive pod Prahou, jelikož se děj odehrává v Podsvětí. Na to, že to má být fantasy detektivka tam toho z těchto žánrů moc nebylo.
Hodnocení: 3,5 hvězdičky



Poslední knihu jsem přečetla za poslední dva dny v měsíci. Je to příběh pro malé, velké i starší lidi od Rudyarda Kiplinga - Mauglí. Kniha mě uchvátila svou krásnou obálkou, moc se mi líbily ilustrace a děj byl jednoduchý. Byla to taková oddechová jednohubka po náročném měsíci.
Hodnocení: 3 hvězdičky



Celkem přečtených knih - 6 knih
Celkem přečtených stran - 1 997 stran

64 stran za 1 den

Jaké knihy jste v květnu přečetli vy? :)

You May Also Like

4 komentářů

  1. Skvělý výběr knih :) Máj a Kytici jsem četla před maturitou :)A Hostina pro vrány je stejně jako celá série vynikající :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máj jsem také četla, ale ten se mi nelíbil. Kytici mám hodně ráda! :) Ano, série Píseň ledu a ohně je prostě moje srdcovka! ♥

      Vymazat
  2. Pěkné knihy. :) Kytici (i Máj) jsem teď v květnu také znovu četla - kvůli maturitě. A Hostina pro vrány je super, ale upřímně - mám pocit, že seriál a knihy jsou aktuálně úplně dva odlišné světy. Je ale pravda, že mám přečtený i pátý díl, a tam se to znovu odchyluje... Což mě štve, protože teď už vážně netuším, jak se bude vyvíjet seriál. :D

    http://jaderna-knihomolka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl i můj důvod přečtení Kytice - maturita. Ano, to je pravda. Martin totiž nestíhá psát a seriál je potřeba točit. Takže se liší. To je na tom právě to super. Aspoň jsme pořád napnuté :)

      Vymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)