Přečteno říjen 2019

by - pondělí, listopadu 04, 2019

Za měsíc říjen jsem přečetla celkem 6 knih, 2 komiksy a jednu básnickou sbírku. 


Literatura světová, YA | 2019, CooBoo | 352 stran
Eliza a její nestvůry - Francesca Zappia
Na tuto knihu mě nalákaly samé pozitivní ohlasy, přesto jsem neměla žádná očekávání. Čekalo mě však milé překvapení v podobě krásného příběhu plného fandomu a komiksů. Dle mého příběh pojal vážné téma trochu odlehčeným způsobem, nahlédli jsme do nitra introverta - jeho soukromého i veřejného života. Nenápadná romantická linka byla roztomilá a závěr knihy mě dokonce rozplakal. Doporučuji přečíst! 

ProcesProces - Franz Kafka
Povinná četba na předmět "světová literatura"
Od Kafky jsem na střední škole četla Proměnu a jeho další povídky, tudíž jsem předpokládala, že bude Proces podobného ražení. To jsem se ovšem spletla. Pro pochopení příběhu by si stačilo přečíst první a poslední kapitolu, které autor napsal jako první. Ten prostředek pro mě byl zmatený a zbytečný. Ani na úplném konci jsme se nedozvěděli, proč byla hlavní postava zatčena, což mi hodně vadilo. Nakonec jsem dala 2 hvězdičky. 


Literatura česká, komiksy | 2014, Plus | 112 stran
Korektor - Jana Kiliánová
O tomto komiksu jsem slyšela už dřív, ale neměla jsem možnost si ho přečíst nebo jsme na něj zapomněla. Vypůjčila jsem si ho v liberecké knihovně spolu s povinnou četbou. Musím vám říct, že jako studentka českého jazyka a odpůrkyně chyb v textech, jsem se náramně bavila. Kresba je velmi jednoduchá a opakuje se, ale ten text stojí za to! 

Literatura česká, poezie | 1965 | 46 stran
Rudoarmějci - Vladimír Holan
povinná četba na českou literaturu
Co bych vám k této sbírce řekla? Poezii nikdy neporozumím, ale tady to nebylo tak složité. Autor popisuje vojáky jako by je kreslil slovy. Pro mě to však nemá žádné kouzlo...

SlaďákSlaďák - Philippa Rice
Tento komiks jsem si chtěla přečíst už delší dobu, tak jsem si ho půjčila v knihovně. Musím říct, že jsem od něj čekala víc. Mám ráda barevné kresby a sloučení černé, červené a bílé se mi líbilo, ale chyběl mi tam text. Některé "příběhy" byly jen na jedné straně a bylo jasné, co se stalo nebo se děje, ale postrádalo to nějaký smysl. Jako obrázky na instagramu je to super, ale tohle mi přijde jako plýtvání papírem. 





Tiché dny v ClichyTiché dny v Clichy - Henry Miller
Tuto knihu mi doporučila kamarádka jako četbu na světovou literaturu. Říkala mi, že se kniha čte dobře a je dost sprostá. Říkala jsem si "proč ne?". Měla jsem ji přečtenou za jeden večer, jelikož má něco okolo 100 stran a musím říct, že se opravdu dobře četla a kam se na tuhle knihu hrabe 50 odstínů šedi….





Literatura světová, YA | 2019, Fragment | 340 stran
Everles: Panství krve a kovu - Sara Holland
Na tuhle knihu jsem slyšela tolik chvály, že jsem se nemohla dočkat, až ji budu číst. Strašně se mi líbil svět, ve kterém se platí krví, která se přetavuje na mince. Svět a jeho historie bylo to, co mě udržovalo ve čtení. Příběh sám o sobě mě tolik neoslovil, žádná postava mi nepřirostla k srdci natolik, abych se starala o její blaho. Druhý díl si určitě přečtu, protože chci vědět, jak vše dopadne, ale asi bych se bez tohoto příběhu obešla.

Literatura světová, romány, pro ženy | 2019, Ikar | 288 stran
To nejlepší v nás - Colleen Hoover
Moje první přečtená kniha od autorky a já nechápu, proč jsem se jí tak dlouho vyhýbala. Velmi autentický příběh s věrohodnou zápletkou. Dvě hlavní postavy, které se po čas příběhu vyvíjely a já jsem měla pocit, jako bych je znala. Strašně jsem jim fandila a prožívala vše s nimi. Rozesmály mě vtipné dialogy a kniha mě rozplakala a to hned několikrát. Tak neváhejte, tuhle knihu si přečtěte a připravte si kapesníky! 

Literatura světová, YA, Fantasy | 2014, Bloomsbury | 800 stran
Asi po roce jsem sáhla po dalším díle Harryho Pottera v angličtině. Trvalo mi asi dva měsíce, než jsem knihu přečetla, ale bylo to proto, že jsem mezi ní četla ještě další knihy. Tento díl patří mezi mé oblíbené, jelikož je takový temnější. Musím se přiznat, že mě docela štval Harry, jelikož byl takový arogantní a agresivní, ale všichni víme kvůli čemu. Na druhou stranu se mi líbilo, že zde vznikla Brumbálova armáda, poprvé se objevila Lenka Láskorádová, má oblíbená postava a naprosto jsem milovala kousavou konverzaci MgGonagallové a Umbridgeové. 

Kdybych vám měla doporučit jednu jedinou knihu, kterou jsem v říjnu přečetla, byla by to To nejlepší v nás

Co jste v říjnu přečetli vy?
Četli jste některou ze zmíněných knih nebo se na ni chystáte? 

You May Also Like

2 komentářů

  1. Rozhodně se nedá říct, že by ses flákala! :D Já mám podzim nějaký slabý :/

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  2. Za říjen mám přečtených 8 knih, ale žádné bichle, spíš kratší knihy. Včetně Korektora.:) Slaďák jsem četla asi před rokem, ale také jsem z něj nebyla nadšená. Na Coleen se moc těším, až si přečtu tuhle i další knihy od ní. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)