Srdcerváči 2

by - čtvrtek, prosince 05, 2019


Alice Oseman | Komiksy, YA | 2019, CooBoo | 328 stran
První díl (recenze tady), který vyšel v září tohoto roku, obletěl snad celý instagram. Každý byl z příběhu Charlieho a Nicka unešený. Rozplývali se nad tím, jak je příběh sladký a kouzelný. Mě bohužel tolik neoslovil. Možná to bylo tím velkým hypem, kdo ví. Nicméně otevřený konec mě donutil si přečíst pokračování.

O druhém dílu se už tolik nemluvilo, a já do něj šla s tím, že si přečtu milý odpočinkový příběh. To jsem se spletla. Ano, milé a odpočinkové to bylo, ale naprosto mě to dostalo. Tohle bylo tak sladké, že mi stoupla hladina cukru v těle! 

Líbilo se mi, jak se vztah mezi klukama vyvíjel, jak se jeden z nich hledal a zkoumal své nitro. Imponovalo mi, jak se chovali jeden k druhému, tak strašně citlivě a ohleduplně. Jejich vzájemná láska mě pohltila! 

Co se týče grafické stránky, je skvělá! Já osobně preferuji barevné ilustrace, ale u tohoto komiksu mi ty černobílé sedly. Nejvíc se mi líbí, že autorka zahrnuje i citoslovce jako "vzdych" "chicht" "vzlyk" a "zjev". Příběhu to dodává na autentičnosti a je to prostě skvělý! 

Nemám, co bych tomuto komiksu vytkla. Vlastně jo, jedna věc tu je: druhý díl je o kousek vyšší než první a v knihovničce vedle sebe vypadají divně :D Nicméně se nemůžu dočkat dalšího dílu. Vím, že si ho můžu přečíst online v originále, ale já si raději počkám na knižní verzi, kterou budu moct držet v ruce a vychutnávat si tenhle sladký příběh. 


Alice Oseman se narodila roku 1994 v Kentu v Anglii a je spisovatelkou a ilustrátorkou na plný úvazek. Většinou bezcílně zírá na monitor a přemýšlí o nesmrtelnosti chrousta, jen aby si nemusela hledat práci někde v kanceláři. Kromě Srdcerváčů je ještě autorkou několika young adult románů: Solitaire (CooBoo, 2014), Radio Silence a I Was Born for This. 

You May Also Like

1 komentářů

  1. Díky za recenzi a parádní tip. Moje polička LGBT knížek už nutně potřebuje doplnit a dlouho jsem neměla v ruce komiks, takže se Srdcerváči hodí. Asi napíšu Ježkovi o oba díly, když už, tak už! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)