Eliza a její nestvůry

by - pátek, října 11, 2019

Francesca Zappia - Contemporary - 2019 - CooBoo - 352 stran - 5 hvězdiček

Příběh o umění, vášni, přátelství, lásce, smyslu života, popularitě, online světě. 

Eliza Mirková je obyčejná introvertní středoškolačka. Nemá skoro žádné kamarády a těch pár zná jen offline. Svůj volný čas tráví shrbená nad skicákem nebo počítačem. Ve škole není nijak oblíbená, stěží se svými známkami prolézá. Každou volnou chvíli využívá k rozvoji svého koníčka - umění. Je totiž stvořitelkou jednoho z nejpopulárnějších webkomiksů na internetu - Nestvůrného moře. Háček je v tom, že nikdo neví, že je autorkou ona, jelikož se prezentuje pod přezdívkou LadySouhvězdí. Ale tak to Elize vyhovuje. Nechce být slavná. A to ani tehdy, když potká fanouška Nestvůrného moře, který píše komiksu fan fikce. 

"Nestvůrné moře jsem nestvořila proto, aby se z něj stal fenomén - stvořila jsem ho, protože to byl příběh, který jsem chtěla."

Od této knihy jsem měla velká očekávání, jelikož jsem na ni četla samou chválu. Musím se přiznat, že jsem čekala něco jiného a více wow. Příběh samotný se mi líbil, ale první půlka byla spíše poklidná a oddechová, až v druhé části se ukázala zápletka a gradace. Když jsem se však nad knihou více zamyslela, musela jsem ocenit další věci, které jsem si zprvu neuvědomila. 

"Jakej smysl má život, když se nesnažíš dělat to, co tě baví? K čemu je dobrý povolání, který ti vydělá balík, když se kvůli němu každej den nesnášíš?"

Příběh Elizy Mirkové není jen tak obyčejný příběh. Krom toho, že vás kniha bude bavit, pohladí vás po duši, vykouzlí vám úsměv na tváři a možná vás i rozpláče, vás chytí za srdce. Konzumní čtenáři budou obracet stránku za stránkou a po dočtení si řeknou, že to byl hezký příběh a půjdou dál. Ale přemýšliví a všímavější čtenáři se občas pozastaví a zapřemýšlejí. Objeví, že příběh je v některých místech až příliš reálný. Zamyslí se nad myšlenkami, které autorka skryla mezi řádky. Vžije se do Elizy a zapřemýšlí, jak by se asi v její kůži zachoval on. Tohle jsou důvody, proč jsem si tuhle knihu tak oblíbila. Příběh se mi líbil, námět a zpracování mi přišly originální, ale až jeho reálnost a myšlenky mě dostaly. 

"To, na čem vám záleží nejvíc, po sobě zanechá největší díry."

Informace o autorce
Francesca Zappia je oceňovaná mladá autorka románů Uvnitř mé hlavy a Eliza a její nestvůry a online románu na pokračování The Children of Hypnos (který zbožňuje Eliza, hlavní hrdinka této knihy!). Vystudovala Indianapoliskou univerzitu a získala titul z počítačové vědy a matematiky. V současnosti žije v Indianě a volný čas tráví kreslením, hraním videoher a pečením. Na první pohled možná vypadá odtažitě, ale ve skutečnosti je přátelská měkkota. 

"Zlomení lidé se před svými nestvůrami neschovávají. Zlomení lidé se nechávají sežrat."


Od autorky mám doma ještě knihu Uvnitř mé hlavy, ale tu jsem ještě nečetla. 
Četli jste od autorky nějakou knihu? Jak se vám líbila?

Za knihu děkuju nakladatelství Albatrosmedi a Míše. Můžete ji pořídit TADY

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)