Přečteno a Knižní přírůstky | Leden 2019

by - středa, února 13, 2019



Zapomněla jsem nafotit všechny knihy, takže se omlouvám, že to tu bude každý pes, jiná ves.


PŘEČTENO

Marissa Meyer | Cress | The Lunar Chronicles (3.) | Feiwel and Friends 2014 | 552 stran | YA, Sci-fi 
26. 12. 2018 - 11. 1. 2019 | 4*
Do série Měsíčních kronik jsem se zamilovala hned při čtení prvního dílu a v tomto případě tomu nebylo jinak. Cress jsem si představovala jako princeznu z pohádky Na vlásku a líbil se mi její převyprávěný příběh. V tomto díle jsem si hodně oblíbila Carswela Thornea a líbil se mi jeho vývoj. Trochu mi vadilo velké množství postav a přeskakování mezi nimi, ale to prostě k této sérii patří. Angličtina je trochu pokročilejší, takže jsem nerozuměla úplně všemu, ale dalo se to domyslet. Nemůžu se dočkat, až si přečtu Winter. 

Marissa Meyer | Iko | Wires and Nerve 1 | Egmont 2018 | 240 stran | Komiks | 11. 1. 2019 | 5 hvězdiček
Komiks Iko se odehrává chvíli po skončení příběhu Winter, takže bych ho doporučovala číst, až dočtete celou sérii Měsíčních kronik. Já jsem se však nemohla dočkat, až si tento skvost přečtu, a tak jsem se do něj pustila dříve. Sice jsem si vyspoilerovala závěr série, ale i tak jsem si čtení užila a všímala si všech různých detailů. Postavy jsem si představovala trochu jinak, než je vystihl ilustrátor. Celý komiks je zbarvený do modré barvy, což se k sérii náramně hodí. Hlavní hrdinkou je androidka Iko, kterou známe již z prvního dílu, Cinder. 
RECENZE



Luke Pearson | Hilda, Hilda a kamenný les a Hilda se vrací | Hilda 1 - 5 | Paseka 2016, 2017 | Komiks 
12. 1. 2019 a 25. 1. 2019 | 5 hvězdiček
O komiksové Hildě jsem četla samou chválu, proto jsem po ní pokukovala při mých návštěvách knihovny. Konečně jsem se dočkala a byly k dispozici všechny tři díly. Do modrovlasé a paličaté holčičky jsem se zamilovala hned na první stránce. Její dobrodružství jsem si užívala. Zavzpomínala jsem si na své dětství a skautské tábory. Grafická stránka těchto komiksů je naprosto boží. Zajímavé obálky, které vás na první pohled upoutají. Krásně barevné předsádky, které bych ráda viděla jako balicí papíry. Jednoduché ilustrace, které jsou propracované do detailů a ty barvy jsou naprosto geniální. Ráda bych si přečetla další knihu o Hildě, která je tentokrát psaná jako beletrie, a také bych se chtěla podívat na seriál.
Brian M. Bendis | Kosmičtí Avengers | Strážci galaxie 1 | Crew | 142 str. | Komiks | 15. 1. 2019 | 3 hvězdičky

Jsem velký fanoušek Marvelu a filmy Strážci galaxie mám strašně ráda. Jsou vtipné, akční a hudba v nich má své čestné místo. Proto jsem měla od komiksu velká očekávání, která nebyla vyplněna. Jednotlivé příběhy na sebe nenavazovaly a poslední měl dokonce i jiné ilustrace a text se tam skoro neobjevil. Byla jsem ráda, že jsem si komiks půjčila v knihovně a nekupovala si ho. Byly by to vyhozené peníze. 

Mary H.K. Choi | Nouzový kontakt | CooBoo 2018 | 320 stran | YA, Romance | 11. - 17. 1. 2019 | 1,5 hvězdičky
U této knihy si můžu sama házet hlínu na hlavu, jelikož jsem se nechala zlákat hezkou obálkou, která mi připomíná klip písničky Love Yourself od Justina Biebera. Očekávala jsem oddechový příběh vysokoškolačky, která se chce stát spisovatelkou. Bylo mi jasné, že se v příběhu romantika objeví, ale předpokládala jsem, že bude v pozadí. Opak byl pravdou. Příběh spisovatelky se odehrával v pozadí, občas se zmínil. Nicméně vztah Penny a Sama byl stěžejním tématem. Asi ještě dlouho budu vzpomínat na to, jak se Penny líbilo jeho teplé podpaží, jak chtěla olíznout jeho poskakující ohryzek a jak jí přišlo strašně sexy praskání kloubů. Tenhle příběh nebyl nic pro mě a dlouho nesáhnu po nějaké romantické knize. 



Neal Shusterman | Smrtka | Arc of a Scythe 1 | Yoli 2018 | 384 str. | YA, Utopie | 17. - 24. 1. 2019 | 5 hvězdiček
Po Nouzovém kontaktu jsem si potřebovala zlepšit čtecí náladu, a tak jsem sáhla po velmi doporučované knize. Nemůžu uvěřit tomu, že jsem čtení této knihy odkládala. Autorův styl psaní je velmi chytlavý a stránky vám utíkají pod rukama, ani nevíte jak. Geniálně vymyšlený a propracovaný utopický svět, kterému vládnou Smrtky. Realistické postavy, které chybují jako normální lidé. Nejlepší jsou však Smrtky samy. Do tohoto příběhu jsem se naplno ponořila a ještě dlouho ve mně zůstane. Nemůžu se dočkat pokračování, které by mělo vyjít už v dubnu! 

Holly Black | The Wicked King | The Folk of the Air 2 | Little, Brown Books 2019 | 336 stran | YA, Fantasy 
25. - 31. 1 . 2019 | 3,5 hvězdičky
Tuto knihu jsem si předobjednala po dočtení Krutého prince, kterého jsem si i přes všechny kritické ohlasy oblíbila. Měla jsem veliká očekávání, a jak už to tak bývá, byla jsem docela zklamaná. Svazek se dělí na dvě knihy. V první knize se příběh dosti táhne, vlastně se skoro nic neděje. Jde o samé politikaření, tahanice a příběh stojí na dialozích. Troufnu si říct, že by se vše krásně vešlo na 50 stran místo 217. Druhá kniha to však vše zachraňuje. Přišlo mi, jako bych četla úplně něco jiného a konečně to bylo pokračování Kruťase! Příběh se rozjel a akce střídala akci. Ještě více jsem si oblíbila Jude a Cardana, kteří jsou spolu prostě skvělí. Neočekávejte však žádnou romanťárnu, ale pořádnou kruťárnu (haha). Najednou jsem si přála, aby příběh neskončil a pokračoval dál. Bohužel si na pokračování budu muset počkat další rok... 

KNIŽNÍ PŘÍRŮSTKY


Koupené


Vyhrané v soutěži

SHRNUTÍ


Počet přečtených knih                             4 knihy, 5 komiksů
Počet přečtených stran                            2 238 stran
Počet přečtených stran za den               72 stran
Průměrné hodnocení                               4 hvězdičky
Počet koupených knih                             8 knih
Počet vyhraných knih                              1 kniha
Celková útrata                                           1 614 Kč


Kolik knih jste v lednu přečetli vy?
Kolik knih jste si koupili? 






You May Also Like

7 komentářů

  1. Iko me taky moc laka, bych to chtela vyzkouset, ale zatim asi pockam, kolik to vubec bud emit dilu a tak dale...
    celkova utrata za knihy je dobry napad, taky jsem nad tim uvazovala, ale asi je lepsi to moc neukazovat :-D :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to chápu :) Já to mám spíš pro sebe, abych věděla, že se mám krotit :D

      Vymazat
  2. Moc pěkné nové kousky :) Chystám se na Iko, ale nejvíce vyhlížím Wicked King. Právě jsem dočetla Krutého prince a jsem nadšená. Jestli je dvojka ještě lepší a krutější, tak sem s ní :) Nemůžu se dočkat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že je tu další fanoušek Kruťase :) Dvojka dle mého není lepší, ale krutější možná jo :D Určitě se máš na co těšit :)

      Vymazat
  3. I přečtených, i pořízených knih máš slušné hromádky. :) Hildu a Strážce galaxie bych si moc přála, asi si to někdy pořídím. :D :)
    Já jsem toho přečetla docela dost, ale spousta byly divadelní hry. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hilda stojí za přečtení i pořízení, Strážci galaxie už tak ne :D Divadelní hry jsou také super :)

      Vymazat
  4. Ten Nouzový kontakt jsi tak zhejtila, až jsem si ho musela taky pořídit - potřebuju zjistit, jestli je to fakt tak příšený :D
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)