Němý viník

by - neděle, září 20, 2020


 Maureen Johnson | Křiváci 2. | YA detektivka | 2020, CooBoo | 288 stran | 4,5 hvězdiček 


Jako vždy začneme obálkou. Je naprosto nádherná, za mě ještě hezčí než obálka 1. dílu. Úplně z ní dýchá to tajemno. V pozadí tmavý les, kaluže, mlha, listy. A ten altánek, ve kterém se jistě něco stalo.
 
Detektivky nevyhledávám, to si raději přečtu psychologický thriller. Ale když u nás vyšli Křiváci, řekla jsem si, že Young Adult detektivku zkusím. A nelitovala jsem. Líbil se mi nápad soukromé školy pro děti, které mají v něčem konkrétním zálibu a věnují se tomu. Takové učení hrou, vzpomněla jsem si na Komenského. "Úchylkou" hlavní postavy, Stevie, byly záhady. Chtěla se stát detektivkou (ne tím žánrem, ale člověkem, který řeší případy). Zabývala se únosem, který se odehrál na Ellinghamské škole a musím se přiznat, že mě případ zajímal víc než přítomnost. 

"Úzkost a radost jsou sestřenice; čas od času si je někdo splete. Mají spoustu společných rysů - bublající emoce, rychlost, rozšířené zorničky a zběsilý tlukot srdce. Jenže zatímco radost člověka zvedá výš a výš k ještě intenzivnějším pozitivním prožitkům, úzkost vás stáhne dolů a vyvolá ve vás pocit, že se musíte něčeho chytit, abyste nesklouzli z povrchu zemského."

V tomto díle tomu bylo jinak. Případ z minulosti byl pořád stejný. Ale v přítomnosti se děly zvláštní věci. Umírali lidi. A tak Stevie řešila více případů najednou. Také mě více bavily postavy. Zamilovala jsem si Natea, který trousil vtipné hlášky. A taky Larryho, který je v mých očích Steviin druhý táta. Líbilo se mi, jak ochranářsky se chová. Opět mi neseděla romantická linka, která tak nějak pokračuje z minulého dílu. Já vám nevím, prostě mi tam nesedí a nevěřím ji. Klidně by se to bez ní obešlo. 

Moc vám toho prozradit nemůžu, protože se bojím, že bych prozradila příliš. A to nechci. Jen vám řeknu, že druhý díl byl ještě lepší než ten první. Některé otázky z předchozího dílu byly zodpovězeny, ale objevily se další. Kniha byla čtivá, napínavá, záhadná, plná hádanek a občas i vtipných scén. A ten konec vás dostane. Budete ihned potřebovat další díl, to mi věřte. 

"Spíš než plyn to tu smrdí jako prdy," odpověděl David. "Celej tenhle tunel je jako prdel. Těsnej, temnej, smradlavej. Má všechno! Dávám pět hvězdiček z pěti."

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Albatros Media. Knihu můžete pořídit TADY

"Svět jsou dveře a knihy jsou klíč."


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)