Recenze: První Dcera

by - pátek, listopadu 24, 2017


Anotace:

Když byla America vybrána do Selekce ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.

“The best people all have some kind of scar.”  

Tuto knihu jsem četla o letních prázdninách, a kvůli mé krátkodobé paměti to bude krátká recenze. 

Toto je dle mého názoru takové ukončení této série (trilogie). Já bych to tak asi udělala. Série Selekce mi přijde dosti podobná pohádce. Bylo nebylo jedno království, kde žil princ Maxon. Král a královna pro svého syna hledali vhodnou nevěstu - budoucí královnu. Jelikož měl ale princ svou hlavu, vybral si ji sám. Žili spolu šťastně až do smrti. Konec 

To jsem ale shrnula hodně krátce. V tomto (posledním) díle se America, kterou jsem neměla příliš v lásce (KONEČNĚ) rozhodne, do koho je vlastně zamilovaná. Nemůžu říct, že jsem to celou dobu nečekala. Protože čekala. Jako všechny pohádky, všechno dopadlo dobře, zvítězila vzájemná láska a spravedlnost. 

Autorka píše jednoduše a jasně, takže si u jejích knih rozhodně odpočinete a nemusíte nad ničím dlouze přemýšlet. Ocenila jsem, že se v tomto díle objevila nějaká skutečná akce a zvraty, děj se tím stal napínavějším a opravdu mě to bavilo. 

Jestli hledáte nějakou oddechovou četbu zahrnující lásku a prvky pohádky, určitě sáhněte po sérii Selekce. 

Informace o knize

Autor:                    Kiera Cass
Orig. název:          The One
Série:                      Selekce #3
Vydáno:                 září 2015, CooBoo
Strany:                   280 stran
Žánr:                      Young Adult, Romance
Čteno:                     23. - 25. července 2017
“This isn’t happily ever after.
It’s so much more than that.”
  

Anotace

Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se potkali její rodiče. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci. Nenechte si ujít příběh další generace princeznovské Selekce!
“I'm not sure anyone knows what they're looking for until they find it.”  

Jak už jsem psala, já jsem Selekci brala jako trilogii a nijak moc jsem nechtěla ve čtení pokračovat. Nemám ale ráda rozečtené nebo nedočtené série, takže jsem jí ještě chtěla dát šanci. 

Princezna Eadlyn mi přišla protivná stejně jako America. Akorát že její dcera byla úplným opakem. Namyšlená princeznička, která si myslela, že si z ní všichni sednou na zadek. Měla jsem sto chutí ji z těch řádků vytáhnout a jednu jí vlepit. Ano, až takhle byla rozmazlená. 

Navíc dějová linka byla velmi podobná prvnímu dílu této Série. Nechápala jsem, proč autorka vykrádá samu sebe. V průběhu čtení jsem byla odhodlaná tuto sérii nedočíst. Ale závěr tohoto dílu mě zlomil a byla jsem docela zvědavá, jak to všechno dopadne. 

Bože můj, už si se změnami názorů na tuto sérii připadám jako America :D 

Informace o knize

Autorka:                Kiera Cass
Orig. název:          The Heir
Série:                     Selekce #4
Vydáno:                červen 2016, CooBoo
Žánr:                     Young Adult, Romance
Strany:                  318 stran
Čteno:                   25. - 31. července 2017

Informace o autorce

Kiera Cass, narozena v květnu 1981 v Jižní Karolíně, je americká spisovatelka zaměřena na kategorii young adult. Po střední škole se její touho stalo divadlo. Svoji prvotinu Siréna vydala v roce 2009. Ta však neměla příliš velký úspěch. Svoji druhou knihu Selekci, první knihu z triologie Selekce, vydala v roce 2012. Ta se během krátkého času stala bestsellerem. A k tomu jí velké množství nezdravých dortů.


Co vy a tato série?

You May Also Like

4 komentářů

  1. První se mi líbila hodně, America si to u mě po děsné Elitě zase vylepšila. Vážně, ještě nikdy se mi snad nestalo, že by mi hlavní postava tak moc drásala nervy. :D
    Dcera se mi líbila opravdu hodně. Brala jsem to tak, že Eadlyn byla v tom, že si z ní každý sedne na zadek vychovávána, takže za to vlastně nemohla a docela rychle jsem si k ní našla cestu. Pro to mě pak zklamala Koruna, která mi nepřišla jako nejlepší zakončení celé série. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně. Také mi America strašně vadila :D Je pravda, že v tom byla vychována a vlastně za to nemohla. Koruna se mi docela líbila.

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :) Třetí díl se mi líbil :) Za to v druhém jsem nemohla Americu a její nerozhodnost vystát :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)