Supernova

by - středa, června 24, 2020

Marissa Meyer | Renegáti 3. | YA Fantasy | 2020, Egmont | 504 stran | 4 hvězdičky



"Nemyslíš si, že je zajímavé, že podvrh, i když je dobrý, nebude nikdy tak ceněný jako originál?" 


Čtenáři velmi očekávaný třetí a zároveň závěrečný díl série Renegáti. První díl byl za mě pecka! Stránky mi ubíhaly pod rukama a zamilovala jsem si svět superhrdinů a padouchů. Druhý díl mě bohužel zklamal, děj se táhnul a superhrdinové - Renegáti - mě začali pěkně štvát. Přikláněla jsem se na stranu Anarchistů. Do třetího dílu jsem se pouštěla s chutí, nějak jsem věděla, že mě autorka nezklame. A nezklamala. 

Kniha má sice okolo 500 stran, ale s velkými písmeny a autorčiným čtivým stylem psaní knihu přelouskáte raz dva. První polovina knihy mi přišla trochu slabší, ale to bude tím, že jsem měla problémy s chováním hlavní hrdinky - Novy. Nechci nic prozrazovat, ale zkrátka se mi nelíbilo, že se zachovala tak zbaběle. Neuměla se za své činy postavit a lhala, jak je už u ní zvykem. Nicméně druhá polovina knihy vše změnila. Vlastně během celého dílu se příběh převracel jako na houpačce. Chvíli měli navrch jedni, chvíli druzí. S každou další stránkou jsem byla napjatější a napjatější, jak to vlastně dopadne. Vždy jsem si v hlavě vytvořila nějakou představu, ale ta byla záhy vyvrácena. 

"Každý má noční můru. Já jsem asi ta tvoje."

Schylovalo se ke konci a já si byla jistá, že jsou mé předpoklady správné. Připravovala jsem se na konec, který se mi zprvu nelíbil, ale po delším zamyšlení jsem si řekla, že to tak bude lepší. Smířila jsem se s ním a BUM! Autorka pár stránek před koncem zasáhla a vše otočila. Už zase. Najednou jsem byla naštvaná, protože jsem počítala s jiným koncem, podle mého názoru lepším. Výhodnějším pro všechny. No nevadí, s tímhle se také smířím. 

A pak přišel epilog. Byla jsem zmatená, jelikož mi poslední věta před ním přišla jako skvělé zakončení trilogie. Sice trochu otevřený konec, ale bylo jasné, kam se schyloval. A pak najednou tohle? Autorka si asi nemohla odpustit další zvrat v ději. Další překvapení čtenáře. Já rozhodně překvapená byla, ani by mě to nenapadlo. Zajímalo by mě, jestli to někdo tušil, nebo dokonce věděl. Podle mě to nebylo nutné, ale ničemu to neškodilo. Autorka vytáhla poslední eso z rukávu. 

"Kdo nemá duši, nemůže vnímat zázraky."

Celou sérii hodnotím velmi kladně, i když jsem nebyla spokojena s vycpávkovým druhým dílem. Hodnotila bych ji takovými 4 hvězdičkami. Opravte mě, jestli se mýlím, ale podle mě v Young Adult fantasy literatuře nemáme žádnou superhrdinskou sérii. Když nepočítám Ikony DC, ze kterých jsem četla Wonder Woman: Válkonošku, která mě teda dooost zklamala. Já jsem velký fanda Marvelovek, takže jsem byla nadšená, že se objevila i nějaká kniha s touto tematikou. Navíc Marissa Meyer se toho zhostila výborně. Miluju její styl psaní, všechny ty myšlenky, které pasují i do našeho skutečného světa. A líbilo se mi, že tu nebyla romantická linka upřednostněna. Na romantické linky ve fantasy knihách moc nejsem, ale tady se mi líbila. Byla velmi pomalá, nenucená a v pozadí. 

"STEJNĚ JAKO JINÍ BUDOU VŽDYCKY PADOUŠI."

Knihu mi na recenzi poskytlo nakladatelství Albatrosmedia. Zakoupit si ji můžete s 20% slevou TADY

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)