Recenze: Manželovo tajemství

by - čtvrtek, prosince 29, 2016


Orig. Název: The Husbands´s Secret (2013)
Autor: Liane Moriarty
Žánr: Literatura světová, romány, pro ženy
Vydáno: 2014, Ikar
Počet stran: 392








Ceciliin manžel se poslední dobou chová rozhodně podivně, a Cecilia teď navíc najde na půdě tenhle záhadný dopis, nadepsaný jeho roztřesenou rukou. Otevřít jen v případě mé smrti. Tess zase manžel oznámí, že se právě zamiloval do její sestřenice; no ano, té sestřenice, se kterou byly až doteď nejlepší kamarádky, protože spolu vyrůstaly jako siamská dvojčata. Rachel před osmadvaceti lety zabili dceru, Conner Whitby, který v tom má určitě prsty, si běhá po svobodě, a jako by toho bylo málo, ta protivná snacha se chystá odvézt jejího vnuka, Rachelinu největší radost, na celé dva roky do New Yorku… Tři ženy, tři Pandořiny skříňky, jeden společný osud.
(převzato z databazeknih.cz)

Liane se narodila v roce 1966 v Sydney. Je sestrou další známé australské spisovatelky Jaclyn Moriarty (píšící YA literaturu).
Poté co opustila školu, pracovala v reklamě a marketingu v nakladatelství. Pak rozjela vlastní firmu, chvíli předtím, než začala pracovat na volné noze jako reklamní textař. V roce 2004, po získání inženýrského titulu na Macquarie University v Sydney, vyšel její první román Tři přání. Dále vydala další tři romány.
Nyní žije v Sydney se svým manželem a dvěma dětmi.
Je autorkou několika románů a série knih pro děti, které vydala pod pseudonymem Nicol Berry, jimž se paradoxně většího úspěchu dostalo ve světě než doma v Austrálii.
(také z databazeknih.cz)

Za všechno mohla Berlínská zed. Nebýt Berlínské zdi, Cecilia by ten dopis v životě nenašla a pak by tu takhle neseděla u kuchyňského stolu a nepřesvědčovala se, že ho nesmí otevřít.
                Byla to šedá obálka, pokrytá jemnou vrstvou prachu. Na přední straně stála slova napsaná rozskřípanou modrou propiskou a rukopisem, který jí byl stejně důvěrně známý jako její vlastní. Obrátila ji na druhou stranu. Byla zalepená žlutou lepicí páskou. Ze kdy to je? Připadá jí stará, jako z doby před mnoha lety, ale neměla jak se o tom ujistit.
                Neotevře ji. Je naprosto jasné, že ji nemá otvírat, Cecilia byla nejrozhodnějším člověkem, jakého znala, a už se rozhodla, že ten dopis neotevře, takže nebylo co řešit.








Nedávno jsem od této autorky četla knihu Sedmilhářky a ta se mi opravdu líbila. Bylo tam takové napětí, protože se od začátku mluvilo o mrtvole, ale čtenář nemohl vědět nic víc. Tato kniha, tedy Manželovo tajemství mi přišla trochu nudnější. Napětí z nalezeného dopisu po pár stránkách přešlo, protože jsem tušila, o co se bude jednat. A navíc mi přišly hlavní postavy tak trochu podobné z předešle zmiňované knihy. Jedna velice bohatá a úspěšná žena, která má potíže s manželem a druhá dívka, která se přistěhuje a je trochu zamlklá a má problém navázat konverzaci. Ještě před půlkou jsem zvažovala, že knihu odložím, ale taková já nejsem, a tak jsem ve čtení pokračovala, i když už ne tolik nadšeně. Nakonec jsem ráda, že jsem tak udělala. Konec byl docela rychlý a měl spád. Epilog měl také co do sebe. Říká nám, že nikdy nevíme, co by se mohlo stát, kdybychom udělali jiné rozhodnutí.
Pro knihu mě napadá jedna taková fráze, která se pro ni myslím perfektně hodí:


Mé hodnocení je:

Četli jste tuto knihu? Jak se vám líbila?



You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)