Svět démonů

by - úterý, března 17, 2020

Zloději dýmu 2 | Literatura světová, YA Fantasy | 2020, CooBoo | 344 stran | 3,7 hvězdičky

2. díl Zlodějů dýmu. Pro mě jedna z nejočekávanějších knih letošního roku. Byla má očekávání naplněna?

Co se týče obálky, tak ta mě docela zklamala, nijak moc mě neohromila. I když musím uznat, že písmo je hezké. Nicméně obálka předchozího dílu byla rozhodně lepší a i fialová ořízka se mi líbí víc. 

Styl vyprávění je stejný jako v předchozím díle. Pohledy postav se proměňují, ale stále máme jednoho vypravěče, který je nad nimi, příběhu se neúčastní. Nových postav tu moc není, což je dobře, jelikož je těch starých tak akorát. V prvním díle jsem si hodně oblíbila Tash, která mi připomínala Aryu z Her o trůny. Tentokrát nedostala tolik prostoru, a musím se přiznat, že ani nevím, jestli má oblíbenost vzrostla, nebo poklesla. Nejvíce pozornosti dostala princezna Catherine, která prahne po moci a začíná vystrkovat růžky. Pod dozorem svého otce a bratra nemohla ani špitnout, byla poslušnou a ukázněnou princeznou. Nyní je pod křídly svého obdivovatele, rytíře Ambrose, který jí toleruje absolutně všechno. Nechá se princeznou manipulovat a běhá za ní jako poslušný pejsek, jak ho označily mnohé postavy v příběhu. Ani u vztahu ke Catherine si nejsem jistá. Chvílemi jsem jí fandila, chvílemi jsem jí chtěla vrazit pohlavek, aby se vzpamatovala. Řekla bych, že spíš fandím jejímu cíli, než jejím prostředkům. A co se týče příběhu Marche a Edyona, ten mě v tomto díle bavil asi ze všeho nejvíc. Bavilo mě sledovat vývoj jejich vztahu, pomalé oťukávání a posouvání hranic. Marchova nesmělost a boj s tajemstvím a Edyonova čirá zamilovanost a touha. Jsou tak rozdílní, ale protiklady se přitahují, že? 

Příběh je rozdělen na tři dějové linie. V jedné sledujeme princeznu Catherine a jejího oddaného rytíře Ambrose. V této části je hodně politikaření a vymýšlení taktik. Princezna si musí dávat pozor na to, komu může věřit, jelikož všichni, stejně jako ona, prahnou po moci. Tato třetina příběhu mě bavila asi nejméně, jelikož mi Catherine není příliš sympatická, jak jsem už zmiňovala výše. V další dějové lince sledujeme mladou dívku Tash s pomocníkem, jehož jméno jsem zapomněla. Tash nás opět seznamuje s dalšími divy světa démonů. Spolu s ní se dostáváme do jejich doupat a spatřujeme něco neuvěřitelného. Bohužel si stále neumím představit, jak takový démon vypadá. Tato část vyprávění dostala asi nejméně prostoru, což je škoda, ale věřím, že si to autorka schovává na další díl. Poslední dějovou linku zastává dvojice chlapců, kteří by nemohli být rozdílnější. Edyon a March. Jejich příběh mě bavil ze všech nejvíce a bavila jsem se díky Edyonově kousavé náladě a flirtování. 

Z knihy jsem nebyla nadšená tolik jako z té předchozí, ale i tak jsem si čtení užila. Stránky mi ubíhaly pod rukama jako nic. Trochu mi tam scházely ty super dialogy, ale což. Jsem ráda, že jsme se zase dozvěděli něco víc o světě démonů, což vlastně naznačuje i sám název. Je pravda, že jsem někdy nesouhlasila s tím, co Catherine řekla nebo udělala, ale to nemění nic na tom, že jsem si tuhle sérii oblíbila a nemůžu se dočkat dalšího dílu! 


Svět démonů bych doporučila všem, kterým se líbili Zloději dýmu. Těm, co mají rádi originální fantasy svět, dobré postavy, politikaření a příběhy naplněné emocemi a akcí. Za knihu děkuju nakladatelství Albatrosmedia, kde si knihu můžete koupit i vy! :)

You May Also Like

2 komentářů

  1. Moc pěkná recenze :) Zloději dýmu se mi líbili takže nutně potřebuji i tento díl, snad bude taky stát za to :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě sice jednička zas tolik nezaujala, ale i tak mám v plánu si přečíst pokračování.
    Marky (endlessbibliophile)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)