Dilema

by - úterý, prosince 08, 2020

 


Autor: B. A. Paris

Žánr: Literatura světová, romány

Vydáno: 2020, Motto

Orig. název: The Dilemma, 2019

Počet stran: 320

Vazba: pevná s přebalem

Hodnocení: 4 hvězdičky

Štítky: rodina, drama, napětí, oslava, tragédie



Pokud jste od autorky četli její předchozí knihy - Za zavřenými dveřmi, V pasti lží, Přiveď mě zpátky, mějte na paměti, že tato kniha není thriller, nýbrž rodinné drama. Já jsem ráda, že jsem tuto informaci měla před tím, než jsem se do čtení pustila. Kdyby tomu tak nebylo, byla bych určitě zklamaná, protože bych čekala něco úplně jiného.

Ústředním tématem knihy je narozeninová oslava jedné z hlavních protagonistek - Livie. Vdávala se mladá, jelikož čekala dítě. Neměla velkou a honosnou svatbu, kterou si vysnila, a ještě ke všemu ji zavrhli vlastní rodiče. Proto si už 20 let plánuje obrovskou narozeninovou oslavu. A teď na ni přišla ta chvíle. Její manžel Adam ji spolu s dětmi - Joshem a Marnie - plně podporují. Marnie však studuje v zahraničí, proto nebude moct na oslavě být. 

Nebylo by to rodinné drama, kdyby se nepřihodilo žádné neštěstí. Nebudu vám samozřejmě prozrazovat jaké. Upřímně mě ta narozeninová oslava štvala. Nechápala jsem proč ji tolik řeší, i když své důvody objasnila. I přesto mi přišlo, že je to moc přehnané. Nicméně "krásně" to kontrastovalo s tragédií, která se rodině udála. 

Autorka bravurně popsala všechny možné pocity a situace, které byly reálné. To, co museli oba manželé cítit, co si mysleli a jak se poprali s informací, kterou se dozvěděli. Dala si záležet na jednotlivých vztazích mezi postavami. Ať už to byly vztahy milostné, kamarádské nebo rodičovské, všechny byly věrohodné a měly nějakou minulost. Líbil se mi kamarádský vztah mezi Adamem a Nelsonem, který udělal pro svého kamaráda všechno, vždy ho podržel. Byli skoro jako bratři. Podobný vztah měl Adam se svým otcem, na kterého se mohl kdykoli obrátit. Některé vztahy se v průběhu vyvíjely - některé k lepšímu, některé k horšímu. 

Celková atmosféra knihy je velmi melancholická a napjatá, i když se děj točí okolo narozeninové oslavy, kde se většina hostů baví a slaví. Ale jedna z postav trpí. Nese na zádech břemeno, které sama nezvládne. Měla by se o něj podělit, aby se jí ulevilo, ale nechce ostatním kazit zábavu. Předstírá, že je vše v pořádku, ale není. Neumím si představit jaké utrpení to muselo být. Dusit takovou věc v sobě. Těžší možná bylo oznámit to ostatním. Ale nejhorší je s tím žít. Žít dál. 

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji
Kupte ji kliknutím na logo


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)