Chraň mě před zlými muži

by - pondělí, března 09, 2020

Saul Lelchuk | Literatura světová, Thrillery | 2020, Kalibr | 376 stran | 3 hvězdičky
"Knihomolka ve dne, mstitelka v noci."

Save Me from Dangerous Men (Nikki Griffin, #1)Musím se přiznat, že obálka by mě na první pohled asi nezaujala. Jak už jistě víte, nemám ráda, když jsou na přední straně názory jiných autorů. Podle mě to dost ruší a navíc si někdo může myslet, že tuhle knihu napsal Lee Child, od kterého je však na obálce jen krátká poznámka. Nicméně v porovnání s originální obálkou... je možná tato česká lepší. O trochu. 





Nikki je hlavní protagonistkou tohoto příběhu. Je již zmíněná knihomolka ve dne, která navíc vlastní malé knihkupectví s rodinnou atmosférou. Je příliš ochranitelská vůči ženám, nemá za sebou zrovna lehkou minulost - byla zatčena pro ublížení na těle. Jelikož má sklony k násilnému jednání, musí docházet na terapii.
Jess je Nikkiina dobrá kamarádka a zaměstnankyně v knihkupectví. Je lesbička s titulem z architektury a miluje kocoura, kterého si s sebou bere do práce.
Brandon je Nikkiin mladší bratr, který po vraždě rodičů spadl do drog, na kterých je nyní závislý.


Kniha je rozdělena na 5 částí - na 5 týdnů, během nichž se Nikki vypořádává se zlými muži, jak už napovídá sám název knihy. Nikki si najímají ženy, se kterými nebylo dobře zacházeno. Nikki jejich muže vystopuje, sleduje je a pak jim dá přesně to, co si zaslouží. Ubezpečí se, že mužovo chování nebude již nikdy opakovat. Jednoho dne si ji však najme muž a dá Nikki za úkol sledovat svou zaměstnankyni - ženu. Jenže jak už to u Nikki bývá zvykem, začne se o ženu bát a chce ji před "zlými" muži ochránit. Pozornost se tedy přenáší na muže z firmy, která si Nikki najala. 


Hlavní hrdinku knihy jsem po celou dobu příběhu obdivovala. Byla nesmírně statečná, vynalézavá a profesionální. Nikdy se ničeho nezalekla, dokázala zachovat klidnou hlavu a racionálně uvažovat. Vždycky se z každé šlamastiky dostala, i když jsem si myslela, že je jí konec. Přesně tyhle ženské postavy se mi líbí ze všeho nejvíc. Bad-ass hrdinky, které se dokáží postavit za sebe i za jiné. 


Líbil se mi začátek, kdy jsme mohli sledovat Nikki, jak pronásleduje muže a uštědřuje jim lekci, kterou si zaslouží. Trochu mě zklamalo, že se pak celý příběh točil jen okolo jedné firmy a nevyřešeného případu, do kterého se Nikki zapletla. Nicméně i tam bojovala s muži, takže se to vlastně počítá. Navíc bojovala o život. A nejen o ten svůj. Také se mi líbilo, že i v tak akční a rvačkami nabité knize dostala prostor romantická linka, která nebyla vůbec nucená ani moc přeslazená. Naopak byla velmi reálná a seděla tam. 

Mrzelo mě, že posezení s terapeutkou byla tak krátká, ale je pravda, že jsme se dozvěděli něco více z Nikkiiny minulosti. Nicméně mi v příběhu stále něco chybělo. Necítila jsem vůbec nutkání číst dál. Věděla jsem, že Nikki vše zvládne, že všechno přežije. Přišlo mi, že byla nesmrtelná. Přemohla tolik mužů najednou. Nechci tvrdit, že by žena nemohla přemoct muže, to vůbec ne, ale jí se to povedlo pokaždé. Nejspíš byla opravdu hodně dobře vycvičená. 

Tento thriller bych doporučila ženám, které mají rády trochu toho feminismu v příbězích. Všem, kteří mají rádi drsné hrdinky, které umí nakopávat zadky. A taky všem milovníkům thrillerů. Já za knihu děkuji Radkovi a nakladatelství Euromedie, kde si knihu můžete koupit i vy.

You May Also Like

1 komentářů

  1. Kniha vypadá velmi zajímavě, rozhodně si ji jednou budu chtít přečíst :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)