HumbookFest2018

by - středa, října 10, 2018




Humbook byl pro mnoho z nás dlouho očekávaná událost. Od dubna jsme se postupně dozvídali kdo nás poctí svou návštěvou a co vše se bude konat. Tuto sobotu jsme se konečně dočkali a bylo to ještě lepší, než jsem doufala.

Stejně jako minulý rok jsem si napsala seznam všeho, co bych chtěla stihnout a stejně jako minulý rok jsem nestihla všechno. Ale stejně jako minulý rok ani tentokrát mi to nevadilo, protože jsem si to užila naplno!

Zahájení Humbooku se konalo v 9:30, ale my jsme s Maky (@endlessbibliophile) stály před vchodem už v 7:45. Byly jsme nedočkavé a chtěly dovnitř co nejdříve. Hned po vstupu jsme se šly občerstvit, jelikož jsme měly hlad. Byly jsme překvapené, že byl v nabídce chléb s tvarohem a ředkvičkami. Neváhaly jsme ani minutu a každá jsme si jeden daly. A pak se to rozjelo.

Slyšela jsem na občerstvení mnoho negativních reakcí, ale já osobně jsem byla spokojená. V nabídce bylo spousta jídla a mohli si vybrat i vegetariáni. Chléb, který jsem už zmínila, párek v rohlíku, 3 druhy panini, gnocchi a obložené housky. K pití byl celý den k dispozici čaj od sponzorů Loyd a mně nejvíce chutnal borůvkový. Samotný Loyd měl svůj vlastní koutek s křesly, kde jste si mohli odpočinout a dát si dobrý čaj.

Co se týče prostorů, bylo to o hodně lepší než loňský rok. Kongresové centrum je opravdu prostorné. Velká šatna, do které jste si zadarmo mohli dát kufr, tašku a kabát. Velký a malý sál, ve kterých bylo spousta místa, sedačky byly pohodlné a obě místnosti byly klimatizované. Stánek s knihami a Humbook merchem byl také větší než loňský rok, ale i přesto u něj bylo v jednom kuse plno. Na druhou stranu je to dobře, jelikož mě to odradilo a já tak ušetřila peníze.


Nejlepší na programu byly besedy. Program se překrýval, a tak si každý musel zvolit, kde by raději chtěl být. Já jsem se zúčastnila celkem 3 besed. Dopoledne se konala beseda na téma dystopie, kde jsem slyšeli Petru Stehlíkovou (Naslouchač, Faja) a Pavla Bareše (Projekt Kronos). Mluvilo se o dystopických světech a knihách obou autorů. Slyšela jsem, že je Petra velmi plachá, ale vůbec mi to nepřišlo. Po této besedě se konala autogramiáda, která trvala tři hodiny! Oba autoři byli milí a fotili se s fanoušky. Pavel Bareš psal dokonce každému osobní věnování, ze kterého byli všichni dojatí.


Dále jsem se zúčastnila besedy Sebastiena de Castella a ta byla bezkonkurenčně nejlepší. Spolu s překladatelem tvořili komické duo, které bych byla schopná poslouchat celý den. Mluvil o tom, jak má spisovatelství mnoho možností. Píše fantasy, ale také by mohl psát romantiku o autorovi a překladateli, kteří se do sebe zamilují na jevišti. Tím samozřejmě myslel sebe a překladatele, který seděl vedle něj. Ten se v tu chvíli červenal, což bylo komické i roztomilé zároveň. Sebastien nám také svěřil, že jeho manželka měla v den konání Humbooku narozeniny a že za ním přiletí. Na Sebastienovi bylo poznat, že svou ženu opravdu miluje. 

Po této besedě jsem měla jít na rozhovor s Pavlem, ale ten ještě stále podepisoval, tak jsem se přesunula na besedu o BookTube, abych podpořila Míšu (@radsi_knihu), Klárku (klariny.knihy) a Zuzku (@mollyvknize). Holky měly prezentaci přehledně připravenou a udílely užitečné rady. 

Dále následoval můj historicky první rozhovor, z čehož jsem byla nervózní. Pavel přišel a unaveně dosedl do křesla a v tu chvíli jsem se začala obávat, že z něj už nic nedostanu. Ale Pavel se jako vždy kousl a dostal ze sebe to nejlepší. V průběhu rozhovoru se za ním ještě stavilo Očko a Pavel odpovídal na jejich otázky. Popravdě jsem ho obdivovala jak to všechno zvládá a ještě se usmívá od ucha k uchu. Ale to by mě u Pavla asi nemělo překvapovat. Rozhovor ještě nemám sepsaný, ale bude tu už brzy. 


Zbytek festivalu jsem strávila s ostatními ambasadorkami v chill-out zóně u Loydu, kde bylo krásně útulně. A teď přichází čas na děkovačku. Předem se omlouvám, kdybych na někoho zapomněla, ale je tolik lidí, kterým jsem vděčná. Na prvním místě moje velké DÍK patří Ole, která mi poskytla možnost stát se ambasadorkou a zařídila mi tak ten největší a nejsilnější zážitek, který si budu pamatovat celý život. Dále bych chtěla poděkovat Vendy za řešení rozhovoru a její úsměvy a Báře, která nám udělala krásné fotky. 

Další dík patří všem ambasadorkám. Většinu z nich jsem už znala, ale poznala jsem je ještě víc a za to jsem moc ráda. Chtěla bych poděkovat Maky za to, že mě u sebe nechala přespat a že mi dělala po celý den společnost. Je to moc sympatická holka a jsem ráda, že ji znám a mám. Dále bych chtěla poděkovat Wendy, která mi také dělala skoro celý den společnost. Tahle pohádková bytost je neskutečně milá a máme toho dost společného. Natáčely jsme spolu unboxing naší tašky a byla to opravdu sranda. Dále děkuji Adi, která za námi přijela ze Slovenska a byla sladká jako vždy. Everlinet, kterou jsem poznala trochu více a pro mě bude Královna Daenerys už navždy! Martě a Míše, které měly obě krásný cosplay, na kterém si daly sakra záležet. Klárce a Aničce, které úplně žeru! Mé drahé Sabče a Káje, které jsem viděla sice jen na chvíli, ale i tak jim děkuju. Sofče, která za námi přijela až z Londýna a za úžasného Lokiho! Báře, Míše, Danče, Markét, Káje a všem, se kterými jsem prohodila pár slov nebo si udělala fotku. Děkuji všem, kteří mi pochválili můj cosplay nebo se se mnou přišli vyfotit. A v neposlední řadě bych chtěla poděkovat Pavlovi, kterého prostě obdivuji a utvrdil mě v tom, že je vážně třída! Převlékl se za Harley Quinn (tu komiksovou verzi), mluvil k zaplněnému sálu, zatancoval nám, vydržel tři hodiny podepisovat a vymýšlet každému jedinečné věnování a šíleně unavený mi odpovídal na mé dotěrné otázky a pak se se mnou ještě dokázal vyfotit a usmívat se u toho! Klobouk dolů, Pavle! 


Doufám, že jsem na nikoho z vás nezapomněla a doufám, že jste si Humbook užili stejně tak jako já. Večer jsem ležela v posteli, prohlížela si všechny vaše fotky a všechny stories a brečela jsem. Nemohla jsem uvěřit, že akce, na kterou jsem se takovou dobu těšila, je pryč a budu muset čekat celý rok... Doufám, že se s některými z vás uvidím dřív než na dalším Humbooku! Panebože, mně už se chce zase brečet. Nejlepší čas skončit. 

Napište mi do komentářů jak se Humbook líbil vám. Co se vám nelíbilo a dalo se by příští rok udělat lépe? Co se vám naopak líbilo a chtěli byste to příště znovu? Cokoli! 



DĚKUJU!

You May Also Like

6 komentářů

  1. Kačí, já taky moc děkuji, že jsi mi dělala skoro celý den společnost! :-* Bylo to skvělé a často na sobotu myslím a taky nemám daleko k slzám :o). Náš unboxing je prostě nejlepší!!! Všichni povinně podívat :D. Doufám, že se brzy potkáme :)).

    OdpovědětVymazat
  2. Kačí, také ti děkuji! Jsi super holka a já se těším na další setkání s tebou :-* Humbook byl silný a ve mně zanechal samé skvělé pocity, které ve mně budou ještě dlouuho žít. Sama mám rozepsaný článek na celý festival a už nyní se těším na další ročník! Těším se na další setkání!

    OdpovědětVymazat
  3. Tiež ti ďakujem zlato �� Verím, že sa uvidime aj skôr ako o rok, veď ja si vzdy nájdem dôvod dôjsť za vami. Krasne zhrnutý članok mimochodom.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkný článek :) Ráda jsem si početla o letošním Humbooku :) Nebyla jsem na něm, odradily mě vysoká cena a to ,že nešlo nechat si podepsat knihy :) Ale když jsem pak slyšela, že má přijet Sebastien de Castell, tak jsem litovala :) Jeho Divotvůrce je skvělý :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná akce, je fajn, že si to všichni užili :-) Já se těším na Svět knihy, jsem zvědavá, kdo se tam z autorů objeví...

    OdpovědětVymazat
  6. Až teď projíždím všechny reporty a slzím ♥ Taky ti moc děkuji za krásný den, a hlavně za vlasy! :D Vůbec nemáš za co děkovat mně - byla jsem ráda, že jsem se s tím vším nemusela potýkat sama... A doufám, že zase vytvoříme combo na příští rok! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)