Recenze: Damídci aneb Ochránci pohádkového světa

by - středa, února 28, 2018

Damídci jsou skřítci, kteří pracují v naprostém utajení, možná proto jste o nich ještě neslyšeli. Jejich úkolem je chránit pohádkový svět. Ale nikdo není dokonalý, a tak se občas stane, že se nějaká ta pohádka pomotá. V tom případě přijdou na scénu Damídci a snaží se vrátit pohádku do původu, ve kterém ji známe my, posluchači nebo čtenáři. A o tom je vlastně tato kniha. Zlá čarodějnice Čarimari chce vládnout pohádkovému světu, a proto se snaží pohádky změnit. Do každé pošle nějakého škůdce a je jen na našich krásných Damídcích, aby její padoušství napravili.

Celou knihou nás provází nádherné ilustrace od Hany Kroupové. Na obrázku výše můžete vidět všechny Damídky, se kterými jsme se v knize mohli setkat. Mým nejoblíbenějším je Kouzelníček, protože má nejblíže k mé lásce k fantasy. Je velmi moudrý, rád čte a umí kouzlit. Jeho nejoblíbenější barva je černá. Naprosto se shodneme. Před každou kapitolou můžete najít takovýto krátký medailonek o každém skřítkovi, což se mi moc líbilo.

Vytkla bych to, že příběhy byly čím dál tím kratší. S příběhem se určitě dalo více pracovat, zahrnout více zápletek a tím by byl příběh zajímavější a napínavější. A také mi přišlo nepatřičné používat v knize smajlíky, ale to je jen můj osobní názor.

Celkově byl příběh promyšlení a líbila se mi autorova fantazie. Na druhou stranu bylo poznat, že je to autorova prvotina, ale ještě žádný učený z nebe nespadl, že? Věřím ale, že když tuto knížku koupíte malému človíčkovi (čtěte dítěti), bude se mu moc líbit. A díky velkému písmu si prvňáčci mohou už číst sami. A hlavně - můžou si prohlížet ty krásné ilustrace!

Informace o knize:

Autor:                       David Řezanina
Vydáno:                    2017, Beletris