HumbookFest 2019

by - úterý, října 22, 2019

zdroj: Facebook Humbooku
Letošní HumbookFest byl opět velmi povedený a já jsem si ho užila. Tuto akci jsem navštívila po třetí a každý rok pro mě byl jiný. Loňský rok pro mě byl velmi intenzivní, jelikož jsem byla ambasadorkou. Potkala jsem všechny autory, podrobněji jsem znala program a vše okolo. Letos jsem ambasadorkou nebyla, neměla jsem přečtené skoro žádné knihy, ale zato jsem stihla mnohem více programu. Jako všechno, i tohle má své pro a proti. 

Letos jsem se více zaměřila na besedy zahraničních autorů. Od každého jsem přečetla jen jednu knihu - od Mary Falešný polibek (zato hned dvakrát) a od Jaye Nikdynoc. Obě knihy se mi líbily a v budoucnu si plánuji přečíst jejich pokračování. Tady je o každém autorovi několik informací, které jsem pochytila z Loyd talku - k názvu: Je super, že je do názvu zakomponován sponzor Loyd, už méně se mi líbí slovo "talk", které je v angličtině. HumbookFest je přeci český festival, tak proč jsou některé názvy v angličtině? Ale to je jen detail, teď už pojďme na ty informace. 

zdroj: fb stránka Humbooku
Mary E. Pearson
  • ráda se objímá a potkává své čtenáře
  • u psaní poslouchá hudbu (playlist okolo 350 písní - např. klasická hudba, jen piano atd.)
  • nečetla klasiku Válka a mír
  • jejím pravidlem je nekupovat další knihy dokud nepřečte ty, které má doma - vždy ho poruší
  • četla všechny knihy od Leigh Bardugo a na Zjizveného krále se teprve chystá a moc se těší
  • knihy má úplně všude a jednou je všechny přečte
  • od Jaye začala číst Nikdynoc, po návratu domů si ji pustí na audiu
  • miluje, že Jay s příběhem experimentuje
  • inspirací k napsání příběhu jí bylo to, že se historie opakuje a my se často z chyb nepoučíme a děláme je stále dokola
  • chtěla experimentovat s tím, jak ztrácíme a získáváme práva
  • hrdinka Lia hledala svůj hlas
  • Falešný polibek - nedokáže si vybrat mezi princem a zabijákem, miluje je oba. Udělala to z toho důvodu, abychom zabijáka hned neodsoudili, ale také mu dali šanci a zamilovali si ho. 
  • dreamcast nemá, jelikož jsou postavy teenageři a ona by si představila 30 leté herce
  • hodně mluvila do návrhu obálek a je s nimi spokojená
zdroj: fb stránka Humbooku

Jay Kristoff
  • nechodil do žádného kurzu tvůrčího psaní
  • hrál dungeon and dragons a tam poprvé vyprávěl příběhy
  • knihu psal ve svém volném čase, ale nikomu o ní neřekl, protože se cítil trapně
  • jeho úplně první kniha byla příšerná: "Střelil jsem ji do hlavy a pohřbil."
  • inspirací pro ženské postavy mu jsou jeho dvě sestry, matka a úžasná manželka
  • "Lidi se mě často ptají jak se mi psaly ženské postavy, ale nikdo se mě nezeptá jak těžko se mi psal policajt nebo vrah. S nimi také nemám nic společného."
  • Kdyby mohl být na jeden den svou postavou, vybral by si asi pana Laskavého, jelikož všechny ostatní postavy prohnal peklem.
  • nesnáší kočky a ony nesnáší jeho, má rád psy
  • Celá Nevernight trilogie je o zvládání strachu - jakým člověkem se stane někdo, kdo se vůbec nebojí a kam ho to zavede.
  • A Amy, se kterou napsal trilogii Illuminae se znali asi 8 měsíců, když začali společně psát. S nápadem společné knihy přišla Amy. Mysleli si, že ji nikdo nevydá, jelikož je to kravina. 
  • Amy je hodně optimistická, Jay je pravý opak. Jsou jako sourozenci, i když si už někdo myslel, že jsou manželé.
  • Jen jednou se nepohodli a to o závěru Obsidia - Amy chtěla optimistický konec, Jay chtěl všechny zabít.
zdroj: fb stránka Humbooku

Kromě besed zahraničních autorů jsem si vystála frontu na autogramiádu hvězd inkoustu. Potkala jsem svou oblíbenou Alžbětu Bílkovou, která napsala Z kouře a kamene. Snad to můžu říct, ale v uplynulých dnech poslala do nakladatelství novou knihu a já pevně doufám, že vyjde a vy si ji všichni budete moct přečíst. Také jsem potkala Kateřinu Šardickou, která mi byla strašně sympatická. 


Mé největší díky patří Míše (@radsi_knihu) za lístek a Ole (@nofreeusernames) a všem z HMBK teamu za organizaci. Před vámi všemi smekám a patří vám můj obdiv. Neumím si představit (no dobře, možná trochu ano) kolik práce a úsilí vám muselo dát tuhle úžasnou akci zorganizovat. Je jasné, že vše nebylo dokonalé, ale každý rok se věci lepší, za což palec hore! Už se těším na další ročník! :)


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)