Nevítaný host

by - sobota, září 28, 2019


Nevítaný host vás nenechá spát. Knihu neodložíte, dokud ji nedočtete. 


Několik hostů se chystá na víkend do hotelu Mitchell, kde si chtějí odpočinout a zapomenout na všechny starosti všedního života. Ani jeden z nich si však nepředstavoval to, co se stalo. 

Hotel navštěvují dvě kamarádky - Gwen a Riley. Chodily spolu na školu, ale po čase se odcizily. Teď chtějí znovu obnovit své přátelství, ale povede se jim to? Další dvojicí je pár Ian a Lauren, kteří spolu chodí asi rok. Jejich vztah je vcelku normální, dokud se nedozvědí o tajemstvích toho druhého. Matthew a Dana jsou zasnoubeni a chtějí si užít poslední víkend před plánováním svatby, která jim nedá spát. Beverly a Henry jsou dlouholetý manželský pár, kterým už to tolik nefunguje. Jeden z nich se snaží manželství zachránit, pro druhého je už v troskách. V neposlední řadě je tu obhájce David, který má za sebou nehezkou minulost a snaží se posunout dál. Candice je spisovatelka, která tráví většinu času u počítače. Jako poslední tu máme majitele hotelu Jamese a jeho syna Bradleyho. 

Ano, postav je opravdu hodně a musím se přiznat, že jsem měla ze začátku problém zapamatovat si kdo ke komu patří, takže jsem si udělala seznam. Ale po chvíli si zvyknete a bude vám připadat, že je všechny znáte. Autorka dala totiž prostor každé z nich, což je obdivující, přihlédneme-li k faktu, že má kniha méně než 300 stran. 

V okolí hotelu vypukne sněhová bouře, vypadne proud a hosté jsou uvězněni uvnitř. Majitelé však situaci zvládnou hravě a atmosféra je přátelská. To však netrvá dlouho, jelikož je jeden z hostů nalezen mrtvý pod schody. Nálada se obrací o 360 stupňů. Byla to nehoda, nebo vražda? Odpověď je jasná, když se náhle objeví další mrtvé tělo? Ale kdo je vrah? 

Od knihy jsem se nedokázala odtrhnout. Nutně jsem potřebovala vědět, jak to všechno bylo. Většinu knihy jsem přečetla večer a sama, takže asi nemusím říkat, že jsem se docela bála. Detektivní část mé duše však plesala a zkoumala všechny postavy, jejich chování a myšlenky. Dělala jsem si poznámky a tipovala vraha. Sice jsem uhodla, ale nebyl to můj první tip. 

Nevítaný host byl můj první thriller od autorky, což vyhodnocuji jako obrovskou chybu. Manžele odvedle mám doma už strašně dlouho, takže je snad brzy přečtu. A Někdo cizí v domě si také hodlám pořídit. 

Sečteno a podtrženo, tenhle thriller prostě musíte číst! Já za něj děkuji nakladatelství Knižní klub a vy si ho můžete pořídit TADY

Informace o autorce
Shari Lapena, bývalá právnička a učitelka angličtiny, je spisovatelkou na plný úvazek. Debutovala titulem Manželé odvedle (2016), který se stal psychologickým thrillerem roku, vydaným ve 35 zemích. Zaujal zejména nečekanými zvraty a to až do poslední strany. Podobně laděný je i další autorčin román Někdo cizí v domě.
Zdroj životopisu: http://thegloss.ie/2016/07/writers-block-shari-lapena/



Informace o knize
Žánr:                             Literatura světová, Thrillery
Vydáno:                        2019, Kalibr
Orig. název:                 An Unwanted Guest (2018)
Počet stran:                 256 stran
Čteno:                          24. - 25. září 2019
Hodnocení:                4,75 hvězdiček

You May Also Like

1 komentářů

  1. Od autorky mám Manžele od vedle a byli super, Nevítaný host mě moc láká už anotací a určitě siho pořídím, tam snad se mi bude líbit jako tobě. :-) A máš knihu nádherně nafocenou. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)