Recenze: Elita

by - středa, září 13, 2017

Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey. America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí. Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.
zdroj anotace Databazeknih.cz

Informace o autorce

Kiera Cass, narozena v květnu 1981 v Jižní Karolíně, je americká spisovatelka zaměřena na kategorii young adult. Po střední škole se její touho stalo divadlo. Svoji prvotinu Siréna vydala v roce 2009. Ta však neměla příliš velký úspěch. Svoji druhou knihu Selekci, první knihu z triologie Selekce, vydala v roce 2012. Ta se během krátkého času stala bestsellerem. A k tomu jí velké množství nezdravých dortů.

"Jaké je to být zamilovaná?" ... "Je to ten nejkrásnější a nejhroznější pocit, jaký kdy můžete mít. Víte, že jste našla něco úžasného a chtěla byste, aby to trvalo už navždycky. A každou vteřinu se bojíte, že byste o to mohla jednou přijít."

I když jsem jednu chvíli uvažovala, že v sérii Selekce nebudu pokračovat, protože mě nedostala tak jako ostatní, rozhodla jsem se ji dokončit. Nemám ráda nedočtené série. Po zkušenostech z předešlých dílů jsem od knihy nečekávala nic jiného než milou oddechovou romantickou knihu a té se mi také dostalo.
The Elite (The Selection, #2)
Česká obálka se neliší od té původní, což je jedině dobře. Kdybych si tuto sérii chtěla pořídit domů, tak jedině kvůli jejím nádherným obálkám. Sice jsem ulítlá na fantasy, ale přeci jen jsem i dívka, která má ráda módu a jako malá chtěla být princeznou. Také se mi líbí hřbety knih, na kterých je dívka také vidět.
Hlavní postavou této série je America Singerová, která mi lezla krkem už od prvního dílu. Nemůžu říct, že bych jí úplně nenáviděla, ale vadila mi její přílišná skromnost a nerozhodnost a nesobeckost. Nechtěla do soutěže, ale nechtěla se ani vrátit domů. Milovala Aspena, pak zase milovala Maxona. Říkala jsem si: "Tak už si konečně vyber!" A na konci knihy si America konečně vybrala.

Další postavou byl princ Maxon Schreave, okolo kterého se celá Selekce točila. 35 dívek na něj muselo být příliš, když do té doby žádnou neměl. Věřím, že pro něj muselo být těžké se rozhodnout, která z nich bude to pravou královnou. Ale srdci neporučíš. A to, že to Maxon zkoušel ho málem stálo život. Tuto postavu jsem si oblíbila hned na začátku, ale v jednu chvíli mě zklamal a naštval a už jsem nevěděla, co si o něm myslet.

V neposlední řadě je tu také Aspen Leger, který byl Americina velká láska, ale zlomil jí srdce. Přichází do paláce jako strážný a znovu se dostává Americe do hlavy a do srdce. Je pozorný a neoblomný. Jenže takový je i Maxon.

Kdo tedy vyhraje srdce Ameriky?
Tuto knihu jsem měla přečtenou za jeden den. Autorka píše velmi poutavě a vy se nemůžete od čtení odtrhnout. Ale... tento žánr není zrovna šálkem mého čaje. Nemusím romantiku v knihách a tady to láskou jen přetékalo. Nemám ráda milostné trojúhelníky a v této knize šlo hlavně o něj. Nejdříve jsem měla Americu za nerozhodnou holku, ale potom mi došlo, že Aspen a Maxon jsou si hodně podobní. Paličatí, pohlední muži bezhlavě zamilovaní do Americy. Není divu, že si mezi nimi nemůže vybrat. Jediný rozdíl mezi nimi byl vzhledový a kastový.

Ale abych knihu jen nehanila. Autorka dobře vykreslila postavy, ostatní uchazečky o korunu, líbí se mi rozdělení do kast, i když to není první kniha, ve které se to objevilo. A autorčin styl psaní je jednoduchý a poutavý zároveň. Jako oddechová knížka na léto plné sluníčka je jako dělaná.

Informace o knize:

Autor:                                    Kiera Cass
Originální název:                The Elite