Marissa Meyer | Iko

by - pondělí, února 04, 2019




Komiks Iko se odehrává krátce po skončení knihy Winter. Proto bych vám doporučila, abyste si tento svazek přečetli až po dokončení série Měsíční kroniky. Já jsem se do něj pustila po dočtení Cress, a tím jsem si vlastně nechala vyzradit úplný závěr série. Musím se však přiznat, že to bylo předvídatelné a nebyla jsem překvapená. Nicméně i tak se těším, až se do Winter pustím. 

Kresby Douga Holgatea se k příběhu náramně hodí a celý komiks je laděný do modré barvy. Ilustrátor krásně vystihl všechny emoce a události. Celkově je celý komiks nádherně graficky zpracovaný a propracovaný. U některých komiksů se mi stává, že nevím v jakém pořadí mám číst, ale v tomto případě je vše jasné a zřetelné. Dokonce i stránky jsou očíslované, což se ve většině komiksů nevidí. 

Sice jsem si některé postavy představovala trochu jinak, ale i tak jsem nebyla zklamaná. Cinder jsem si představovala trochu drsnější a starší v obličeji. Tady je až moc roztomilá. Kaie jsem si zase představovala jako prince Krasoně, Carswella jsem měla v hlavě trochu obéznějšího (ani nevím proč :D), Wolfa jsem si celou dobu představovala jako člověka, který se ve vlkodlaka proměňuje akorát při úplňku (ovlivněna The Vampire Diaries :D) a Cress jsem měla zafixovanou jako Lociku z pohádky Na vlásku. Jediná Scarlet odpovídá mé představě :) 

V příběhu se tedy objevily všechny hlavní postavy, které známe z předchozích knih. Hlavní postavou tohoto příběhu je Iko, androidka, se kterou jsme se poprvé setkali v prvním díle - Cinder. Už tam jsem si ji oblíbila a jsem ráda, že dostala větší prostor pro svůj vývoj a vlastní příběh. Jejím úkolem je vystopovat zmutované vlčí vojáky, aby se nenarušila mírová dohoda mezi Zemí a Měsícem. Nebyl by to pořádný příběh, kdyby se něco nepokazilo. Navíc nechybí špetka humoru z úst kapitána Carswella Thornea, který je mou oblíbenou postavou. 

Čtení tohoto komiksu jsem si náramně užila a prohlížela jsem si každičký detail. Díky němu jsem se znovu zamilovala do série a těším se na další díl. Tento skvost je nutností pro každého fanouška Měsíčních kronik! 


Za poskytnutí knihy děkuji nakladatelství Albatros Meadia, koupit ji můžete zde

Autor:                              Marissa Meyer
Ilustrace:                        Douglas Holgate
Série:                               Iko
Díl:                                   1.
Orig. název:                    Wires and Nerve (2017)
Žánr:                                Komiksy, Sci-fi
Vydáno:                           2018, Egmont
Počet stran:                    240 stran
Čteno:                              11. 01. 2019
Hodnocení:                     5 hvězdiček


Co vy a Měsíční kroniky?
Jaká je vaše oblíbená postava?
Četli jste komiks Iko?


You May Also Like

7 komentářů

  1. Iko mě nesmírně láká a stále čekám, až bude k vypůjčení u nás v knihovně. Ty ilustrace však vypadají tak skvěle, až začínám uvažovat, že si knihu budu muset snad pořídit. :D Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Ano, knihu rozhodně stojí za to mít doma. Je to skvost! :)

      Vymazat
  2. Nikdy som túto knihu ani neriešila, ale kamoška ju má doma a odvtedy sa na ňu chystám :D ale tá kresba je veeeeľmi krásna <3 som rada, že grafické novely a komiksy si našli nových čitateľov a stávajú sa obľúbenejšími.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem ráda. Když už děti nečtou knihy, můžou alespoň komiksy :D A tenhle je opravdu povedený, určitě si ho přečti :)

      Vymazat
  3. To je škoda, že sis takhle vyzradila konec Měsíčních kronik, ale i tak je určitě dočti! Já na tu sérii nedám dopustit :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)