Deník odhodlané Prudilky | Fany a její rady

by - středa, ledna 15, 2020


Virginy L. Sam | Literatura světová, Pro děti a mládež | 2019, Pikola | 272 stran

První díl této francouzské série Deník odhodlané Prudilky nese název Fany a její rady. Fany je dívka chodící do 7 třídy základní školy. Žije v domě s rodiči, mladší sestrou Evou a kočkou Chundelkou. Jenže Fany není jen tak obyčejná holka.

Nevím, jak to vidíte vy, ale podle mě je život fakt příšerná nuda :( Myslím jako, když vám stačí, že děláte to, co je NORMÁLNÍ, co se a SMÍ. Chce se mi z toho spát! Chrrrrrrr.“

Fany je už unavená všemi zákazy a příkazy. Tohle nesmíš, tohle musíš. Proto založila spolek Prudilek. Pořídila si deník, do kterého si zapisuje, co se stalo. Ke všemu přidává rady jak se stát pravou prudilkou.

Prudidlo č. 1: „Nikdy rodičům neříkat, co máme v plánu. Jedině tak se vyhneme kritice, pokud časem s danou věcí přestaneme. Měnit názory je lidské! Jo!“

Kniha je velmi pěkně graficky zpracovaná. Myslím, že jsem ještě nečetla zajímavější a lépe udělanou dětskou knihu. Různé styly písma, různé velikosti. Mnoho ilustrací, obrázků. Nic není kýčovité ani přeplácané. Každá stránka je originální, jedinečná. 






You May Also Like

3 komentářů

  1. Jé, tak prudidlo číslo jedna se mi hodně líbí! Díky za zajímavý tip na čtení a kochání se! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám rada podobné knihy, tedy které jsou vedené jako deníky. Tento ještě neznám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)