Němý svědek

by - pondělí, září 16, 2019


PRAVDA NĚKDY UBLÍŽÍ VÍC NEŽ LEŽ


Němý svědek je napínavý thriller, kterým nás provádí tři postavy. Emma a Alex jsou manželé, kteří se seznámili na vysoké. Nyní vychovávají svého syna a oba mají zaměstnání, které je baví a jsou úspěšní. Vedou šťastný a pohodový život. Jenže pak Alexe povýší a měli by se přestěhovat. Emmu začne pronásledovat minulost a připravovat ji o rozum. Třetí postavou, která vypráví svůj příběh, je Emmin učitel ze střední školy, Luke.

"...minulost je dobré navštívit, ale není dobré tam zůstat." - str. 130

Jedna dějová linka nás zavede do minulosti, do roku 2002, kdy Emma chodila na střední školu, kde se se svým učitelem výtvarného umění setkala. Poznáváme stydlivou a tichou dívku, která to nemá doma zrovna jednoduché. Matka je opustila, otec je z toho špatný a její starší sestra odešla z domu. Emma je v podstatě sama a navíc se musí vypořádávat s poruchou potravy. Ztrácí nad sebou kontrolu, ale pak potká Luka, kterému se může svěřit. 

Ocenila jsem, že autorka pracuje s vážnými tématy jako je bulimie, kterou bravurně popsala. Umožnila mi nahlédnout do mysli člověka, který touto poruchou trpí. Dále jsem mohla poznat myšlenkové pochody člověka, který se snaží manipulovat s dívkami. Celkově se mi líbilo sledovat myšlenky všech postav a zaznamenávat jejich vývoj. Postavy byly autentické, skoro jako bych je znala. Šokovaly mě jejich činy a některé z nich se mi hnusily. Někdy jsem se naopak pousmála, jelikož mě potěšilo, jak zareagovaly. 

"Porucha příjmu potravy byla mým neustálým společníkem a vynořila se vždy jako následek stresu. Byla jsem baculaté dítě a maminka mě často hubovala, což vedlo k tomu, že jsem v jídle hledala útěchu. Teď, kdykoli se dostavil stres, jsem získávala kontrolu cyklem hladovění - nestřídmosti - vyprázdnění. Bylo těžké pojmenovat, čím jsem vlastně trpěla. Termín bulimie mi připadal příliš úzký, než aby to přesně vystihl." - str. 53

Příběh je propracovaný a promyšlený do detailů. Chvílemi jsem si myslela, že vím, co se stane dál. Občas jsem se trefila, ale občas jsem byla překvapená. Místy mi přišlo, že tento příběh jsem už jednou četla, připomínal mi knihu I krása může zabíjet

Nicméně musím říct, že díky opravdu krátkým kapitolám, které se skládaly ze tří až čtyř stran, děj plynul rychle a každá kapitola mě nutila číst dál. Byla jsem nedočkavá, chtěla jsem se dozvědět, jak celý příběh dopadne. Většinu času jsem četla večer a musím se přiznat, že jsem se začínala bát. V jednu chvíli jsem se dokonce lekla a na chvíli musela přestat číst a vyhnat tu představu z hlavy. 

Sečteno a podtrženo Němý svědek je skvělý thriller, který vám doporučuji. Vyhraďte si na knihu volný víkend, zavřete se v pokoji a čtěte. Nebudete moct totiž knihu odložit stejně jako jsem nemohla já. 

INFORMACE O AUTORCE
Caroline Mitchell pochází z Irska a nyní žije se svou rodinou v krásné vesničce na pobřeží Essexu. Dříve Caroline pracovala jako policejní detektiv a specializovala se na jednání s citlivými oběťmi, oběťmi domácího zneužívání a opakované sexuální delikty. V současné době se naplno věnuje psaní. 

Němý svědek je první kniha, která autorce u nás vyšla. V zahraničí jí však vyšlo mnohem více knih. Po kliknutí na obálku se otevře odkaz na Goodreads. 

Truth and Lies (DI Amy Wint...WitnessDeath Note (Detective Ruby ...Don't Turn Around (Detectiv...

INFORMACE O KNIZE

Žánr:                                Literatura světová, Detektivky, Thrillery
Vydáno:                           2019, Ikar
Orig. název:                    Silent Victim (2018)
Počet stran:                    304
Čteno:                              11 . - 12. září 2019
Hodnocení:                     3,7 hvězdičky

Za recenzní výtisk děkuji Knižnímu klubu, Radkovi a Káje! :)
Svůj si můžete zakoupit TU

You May Also Like

1 komentářů

  1. O téhle knížce jsem neslyšela, ale mám strašně ráda stejnojmenný díl Hercula Poirota od Agathy Christie. Němým svědkem je tam pejsek Bob, který nakonec Poirotovi pomůže odhalit pravdu o vrahovi. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)