Hlášky a citáty: Šest vran

by - sobota, října 13, 2018

POZOR!  Článek může obsahovat spoilery!


Kaz: "Kdo by upřel mrzákovi jeho hůl?”
Jesper: “Pokud jsi tím mrzákem ty, pak každý, kdo má všech pět pohromadě.”
⁃ str. 27
“Žádný slzy. Žádnej funus.” Znamenalo to něco jako ‘hodně štěstí’. - str. 29

“Ona je Mora - jediný zákon, který pro ni platí, je ten gravitační, a jsou dny, kdy celkem úspěšně vzdoruje i tomu.” - str. 29

Kaz: “Jsem podnikatel. Nic víc, nic míň.”
Inej: “Jsi zloděj, Kazi.”
Kaz: “Neřekl jsem to snad právě?”
⁃ str. 32

“V pistolích hledal stejnou útěchu jako dítě u milované panenky.” - o Jesperovi, str. 42
“Když si každý myslí, že jsi zrůda, nemusíš se obtěžovat všechny ty zrůdnosti páchat.” - Kaz Brekker, str. 44

Inej: “Tvým bohem je chamtivost, Kazi.”
Kaz: “Ne, Inej. Chamtivost se mi klaní. Je to moje věrná služebnice a spolehlivá pomocnice.” - str. 44

Van Eck: “Pokud se vám to nepodaří, bude tím trpět celý svět.”
Kaz: “Ale ne, je to ještě mnohem horší, Van Ecku. Pokud se mi to nepodaří, nedostanu zaplaceno.” - str. 59

“Uvědomuješ si vůbec, že stačí, abych luskla prsty, a naděláš si do kalhot?” - Nina na Kaze, str. 85

Matthias: “Zábava nemusí být jen víno a... tělesný chtíč.”
Nina: “Ty bys nepoznal zábavu, ani kdyby si ti sedla na klín a vrazila ti do pusy lízátko.”
- str. 112

Kaz: “Jaký je nejjednodušší způsob, jak někomu ukrást peněženku?”
Inej: “Nůž na krk?”
Jesper: “Pistoli do zad?”
Nina: “Jed do sklenice?”
Matthias: “Jste banda prašivců.”
Kaz: “Nejjednodušší způsob, jak člověku ukrást peněženku, je říct, že mu chcete sebrat hodinky. Nasměrujete jeho pozornost tam, kde ji potřebujete mít.”
- str. 113

“Srdce je jako šíp. Potřebuje cíl, v němž může spočinout.” - str. 120

“Wylane, možná si tohle se svými soukromými učiteli neprobíral, ale s chlapem, který má rukávy od krve a v ruce kudlu, neni dobrý se hádat.” - Jesper, str. 140

“Lásku bych nepřála nikomu. Je to host, kterého s radostí přivítáte, a pak se ho nemůžete zbavit.” - Nina, str. 143

“Jestli nás Pekka Rollins všechny zabije, donutím Wylanova ducha, aby mě naučil hrát na flétnu, a to jen proto, abych mohl tvého ducha přivádět k šílenství.” - Jesper Kazovi, str. 157

Nina: “Měl o tebe strach.”
Inej: “Kaz nemá z ničeho strach.”
Nina: “Měla jsi vidět, jak se tvářil, když tě sem donesl.”
Inej: “Jsem cenná investice.”
Nina: “To neřekl!”
Inej: “Samozřejmě, že to řekl. Teda, vynechal slovo ‘cenná’.”
Nina: “Blbec.” - str. 162

“Fakta jsou pro lidi bez představivosti.” - Jesper, str. 224

“Nezáleží na tom, jak mocné máte zbraně, když nevíte, na koho je namířit.” - Kaz, str. 237

“Nechali jsme se zavřít do nejlíp střeženýho vězení na světě. Buď jsme géniové, nebo největší hovada, co kdy chodila po týhle zemi.” - Jesper, str. 238

“Tvoje smrt patří mně.” - Kaz Brekker, str. 261

Jesper: “U všech svatých.”
Inej: “To je to tak zlé?”
Jesper: “Ne, jenom máš strašně ošklivý nohy.”
Inej: “Ty ošklivé nohy tě dostaly sem nahoru.”
- str. 271

Matthias: “Je mi tě líto, Brekkere. Nic ti není svaté.”
Kaz: “Pleteš se.” - str. 289

“Šest lidí a tisíc způsobů, jak se všechno může zhatit.” - str. 296

“Byl jsem stvořen, abych tě bránil. Dokud mě smrt tohoto závazku nezprostí.” - Matthias Nině, str. 323

Kaz: “Zůstaň. Zůstaň v Ketterdamu. Zůstaň se mnou.”
Inej: “K čemu by to bylo?”
Kaz: “Chci, abys zůstala. Chci, abys... Chci tebe.”
Inej: “Ty mě chceš. A jak mě chceš, Kazi? Jak mě chceš mít? S rukavicemi, po okraj zachumlaný a hlavou obrácenou na druhou stranu, abychom se náhodou nedotkli ústy? Chci tě bez brnění, Kazi Brekkere. Nebo tě nechci vůbec.”
- str. 357 - 358

Matthias: “Všichni si neseme své hříchy s sebou, Nino. Musíš žít, abych já mohl odčinit ty své.”
Nina: “Na to mě nepotřebuješ. To můžeš udělat i beze mě.”
Matthias: “Jenže já nechci.”
Nina: “Matthiasi. Nelituju toho. Zůstaň. Zůstaň se mnou až do konce.”
Matthias: “I potom. A navždycky.”
Nina: “Chci být znovu v bezpečí. Chci jet domů, do Ravky.”
Matthias: “Pak tě tam vezmu. Budeme zapalovat rozinky, nebo čím se to tam, vy neznabozi, bavíte.”
Nina: “Fanatiku.”
Matthias: “Čarodějko.”
Nina: “Barbare.”
Matthias: “Nino, můj červený ptáčku. Neodcházej.”
- str. 360





Jaký je Váš oblíbený citát?
Jaká je Vaše oblíbená postava?
Jaký je Váš oblíbený pár?

You May Also Like

2 komentářů

  1. Jelikož jsem toto dílo nečetla, nemohu posoudit, který citát mám nejraději nebo jakému páru fandím. :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné citáty :) Taky jich mám pár oblíbených z Šesti vran:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)