Časovaná bomba

by - neděle, ledna 12, 2020

Joelle Charbonneau | Literatura světová, YA Thriller | 2019, Fragment | 264 stran | 2 hvězdičky
"Nikdo se ve svém vlastním příběhu nepovažuje za padoucha." - George R. R. Martin 

Příběh vypráví o 6 rozdílných lidech. O Dianě, senátorově dceři, která se musí chovat podle očekávání svých rodičů, musí být prostě dokonalá. Nikdo ji však nevidí takovou, jaká je doopravdy. Nikdo netuší, že je osamělá, že nemá žádné kamarády. Proto se Diana vydává do školy a plánuje něco udělat. O Rašídovi, muslimském chlapci, kterého všichni odsuzovali jen kvůli jeho vyznání. Narostly mu vousy, což z něho udělalo ještě většího outsidera. Nikoho však nezajímá, jaký je uvnitř. Proto se Rašíd vydává do školy a plánuje něco udělat. O Zetovi, klukovi, který neustále chodil za školu. Jenže jen málokdo věděl, že chodí za matkou do nemocnice, která měla rakovinu. Zet se vydává do školy a plánuje něco udělat. O Tadovi, obyčejnému klukovi, který hraje fotbal. Až na to, že je gay. O prázdninách se něco rozjelo a on je ve škole, aby se tam setkal s jiným klukem. Jenže ten ho ignoruje, takže Tad plánuje něco udělat. O Cas, která je nešťastná. Vydává se do školy zahrát si na klarinet a plánuje něco udělat. A o Frankiem, nejlepším fotbalistovi na škole. Frankie se vydává do školy a plánuje něco udělat. 

Všimli jste si toho vzorce? Určitě vás nepřekvapí, že se opravdu něco stane. Jak již název knihy napovídá, ve škole, kam se tato hvězdná šestka nezávazně na sobě chystala, vybouchne bomba. Naneštěstí tam všechny uzemní a hrozí jim smrtelné nebezpečí. Škola začíná hořet, budova se bortí a každou chvíli může vybuchnout další bomba. Aby toho nebylo málo, jeden z nich za to vše zodpovědný a vy můžete hádat, který z nich to je. Samozřejmě jsou podezřelí všichni. Nejvíc ze všeho Rašíd, protože je přeci muslim, což jsou v každém případě teroristi, ne? 

Joelle do svého příběhu zahrnula poměrně ožehavé téma - rasismus. Plus k dobru. Dalším závažnějším a probíraným tématem je šikana. S oběma problémy se často setkáváme v reálném životě. Jsem ráda, když se objeví v knize, bohužel v tomto příběhu nedostaly dostatek prostoru. Šikana je zmíněna jen velmi okrajově, rasismus je trochu více rozveden, ale ne příliš dostatečně. Myslím si, že autorka spíše jen na problémy poukázala a čtenáři se nad nimi mohli zamyslet, ničeho závažnějšího se však nejspíš nedopustila. Nicméně i snaha se cení a mladí čtenáři se tak díky tomuto příběhu mohou zamyslet a zabránit tak nepříjemným situacím, kterým do teď jen nečinně přihlíželi.

Co se týče děje, byl vcelku prvoplánový a jednoduše se dalo uhodnout, kdo byl za bombový výbuch zodpovědný. Postavy mi přišly moc ploché, pletla jsem si je a vlastně mi na nich vůbec nezáleželo, takže mi bylo jedno, co se s nimi stane. Díky krátkým kapitolám příběh plynul rychle, i když nebyl nějak moc čtivý a nenutil mě číst dál. 

Od autorky jsem už četla 5 knih, takže jsem tušila, co mohu očekávat. Nečekala jsem žádnou bombu (chápete? Hahah), přesto mě kniha z k l a m a l a. Myslím si, že to byla asi poslední kniha, kterou jsem od ní četla. 

Nicméně jestli rádi čtete Young Adult romány a chtěli byste vyzkoušet Thriller, pusťte se do Časované bomby. Třeba se zrovna vám trefí do noty. Já za knihu děkuji nakladatelství A l b a t r o s m e d i a. Vy si ji můžete zakoupit TADY.

Joelle Charbonneau se na začátku své kariéry věnovala především opeře a muzikálu. Vystupovala v řadě představení v Chicagu i na jiných scénách. Ačkoliv je úspěšnou spisovatelkou, stále soukromě vyučuje zpěv. Její dystopická Univerzita výjimečných dosáhla celosvětového úspěchu a získala řadu ocenění. Tématice nebezpečí sociálních sítí se věnovala v thrilleru Stačí jen chtít. 

You May Also Like

4 komentářů

  1. To je škoda, že tě kniha zklamala. Anotace a tak obecně to, co by se v knize mohlo odehrávat, je totiž strašně lákavé. Ach jo. :/

    OdpovědětVymazat
  2. uz jsem videla kritiku i jinde, coz je skoda... univerzita sice pokulhavala, ale nejlepsi byl posledni dil... staci jen chtit me naopak bavilo... myslim si, ze jdeo autorku, co obvykle pise spise prumerne knihy nez nejake hity..

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha podle anotace zní skvěle! Ovšem když vidím všechna ta negativní hodnocení, raději ji vynechám...

    OdpovědětVymazat
  4. Mrzí mě, že se Ti kniha tolik nelíbila - po tvojí recenzi se na ni asi nechystám. Autorčiny knihy mě bavily, ale tohle nevypadá jako můj styl.
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)