Read in December 2017

by - neděle, března 25, 2018




Po hodně velkém zpoždění přicházím s knihami, které jsem přečetla za měsíc prosinec. Jsem opravdu ostuda a zasloužila bych si projít uličkou hanby. Vypadalo by to asi nějak takhle. Teď se ale na jednotlivé knihy podíváme.

Přečetla jsem 4 knihy a poslechla svou první audioknihu. Mým cílem (na který se můžete podívat tu) bylo přečíst celou Vampýrskou akademii, ale nakonec jsem si to rozmyslela, protože jsem věděla, že bych to nestihla.

Richelle Mead | Vampýrská akademie (1.) | 2009, Domino | 280 stran | 5 hvězdiček | 1. - 3. prosince 2017

Alespoň jsem splnila první naplánovanou knihu, kterou byl 1. díl již zmiňované série. Jelikož Richelle Mead patří mezi mé oblíbené autorky, chtěla jsem mít všechny její knihy doma. Tuto sérii jsem četla už na základní škole a knihy jsem si půjčovala z knihovny. Při nákupu jsem měla strašnou chuť si sérii přečíst znovu. Vůbec toho nelituji a utvrdila jsem se v tom, že VA opravdu patří mezi mé nejoblíbenější série a vždycky bude. Rose Hathaway a Dimitri Belikov si našli cestu do středu mého srdce a toto místo již nikdy neopustí. Takže jestli máte rádi upíry a nevadí vám číst knížky, které jsou určené pro mladší čtenáře, tak se do této série rozhodně pusťte. 
Karel Hynek Mácha | 2006, Levné knihy | 60 stran | 1 hvězdička |4. prosince 2017
Možná už jste zaznamenali, že studuji český jazyk na vysoké škole. A ani tam nás nešetří povinnou četbou. V prosinci jsem měla za úkol přečíst nejvýznamnější českou poezii 19. století. Pro mě je to dílo Kytice, ale tu už jsme bohužel probrali. Teď byl na řadě Máj. Musím se přiznat, že Mácha  mi vůbec nesedl. Jak už svými myšlenkami, povahou nebo jeho dílem. Přiznám se, že jsem četla jen Máj a bohatě mi to stačilo. Kdybych neviděla film, který byl zpracován podle knihy, děj bych vůbec nepochopila. Já se s poezií prostě nekamarádím. A už vůbec ne s lyrickou. Tím pádem pro mě byl celý prosinec malým utrpením, když jsme každou hodinu probírali, co tím chtěl autor říct. Omlouvám se, ale neeeeeeee...
Holčička, která měla ráda Toma GordonaV prosinci jsem si poslechla svou první audioknihu od autora, od něhož jsem ještě žádnou knihu nečetla. Je jím Stephen King a kniha Holčička, která měla ráda Toma Gordona. Poslouchala jsem převážně v práci na noční směně. Při rámusu, který na mé pozici panuje, jsem neslyšela každé slovo, ale to nezabránilo tomu, abych si poslech neužila. Upřímně jsem obdivovala hlavní postavu, což byla 9 letá holčička, která se ztratila v lese. Troufnu si říct, že bych se o sebe nedokázala postarat tak dobře, jako ona. Dokázala jsem se do ní vžít a bylo mi jí opravdu líto. V některých případech jsem se i dokonce bála. Určitě bych knihu za horor neoznačila, jelikož děj nebyl tak děsivý. Byl spíše smutný a realistický. 
Délka: 6:50:28
Hodnocení: 4 hvězdičky
Kateřina Doležalová | 2018, Jonathan Livingston | 110 stran | 3,5 hvězdičky | 20. listopadu - 12. prosince 2017
Tuto knihu mi na instagramu nabídla sama autorka. Poslala mi ji v PDF a já si ji četla v autobuse po cestě do školy. Zpříjemňovala mi chladná rána. Někdy jsem se musela držet, abych se v autobuse plném lidí nerozesmála. Příběh je autobiografický a vypráví o tom, jak se Katka vydala do Anglie se svou kamarádkou. V této chladné a deštivé zemi si vydělávaly uklízením pokojů a mytím nádobí v "luxusním" hotelu. Určitě po této knize sáhněte, jestli potřebujete zlepšit náladu. Po dočtení zjistíte, že na tom nejste tak špatně jak si myslíte.
Recenzi si můžete přečíst tady.
Cathy Kelly | 2013, BB art s. r. o. | 284 stran | 3 hvězdičky | 3. - 16. prosince 2017
O Vánocích jsem si chtěla přečíst něco vánočního, a tak jsem sáhla po této knize, kterou jsem sehnala v Levných knihách. Krásná vánoční obálka mě opravdu nalákala. Bohužel jsem byla docela zklamaná. Kniha obsahuje asi 17 povídek, z čehož jsou asi jen 3 vánoční. Ve většině z nich jsou hlavními postavami ženy v důchodu nebo matky, které neví, co se svým životem. Chtějí ho změnit, chtějí se rozvést, chtějí se odstěhovat. Hledají si nového partnera nebo objevují nové koníčky. Z příběhů na mě vůbec nevyzařovala vánoční nálada, ale spíše bezmoc a zoufalství. Čekala jsem úplně něco jiného, ale i tak byly povídky hezké a dobře se četli. 
SHRNUTÍ
Počet přečtených knih:               5
Počet přečtených stran:              402
Počet stran za den:                      13
Průměrné hodnocení:                 3
Nejlépe hodnocená kniha:         Vampýrská akademie
Nejhůře hodnocená kniha:        Máj

Jaké knihy jste četli v prosinci vy? Pamatujete si to ještě? :D
Četli jste některou ze zmíněných knih? Jak se vám líbila? 

You May Also Like

2 komentářů

  1. Poslední dobou taky přemýšlím o tom, jestli by se mi Vampýrská akademie tolik líbila i teď, kdybych si ji znovu přečetla. Nezbývá mi, než to jednou zkusit :D V prosinci jsem toho kvůli škole moc nepřečetla, i když byly vánoční prázdniny. Bylo mi to celkem líto! Myslím si, že pět knížek je rozhodně dobré číslo ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Máj moc nemusím, ale nejspíš si ho vyberu k maturitě, protože jsme ho ve škole docela podrobně rozebírali. :)

    Měj se pěkně! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)