Chlapec z lesů

by - čtvrtek, října 15, 2020

 


Harlan Coben | thriller | 2020, Kalibr | 384 stran | 3 hvězdičky

Kniha je rozdělena na tři části. První část mě vůbec nebavila. Nedokázala jsem se pořádně začíst a pletly se mi postavy. Druhá část mě začala bavit, v postavách jsem se už orientovala. Když jsem se dostala do třetí části, byl už skoro konec, a já si přála číst dál. Stává se vám to někdy? 

Na můj vkus se v příběhu řešilo moc věcí najednou. Wilde, chlapec z lesů, a jeho minulost. Zmizení dívky a únos jejího spolužáka. Všechny tyto události se prolínaly, v některých situacích spolu souvisely, stal se z nich jeden problém, ale já mám stejně radši, když se řeší jedna "záhada" na kterou se můžu stoprocentně soustředit. V tomto případě jsem byla trochu zmatená, nevěděla jsem, na který případ se mám zaměřit.

Co se týče postav, bylo jich tam opravdu hodně, což opět připisuji tomu, že se řešilo více věcí najednou. Chvíli mi to trvalo, ale nakonec jsem se v nich zorientovala. Nejvíce na mě zapůsobila Hester, 70letá právnička, která se podle mě cítila tak na 50 let. Vyrovnávala se se ztrátou blízké osoby (podle mě jí to šlo až moc dobře, ale každý tyhle situace zvládá po svém), byla zapálená do své práce, cílevědomá a měla smysl pro spravedlnost. Líbil se mi její smysl pro humor a celkový postoj k životu. Nechodila okolo horké kaše, s každým jednala na rovinu a očekávala to samé i od ostatních. 

Další zajímavou postavou byl Wilde, chlapec z lesů, podle kterého byla kniha pojmenovaná. Čekala jsem proto, že dostane mnohem více prostoru. Zprvu mě jeho příběh moc nezaujal, ale čím dál jsem četla, tím víc mě zajímal. Jelikož vyrostl v lese, měl jiné návyky a styl života. Nebyl příliš společenský, raději trávil čas o samotě a nejlépe v lese. Dost často měnil partnerky, protože se nedokázal vázat. Byl zamlklý, ale velice všímavý a jeho smysly byly vytříbené. 

Bylo to mé první setkání s Harlanem Cobenem, ze kterého jsem trochu zklamaná. Jelikož jsem na něj slyšela samou chválu, čekala jsem víc. Ale ještě mu dám šanci, četla jsem, že tohle není jeho nejlepší kniha. 


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Knižní klub. Chlapce z lesů si můžete pořídit TADY

Jakou knihu od Harlana Cobena byste mi doporučili?

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)