iPohádka

by - pondělí, prosince 09, 2019

Karel "Kovy" Kovář | Literatura česká, Pohádka | 2019, BizBooks | 224 stran
Za devatero horami, devatero plastovým odpadem znečištěnými řekami a jedním vysílačem na vysoké skále se nachází malé království. Takhle začíná pohádka, která je zasazena do moderní doby plné technologií a různých vymožeností. Celé království má připojení k internetu, kde král s královnou tráví dlouhé chvíle. Královna zrovna hledá princezně ženicha na Rodičinderu. Zamlouvá se jí princ Jaromír z Království věčného 5G připojení. Jenže královská dvojice náhle zmizí, objeví se drak a princ se vydává na záchranou misi.

Ze začátku jsem se opravdu bavila. Kovy zapojil svou fantazii a vše obyčejné proměnil na moderní. Nejčastěji se zmiňoval rod HabUberský, do kterého patřila Marie iTerezie, která měla v království svůj vlastní portrét. V polovině příběhu vypadlo připojení a moderní království se změnilo v úplně obyčejné. Kovy nejspíše vyčerpal všechnu svou fantazii na jménech a názvech, jelikož příběh se ničím výjimečným od klasické pohádky nelišil. Byl tu drak, princezna, únos, princ bažící po moci a zachránce, který nebyl ze šlechtické rodiny.

Nicméně grafické stránce knihy se nedá nic vytknout. Obálka je nápaditá, originální a skvěle sedí k příběhu. Předsádka je krásně modrá a jsou na ní draci. Každá kapitola má svůj specifický obrázek, který je vyveden jednoduchou kresbou. Kniha sem tam obsahuje barevné ilustrace, které příběhu dodávají na autentičnosti. A na stránkách vpravo dole se nachází kresba draka. Když budete knihou rychle listovat, bude to vypadat, jako by se drak hýbal. To je geniální. 

Sečteno a podtrženo, čekala jsem trochu víc. Nicméně nelituji, že jsem si knihu přečetla. Je to odpočinková četba, u které se zprvu i pobavíte. Jinak klasická pohádka, která by ovšem mohla zaujmout dnešní mládež. 


Karel Kovář, známý jako Kovy, je český youtuber, vloger a v minulosti byl také let's player. Pochází z Pardubic, kde ve svém pokojíčku natočil první video. YouTube mu pak převrátil život vzhůru nohama. Od ostatních českých youtuberů se liší tím, že probírá aktuální společenská témata, politiku, odvrácenou stranu sociálních sítí či například bankovní půjčky. Jeho tvorba se zakládá na infotainmentu (propojení informací a zábavy) a pomocí videí se snaží bořit předsudky ve společnosti. V letech 2016, 2017 a 2018 dostal ocenění Videobloger roku. Časopisem Forbes byl označen za 17. nejvlivnějšího Čecha na sociálních sítích v roce 2016 a poté se v roce 2017 objevil v žebříčku 30pod30. Jeho literárním debutem je velmi osobní knížka Ovšem, v níž se snaží inspirovat mladé lidi k cestování a zájmu o dění kolem sebe. Popisuje zde klasické, i ne zcela tradiční výzvy, které provázely jeho dospívání.

You May Also Like

3 komentářů

  1. Jéé, tak to mě bavila od začátku až do konce! :-) Nemohla jsem přestat číst a za večer jsem měla hotovo. Je pravda, že zhruba v půlce už mi přišlo, že tomu něco chybí, nebo že už se všechna fantazie vyčerpala, jak píšeš. Ale kniha se mi moc líbila :-) Určitě to byl originální příběh skvěle zasazený do dnešní doby a vidím v tom i nějaké skryté významy :-)
    https://www.emblog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tak youtubery nevyhledávám :D Ale tahle kniha je všude, takže se ji nešlo vyhnout. Já jsem hrozný barbar a staromodní, ale nemám ráda pohádky posazené do moderního světa a když jsem viděla českou pohádku, kde byl v království už i tablet šla jsem do mdlob :D Hrůza :D

    Ale jak říkám, v tomhle jsem staromodní a když vidím, co děti ve školách čtou, hrozím se...

    Nicméně každý má jiný vkus a já knihu ráda vynechám :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem na ni zvědavá už jen proto, že je od Kovyho. Ale vyloženě pecku od ní neočekávám.:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)