Pravda a lži

by - úterý, října 13, 2020

 


Caroline Mitchell | detektivní thriller | 2020, Ikar | 320 stran | 2 hvězdičky

Od autorky jsem už četla němého svědka (recenze tady) a ten se mi docela líbil, proto jsem se rozhodla sáhnout i po autorčině další knize. Na začátek musím ještě podotknout, že jsem si nečetla anotaci, takže jsem vlastně nevěděla, o čem kniha bude. Po přečtení jsem si anotaci přečetla a radím vám, nečtěte ji. Prozrazuje příliš mnoho informací, které by vám mohly zkazit prožitek z četby a moment překvapení. 

Ústřední postavou je detektiv inspektorka Amy, která se vypořádává se ztrátou blízké osoby. Vrací se do práce, aby se rozptýlila a začíná pátrat po obětech z několik let starého případu. Zároveň se snaží vyřešit svou minulost, která ji nyní dohnala a otevřela staré rány. Takhle záhadně a jen v náznacích bych vám popsala děj knihy. 

Příběh má dvě dějové linky. Jedna nám ukazuje minulost, kdy byla Amy ještě malá. Vzpomínky jsou útržkovité a někdy zmatené. Amy sama neví, jestli jsou opravdové. Druhá dějová linka zobrazuje nynější Amy jako detektiv inspektorku, která se vypořádává s životem dospělých. 

Bohužel mě kniha zklamala. Podle mého nám bylo na začátku odhaleno něco, co jsme se mohli dozvědět mnohem později. Nicméně chápu, proč nám autorka tuto informaci sdělila, navíc je to napsané i v anotaci, ale myslím, že to šlo udělat jinak. Líbilo se mi, jak se obě dějové linky propojovaly. Postav tam na můj vkus bylo moc, občas jsem se v nich ztrácela. Nejprve jsem nechápala, proč jsou některé postavy tak důležité, nechápala jsem, proč dostávají tolik prostoru, ale vše bylo v závěru objasněno. 

Je možné, že jsem po knize sáhla v nesprávnou chvíli. Dočetla jsem Daisy Jones & The Six a ten příběh měla pořád v hlavě, když jsem se pustila do téhle knihy. Nedokázala jsem se pořádně začíst, ponořit se do příběhu. V postavách jsem se ztrácela a nijak zvlášť mě nezajímaly. V závěru bylo něco odhaleno, netušila jsem to, ale ani mě to nijak neohromilo. Je možné, že bude další díl, ale já se do něj s největší pravděpodobností nepustím. 


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knižnímu klubu. Knihu si můžete zakoupit TADY

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)