Navždycky

by - pondělí, listopadu 09, 2020

Nofreeusernames | Literatura česká, Dívčí romány | 2020, CooBoo | 304 stran | 4 hvězdičky 

Pokud mě sledujete delší dobu, víte, že romanťárny nečtu. Ale tohle není jen tak ledajaká kniha. Autorkou je totiž Ola, kterou můžete znát z instagramového profilu @nofreeusernames nebo z YouTube videí u Humbooku. Ola je takový můj vzor, proto je vám asi jasné, proč jsem si tuhle knihu musela přečíst, i když pro mě znamenala vykročení z mé komfortní zóny.

Tahle kniha je přesně taková, jakou ji Ola slibovala a popisovala. Je to jedno velké středoškolské klišé, jehož hlavní hrdinkou je dívka jménem Mei. Je milovnicí Harryho Pottera a ujíždí na čokoládě. A když říkám ujíždí, tak tím myslím, že si ji dává k snídani, obědu a večeři (:D). Krom čokolády miluje svého nejlepšího kamaráda Travise (což není spoiler, tato informace je obsažena v anotaci). 

Aby tahle romanťárna byla ještě větší klišé, je tu romantický trojúhelník, který nemusí být na první pohled zřejmý. Úhlavním nepřítelem dívky je její soused odnaproti Liam, se kterým si už od třetí třídy dělají naschvály. Každý den si do oken vylepují nenávistné vzkazy a obrázky. 

Text je protkaný narážkami na pop kulturní filmy a seriály jako je například Harry Potter, Star Wars, Stranger Things, Avengers, The Greatest Showman a další. Klasický text se střídá s online konverzací, která dodává celému příběhu na autentičnosti. Ola dokonce zahrnula i vlastní fotky, které jsou promakané. Snažila jsem se na každé z nich najít něco, nějaký detail, který by tam nepatřil, ale nepodařilo se mi. 

Jak už jsem řekla, bylo to milé a oddechové čtení, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Nic nového mi tato kniha nepředala, ale to nebylo jejím cílem. Možná, že kdybych byla o 13 let mladší, byla by tohle moje oblíbená knížka a vydala bych se cestou milostných románů. 

Za knihu i celý Ola box děkuji Ole :)
Svůj výtisk si můžete pořídit zde


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)