Spoutávač | Sebastien de Castell

by - čtvrtek, srpna 29, 2019




Spoutávač je čtvrtým dílem známé série Divotvůrce. Loni jsem měla tu možnost setkat se s autorem spolu s dalšími ambasadorkami Humbooku a musím říct, že je to strašný sympaták. Umí říct kočkoveverka (ano, česky) a je samý vtip. Jako člověk je naprosto geniální, jako autor už pro mě není takové terno. Jeho knihy beru jako oddechovou četbu.

Už vím, co mám od Sebastiena čekat. Nejvíce se vždycky těším na Reichise a jeho humor a krvežíznivost. „Pro případ, že jste nikdy neviděli kočkoveverku, představte si vzteklou kočičí tvář, lehce soudkovitý trup, rozcuchaný chlupatý ocas a podivné osrstěné kožní záhyby mezi předními a zadními končetinami, které jim umožnují snášet se klouzavým letem z vrcholků stromů a vrhat se na svou kořist. Rozhodně vás přitom nenapadne výraz „hezký“ (Spoutávač, s. 9)“. Také se těším na Ferius Parfax a její chytré poznámky. Tyto dvě postavy mi přirostly k srdci. Hlavní postava, Kellen, už tak moc ne. Nachází se na okraji společnosti, je vyvrhel a k nikomu nezapadá. Ale nepocituji lítost, protože on nefnuká. Zatne zuby a všechno zvládne.

„Jmenuju se Kellen Argos. Kdysi jsem býval nadějným studentem magie a synem jedné z nejmocnějších rodin na jan´tepském území. Pak se mi kolem levého oka udělaly klikaté černé čáry následkem záhadné kletby známé jako černý stín. Ted mě lidé nazývají psancem, zrádcem, exulantem – a to ještě když jsou vůči mně zdvořilí (Spoutávač, s. 10).“

Kellen se spolu s Reichisem, svým obchodním partnerem (čtěte přítelem na život a na smrt) vydává najít místo, které je známé pod názvem Ebenové opatství. Doufají, že v něm najdou lék na černý stín, který Kellena trápí. Prozradím vám jediné: toto místo najdou, ale tím rozpoutají řetězec událostí, které se tak jako tak musely stát.

„Jsou tři pravidla, která musí psanec dodržovat, chce-li zůstat naživu: nevěřte žádnému místu, kde nemusíte za pobyt platit, nechodte spát, dokud nenastražíte své pasti, a nikdy, opravdu nikdy nezapomínejte na chlapa, kterému jste srazili z útesu přítele (Spoutávač, s. 138).“

Nevím proč, ale vždy mi dělá problémy se do příběhu této série začíst. Nedokážu se ponořit a nevnímat nic jiného, což se mi většinou daří. Možná to bude tím, že je kniha určena mladším čtenářům – Middle Grade. Nicméně, bez autorova humoru by to nebylo ono. Toho si cením asi nejvíce a občas se směju i nahlas.

„Kdybych tušil, že k tomu, abyste se stali hrdinou, stačí, když vás nějaké dítě pomočí skrz mříž kanálu, nechal bych se… Vlastně ne, pořád bych byl raději psancem zbaveným cti než pomočeným (Spoutávač, s. 158).“

Vím, moc jsem vám toho nenapsala. Nějak se mi o knize špatně píše a vlastně ani nevím, co bych o ní měla říct. Spousta mých kamarádek na bookstagramu tuto sérii naprosto miluje a nedá na ni dopustit. Já jsem ráda, že jsem si ji přečetla, ale podruhé bych po ní už asi nesáhla. Je vidět, že platí rčení sto lidí, sto chutí. Jestli jste Divotvůrce ještě nečetli, zkuste ho a uvidíte, jestli je pro vás.


„Nikdo tě nemůže milovat, dokud nezačneš milovat sám sebe – věci, které říkají dívky, když vás nemají rády tamtím způsobem (Spoutávač, s. 417)“

INFORMACE O AUTOROVI
Sebastien de Castell sotva stačil dokončit studium archeologie, když začal pracovat na svých prvních vykopávkách. O čtyři hodiny později zjistil, jak moc vlastně archeologii nenávidí, a zvolil raději kariéru horlivého hudebníka, ombudsmana, interakčního designéra, choreografa bojových scén, učitele, projektového manažera, herce a tvůrce strategie produktů. 
Na svém kontě má fantasy sérii pro dospělé The Greatcoats, která byla nominována na cenu pro nejlepší fantasy v Goodreads, dostala cenu Gemmell Morningstar za nejlepší prvotinu, The French Prix Imaginales za nejlepší cizojazyčnou práci a cenu Johna W. Campbella pro nejlepšího nového spisovatele.
Žije v kanadském Vancouveru se svou krásnou ženou a dvěma agresivními kočkami.
Zdroj životopisu: http://decastell.com/
INFORMACE O KNIZE
Série:                                  Divotvůrce
Díl:                                      4.
Žánr:                                   Literatura světová, Fantasy, Middle Grade
Vydáno:                              2019, Egmont
Orig. název:                       Soulbinder (2018)
Počet stran:                       440
Čteno:                                 16. - 22. srpna 2019
Hodnocení:                       3 hvězdičky

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Albatros Media, knihu si můžete koupit TU!

You May Also Like

1 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)