Hlášky a citáty: Balada o ptácích a hadech

by - úterý, října 20, 2020


"Cílem bylo přidat hrám na přitažlivosti. Z toho důvodu budou splátcům poprvé přiřazeni trenéři. Dvacet čtyři nejlepších a nejchytřejších studentů Akademie z nejvyššího ročníku. Ještě stále se řešilo, co konkrétně to bude obnášet. Hovořilo se o tom, že trenéři budou připravovat svoje svěřence k osobnímu interview a možná je i školit v tom, jak se mají chovat před kamerami. Všichni se shodovali na tom, že mají-li Hladové hry pokračovat, musejí se změnit, a spojení kapitolské mládeže se splátci z krajů lidi zaujalo." 

"Barevným zevnějškem přitahovala pozornost jako potrhaný motýl uprostřed můr."


"Nemůžeš mi vzít mé kouzlo,
smích mi nikdo neukradne.
Nemůžeš mi vzít mé jmění,
nemám totiž vůbec žádné.
To, co můžeš mi vzít, nestálo nikdy za to mít."

"Její zmínka o domově mezi nimi zůstala viset ve vzduchu jako připomínka dveří, které už nikdy neotevře, a blízkých lidí, které už nikdy neuvidí."


"Co to děláme? Házíme děti do arény, aby se pozabíjely? To je přece skrz naskrz špatně. Zvířata chrání svoje mláďata, ne? Stejně jako my. Snažíme se děti chránit! Máme to vrozený. Kdo opravdu chce dělat něco takovýho? Je to nepřirozený!"

"Pokud se válka nedá ukončit, musíme v ní mít věčně navrch. Tak jako teď. Pomocí mírotvorců, kteří obsadili kraje, tvrdých zákonů a připomínek toho, kdo má navrch, jako jsou například Hladové hry. V každém scénáři je lepší mít navrch a být vítěz než poražený."

"Pravdou je, že jsme se všichni tolik zabývali tím, jak se navzájem zabíjet, že jsme zapomněli, jak se máme bavit." 

"Já jsem ta, kdo viděla tvé slzy,
znám zradu tvou i lásku,
škoda, že sklizeň přišla příliš brzy
a tys prohrál sázku."


"Myslím, že jsem podcenil jejich nenávist vůči nám," odpověděl.
"A když jste si to uvědomil, jaká byla vaše reakce?" zeptala se.
"Chtěl jsem, aby zemřeli. Chtěl jsem, aby byli všichni mrtví."

"Slyšíš to, Coriolane? Takhle to zní, když padá Snow."

"Půjdeš se mnou
ptám se tence
k stromu, na němž v noční chvíli
vraha kdysi oběsili
divné věci se tu děly
divnější než zajdeme-li
k tomu stromu oběšence."


"Kdyby neexistoval zákon a někdo nevynucoval jeho plnění, myslím, že bychom byli jako zvířata."


"Podle mě jsou lidské bytosti od přírody dobré. Poznáš, když překročíš hranici ke zlu, a pro každého je životní výzvou, aby zůstal na správné straně."


"Každé hry jsou samostatná bitva. Bitva, kterou máme pevně pod kontrolou, místo abychom vedli opravdovou válku, která by se nám mohla vymknout z rukou."

You May Also Like

1 komentářů

  1. Moc pěkný článek s citáty :) Na tuhle knížku jsem zvědavá, jestli bude stejně zajímavá jako Hunger Games :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)