Claudia Gray | Milion světů s tebou

by - středa, dubna 17, 2019


Milion vesmírů. Milion nebezpečí. Jeden osud.



A Million Worlds with You (Firebird, #3)

Jsem neskutečně ráda, že český překlad má tyhle nádherné originální obálky. Ještě lepší je to, že je kniha v hardbacku a písmena jsou vystouplá. Obálky celé trilogie patří mezi ty nejhezčí, které mám! Pod přebalem je kniha oranžovo-fialová, což se sice barevně hodí k obálce, ale mně se to moc nelíbí. Takže já přebal rozhodně nesundávám! (:D)
Kniha obsahuje 28 přiměřeně dlouhých kapitol a prolog. Příběh je vyprávěn v ich-formě. 

"Truchlení nepřekonáme tím, že ho popřeme. Potřebujeme ho cítit. Potřebujeme mu dopřát jeho čas. To občas znamená, že musíme udělat přesný opak než "neřešit". Musíme se ponořit do hlubin vlastního žalu, prožít každý hrůzný okamžik a přestát mučivé myšlenky na to, co mohlo být - a co bude teď. Musíme vykrvácet, než se nám zase rozbuší srdce." - str. 67



Upřímně? Vůbec nevím, čím mám začít a co vše vám můžu říct. K příběhu toho asi moc psát nebudu, abych vám neprozradila něco důležitého. Jelikož se však jedná o příběh, kde se cestuje dimenzemi, prozradím vám, jaké se tu objevily. Marguerite se hned na začátku znovu ocitne v Londýnské dimenzi, kde se stane něco zásadního. Dále se objeví v Egyptské dimenzi, kde jsou její rodiče egyptologové. Ani v této dimenzi se Mar nezdržela moc dlouho, což byla docela škoda, jelikož se mi prostředí dost líbilo. Další zastávkou je Vesmírná dimenze, Válečná dimenze, Triadská dimenze nebo také Moskevská, která se stala mou oblíbenou stejně jako Ruská. Abych vám přeci jen něco k příběhu prozradila: Triadská dimenze se snaží zničit všechny ostatní, a Mar se tomu snaží zabránit stůj co stůj. Neobejde to však bez obětí...

"Věci jsou nemožné jen do té doby, dokud nejsou." - str. 78



Série Ohnivák je trilogie, to pro vás určitě není novinka. U trilogií to většinou bývá tak, že je první díl nejlepší, pak přichází výplňkový druhý díl a třetí díl skvěle uzavírá příběh. V tomto případě je tomu jinak. Každá další kniha je lepší než ta předchozí. Pro mě je tento díl ze všech nejlepší - obsahuje ty nejhezčí myšlenky, nejlepší dimenze a je nejvíc nabitý akcí. Naprosté emocionální vypětí. Jestli přečtete tuto knihu a ani jednou jste neuronili slzu nebo jste alespoň neměli na krajíčku, je  vámi něco v nepořádku. 

"Vzpomínka na děsivou událost je někdy horší než událost samotná. Trauma prožijete jen jednou, ale vzpomínku si uchováte do konce života. Nikdy vás nemusí opustit." - str. 81



Zmiňovala jsem se o krásných myšlenkách. Claudia Gray je dle mého názoru nesmírně chytrá a inteligentní žena. Nejenže dokázala vymyslet tak složitý a propracovaný svět a zápletku a skvělé postavy, ale náramně píše. Její styl psaní mi sedl hned od začátku. Tento příběh se nedá číst jen tak, musí se nad ním přemýšlet. A nejen nad událostmi, které se dějí, ale i nad věcmi, které nám Claudia nenápadně podstrkává. Myšlenky, nad kterými nelze neuvažovat. 

"Když ti někdo poví, co je zač, věř mu. Když ti muž řekne, že má problém důvěřovat ženám, nemysli si, že má jen špatné zkušenosti a že ho vyléčíš, když se budeš chovat jako ta nejlepší a nejhodnější žena na světě. Řekni mu: Díky za varování. Hodně štěstí. Ráda jsem tě poznala. Pak odejdi a nikdy se neotáčej. A když tě někdo varuje, že ti ublíží? Nečekej, až to doopravdy udělá." - str. 102



Claudia vybudovala ohromné světy, ale také stvořila silné osobnosti. Postupem času se vyvíjejí a mění názory a postoje. Mar se v tomto díle stává vůdkyní všeho, i když si v některých situacích neví rady, což je naprosto pochopitelné. Ona však neztrácí hlavu, netruchlí, ale bojuje dál až na pokraj svých sil, nevzdává se. Strašně se mi líbily vztahy mezi postavami. Jak ty milostné, tak i ty přátelské a rodinné. V mnoha young adult knihách se stává, že hlavní postavy nemají rodiče. Nebo se spíše v příběhu nevyskytují. Tady jsou však ve středu dění a navíc mají tak úžasný vztah se svými dětmi. Dává mi to naději, že vše ještě není ztraceno. Navíc je tu krásný sesterský vztah mezi Josie a Mar, skoro-bratrský vztah Paula a Thea a ten nejkrásnější milostný vztah Paula a Mar, který není vždy růžový, ale takhle to je i v reálném světě. A to je na tom to nejlepší. Příčí se mi vztahy v knihách, které jsou jako přes kopírku. Na začátku se neznají nebo se nesnáší, pak odhalí svá pravá já, zamilují se a žijí spolu šťastně až do smrti bez jakýchkoli překážek. Ale takhle to přeci nefunguje. Lidé dělají chyby, mění se a tohle vše vztah ovlivňuje. Paul a Mar to měli hodně těžké, ale nakonec to zvládli a já bych také chtěla mít s někým takový vztah. 

"Písně a filmy se nám snaží namluvit, že když potkáme svou životní lásku, planety se přestanou otáčet, mračna se rozestoupí a vaše srdce začne zpívat. Ve skutečnosti to tak malebné není. Popravdě řečeno, nové lidi poznáváme v jednom kuse, ale nikdy nedokážeme přesně odhadnout, co pro nás budou znamenat. Nikdy nevíte, koho zapomenete a koho budete navždy potřebovat." - str. 120



Možná už jsem tu (na blogu) jednou zmiňovala, že perfektní kniha, které dám 5 hvězdiček, ve mně musí něco probudit. A to tahle kniha dokázala. Začneme tím povrchovým, má boží obálku. Svět je originální, promyšlený, zápletek je tu mnoho, všechny jsou logické a jedna dokonce šokující. Postavy jsou vybudované na jedničku, mají prostor pro seberozvoj a vztahy mezi nimi nemají chybu. Co se týče emocí, tahle kniha mě nenechala chladnou. Usmívala jsem se, zuřila jsem spolu s Mer, zatajovala jsem dech, šokovaně jsem lapala po dechu, dojemně jsem se rozplývala a brečela jsem. Brečela jsem dojetím, brečela jsem smutkem. Claudia mi zlomila srdce a pak ho zase poslepovala svými krásnými utěšující slovy. Této sérii jsem naprosto podlehla, i když je místy vědecká a já vědě vůbec ale vůbec nerozumím. Tento příběh zůstane navždy v mém srdci a vím, že ho nečtu naposledy. Už jen tuhle knihu čtu podruhé (po dočtení druhého dílu jsem si koupila tento závěrečný v angličtině a hned ho přečetla a zamilovala se).

"Šrámy na duši nejsou stejné jako šrámy na těle. Rozštěpení není jako řezná rána na kůži. Je spíš jako... jako když rozbiješ nádobí. Můžeš ho složit dohromady, dokonce ho i slepit tak, že praskliny budou takřka neviditelné. Ale pořád tam budou. Nikdy se nezahojí. Ale to, že je něco poškozené, ještě neznamená, že je to ztracené." 



Já už ale opravdu nevím, jak jinak vám mám říct, abyste se zvedli z místa, kde zrovna sedíte, nebo ležíte, vzali si peníze a šli si tuhle knihu koupit a HNED přečíst. Ne že si ji dáte na hromadu nepřečtených knih, kde se bude válet klidně rok a vy na ni zapomenete. Tenhle příběh si to nezaslouží. No... tak už jste na cestě? 

"Lidé jsou schopni odpustit cokoli, jen ne to, když jim někdo dokáže, že se mýlí." - str. 156

Claudia Gray je pseudonym úspěšné spisovatelky Amy Vincentové, která žije v New Orleans. Dříve pracovala jako právnička, novinářka, dýdžejka a servírka. Celý život ji fascinují nevysvětlitelné záhady. 

Série:                              Ohnivák (3.)
Orig. název:                   A Millions Worlds With You (2016)
Žánr:                               Sci-fi, Young Adult
Vydáno:                          2019, CooBoo
Počet stran:                    400 stran
Hodnocení:                     5 hvězdiček
Čteno:                              1. - 11. dubna 2019

"Mohla bys navštívit klidně milion světů, a stejně by to nestačilo. Nikdy se o někom nemůžeš dozvědět úplně všechno - ani o někom, koho miluješ. Není to možné a ani bys po tom neměla toužit. Musíš se zamilovat i do tajemství. Musíš to prostě risknout." - str. 158




Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Albatros Media, knihu si můžete koupit TU!

You May Also Like

3 komentářů

  1. Taky se na to chystám. Asi příští měsíc konečně dočtu sérii :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se taky moc líbí tyhle obálky, jsou takové minimalistické, zároveň něco zobrazují a jsou vážně elegantní. Jen mě zase už trochu nebaví, že poslední dobou vychází tolik knížek s takovými obálkami - čeho je moc, toho je příliš. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Samozřejmě souhlasím - na téhle naší lásce se shodneme :D
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)