J. K. Rowling | Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny

by - neděle, dubna 28, 2019


Cesta kouzelnickým světem pokračuje



Premiéra Grindelwaldových zločinů u nás v ČR proběhla v listopadu. Myslím si, že každý fanoušek Harryho Pottera v tento měsíc navštívil kino a film viděl. Slyšela jsem na něj hodně negativních názorů, jelikož byly ve filmu určité věci, které byly nevysvětlitelné v ohledu HP světa. Já nejsem typ člověka, který by si pamatoval přílišné detaily, takže mi nějaké věci unikly. Od toho je tu kniha, lépe řečeno původní scénář, který u nás vyšel nedávno. 

Po grafické stránce je nádherný. Zlatou barvu moc nemusím, ale zlaté písmo na knihách naprosto miluju! Když si budete obálku prohlížet pozorněji, uvidíte malou Eiffelovu věž a různá fantastická zvířata kolem. Po sundání nádherného přebalu naleznete tmavě modrou knihu se zlatou Eiffelovkou, což je krásný detail. Uvnitř knihy dále naleznete další skvosty. Hvězdičkovou předsádku a mnoho ilustrací fantastických zvířat. Po grafické stránce je tedy kniha skvostem a zároveň nutností mít ji doma. 

Po obsahové stránce už není tolik obsáhlá, jelikož se jedná o scénář, což znamená žádné zdlouhavé popisy okolí a postav. Jednoduše jméno postavy, název scény, scénické poznámky a promluva určité postavy. Z toho vyplývá, že tento příběh budete mít přečtený za jedno odpoledne. 

Jsem ráda, že jsem si scénář přečetla, jelikož jsem si připomněla průběh děje a mohla si všímat detailů a více o ději přemýšlet. Musím se přiznat, že jsem tentokrát také objevila nějaké nesrovnalosti v ději, jako je třeba zrcadlo z Erisedu, které by mělo ukazovat naši největší tužbu, ale v tomto příběhu ukazuje minulost/vzpomínky, což je pochopitelně nemožné. 

Jinak jsem si ale čtení užila. Zvýrazňovala jsem si všechna fantastická zvířata a všechna užitá kouzla, kterých také nebylo málo a ne všechny jsem znala. Pro ty, kteří viděli film, to nebude nic nového, ale příběh může sloužit jako připomenutí. Nicméně pro každého potterheada je nutností mít toto krásné vydání doma. 



Autor:                             J. K. Rowling

Ilustrace:                       MinaLima
Série:                              Fantastická zvířata
Díl:                                  2.
Orig. název:                   Fantastic Beasts The Crimes of Grindelwald (2018)
Žánr:                               Literatura světová, Fantasy, Young Adult
Vydáno:                          2019, Albatros
Počet stran:                   288 stran
Čteno:                             21. - 22. 04. 2019
Hodnocení:                   3 hvězdičky

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Albatros Media, knihu si můžete koupit TU!

You May Also Like

6 komentářů

  1. Já četla scénář hned po shlédnutí filmu a byla to skvělá zkušenost! Objevila jsem pár drobností, co mi u filmu unikly :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám doma jak scénář k prvnímu, tak druhému filmu, ale stále jsem je nečetla. Určitě chci se k jednou dostat, ale nespěchám na to. :)
    V první řadě musím dočíst Harryho, kterého si plánuji vzít v červnu na dovču s sebou, a snad do konce roku dočíst i zbylé díly. Mám za sebou jen dva, takže mám co dohánět. :D
    A film jsem v listopadu viděla a oproti prvnímu dílu mě zklamal. Hlavně barevností, protože všechno zaniká v šedi, ale líbily se mi flashbacky do Bradavic, Jude Law nebo Newt, a zvířata také nebyla špatná, jen si teď nedokážu představit, jak se s tím vypořádají v dalších filmech. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze. :) Já stále přemýšlím, zda si ty scénáře koupit, ale nějak nevím... Divadelní hry jsem četla na střední ráda, ale jelikož jsem už viděla oba díly Fantastických zvířat, tak se do knih nejspíš pouštět nebudu...

    OdpovědětVymazat
  4. Já ani jeden scénář nemám, ale možná si to časem pořídím. Fakt je, že mě to sice nebaví až tak jako původní Potter, ale pořád je to moc hezké. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ani jeden zo scenárov som nečítala a popravde, ani neplánujem :) A vlastne stále neviem či vôbec filmy dokukám, keďže z druhého som bola celkom sklamaná :/

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto zbožňuji tyto scénáře jak po grafické, tak po obsahové stránce. Dost mě teda zamrzely gramatické chyby v této knize, ale snaila jsem se přivřít oko, abych si příběh užila. Miluju ty bytosti a jsem zvědavá, co bude dál :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)