#Kreativní lelkování

by - pátek, prosince 07, 2018


"Odborník je člověk, jenž ve velmi malé oblasti udělal všechny chyby, jenž je možné se dopustit." - Niels Bohr



Co očekávat od knihy s názvem Kreativní lelkování? Já jsem čekala, že se dozvím něco o tom, jak si zdobit diář. Dostanu například informace kde a co kupovat a jak správně "ladit". Od knihy jsem však dostala trochu něco jiného, ale i tak jsem nebyla zklamaná! 

Kniha je rozdělena na čtyři části: 
  • efektivní prokrastinace
  • plánuj
  • škrtej
  • čmárej
Část o prokrastinaci jsem nečekala, ale příjemně mě překvapila. Autorka totiž na prokrastinaci nepohlíží jako na negativní věc jako většina lidí a vědců a to se mi líbí! 


"To, k čemu se uchylujeme v době naší prokrastinace, je vlastně činnost, která je pro nás ta pravá, přirozená a taková, která nám nejen dobře půjde, ale taky nás bude neskutečně bavit." - Vendula Zajícová


Vendula zmiňuje, že můžeme při prokrastinaci udělat velký kus práce. Samozřejmě záleží na tom, čím zrovna prokrastinujeme. Ale u této činnosti můžeme přijít na různé myšlenky, které nás zavedou dál. Úkolem je naučit se prokrastinovat efektivně a o tom jsou další části knihy. 



Druhá část s názvem plánuj nám ukazuje, jak účinně a efektivně vést náš diář. Co vše nám plánování ulehčuje a umožňuje. Autorka nám nabízí 3krokový systém plánování, ve kterém si rozvrhneme náš čas tak, abychom stihli vše potřebné a ještě měli čas na své koníčky. Není to tedy jen o diáři, ale o našem životě.  Také nám radí, jaký typ diáře si zvolit tak, abychom měli přesně ten, který nám vyhovuje. Dále se nacházejí tipy pro vedení Bullet Journalu - s čím začít a co vše zahrnout. Na závěr této části můžeme nahlédnout do autorčina diáře a inspirovat se jejím zdobením pomocí samolepek a washi pásek. 


Další část nese název škrtej, kde nám autorka na začátku nabízí 7 vychytaných triků, jak mít daleko víc času. No kdo by nechtěl mít den delší než 24h? :D Další kapitolou jsou TO-DO listy, které zná snad každý. Snižují naši neefektivitu, zvyšují koncentraci a šetří energii. Tato kapitola mě opravdu bavila, protože to-do listy si dělám a baví mě, jak autorka zmiňuje, škrtání úkolů, které už jsem splnila, což mě naplňuje pocitem, že nejsem až tak marná :D 



Poslední částí je čmárej. Tato část pro mě byla velkou inspirací, jelikož nejsem moc kreativně zručná a neumím kreslit. Autorka nám nabízí kupu prvků, které můžeme zavést ve svém diáři a tím si ho do-vyzdobit. Jsou to jednoduché obrázky jako třeba šipky, bubliny a drobné obrázky, které bych mohla také zvládnout. A v poslední řadě je řeč o krasopísmu, které bych se tak moc chtěla naučit. Já stejně jako autorka preferuji psaní rukou a krasopísmo je vážně krásné, což už je zřejmé z názvu, že?

Po přečtení této knihy jsem byla plná inspirace a měla jsem chuť sáhnout po diáři a zdobit ho hodiny. Bohužel nemám tolik vymožeností, které bych k tomu potřebovala. Proto si plánuji navštívit papírnictví, kde koupím různé samolepky, washi pásky a všechno možné. Za poslední rok jsem si oblíbila zdobení svého diáře a musím uznat, že je pak plnění úkolů jednodušší. Obzvláště s to-do listy. 

Knihu bych ráda doporučila všem, kteří se zajímají o zdobení svých diářů a nejsou v tom ještě tolik zběhlí. 

Za poskytnutí knihy děkuji Albatros Media. Koupit ji můžete zde 

You May Also Like

4 komentářů

  1. Takhle knížka vypadá opravdu hezky a i její obsah je určitě zajímavý, respektive pro někoho by třeba mohl být i užitečný. Já bych si ji asi přečetla jen v rámci prokrastinace třeba před učením se. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Přemýšlím nad ní už od té doby co jsem ji viděla poprvé jestli si ji koupit nebo ne. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)