Ange | Prokletá krev

by - čtvrtek, března 07, 2019


"Odhalte temná tajemství skrytá v zákoutích Versailles!"


Sang Maudit

Obálka knihy se dle mého názoru náramně povedla. Podle ní můžeme poznat, že v knize budou hrát roly šaty a vznešenost, ale nebude to úplně růžové, ale spíše temné. Původní obálka svou temnotu skrývá, ale je také moc povedená. 
Kniha je psána v er-formě a je rozdělena na tři části: 
- část první - Versailles; šest dní do korunovace Ludvíka XXIV.
- část druhá - Louvre
- část třetí - Notre-Dame
Dále kniha obsahuje epilog a doslov, ve kterém se dozvíme detaily Bartolomějské noci, která celému příběhu předcházela. Příběh je celkově rozdělen do 61 kapitol. 
Autorka je francouzského původu, což znamená, že i jména jsou francouzská. Ale nezoufejte, na konci najdete výslovnost.


Hlavní postavou celého příběhu je Angie de Noiallesová, dívka dvou tváří žijící dva životy. V jednom je to obyčejná dívka, která chodí do školy a žije se svým otcem obyčejný a nudný život. Ve druhém světě je z ní urozená dáma, která se nachází v žebříčku následníků trůnu. Angie je tvrdohlavá a cílevědomá. Nelíbí se jí tajemství nového světa, a tak se snaží zjistit pravdu a dosáhnout svého. 

V nesnázích jí dělá společnost její nejlepší kamarádka, Clémence Brissotová. Clémence je obyčejná holka, dcera republikána. Nezalekne se a za každou cenu kryje kamarádce záda. 
Kdežto Matthieu Guitton, dlouholetý kamarád, se od dívek vzdaluje. Prozkoumává nový svět svým způsobem a z jiného úhlu pohledu. I přes všechny rozdílné názory a zážitky ale jejich přátelství neskončí.
V příběhu se vyskytuje upír, Filip Orleánský, který je velmi důležitý. Víc vám neprozradím. 
A v poslední řadě tu máme následníka trůnu číslo 1 - Ludvíka XXIV. Je mu pouhých 15 let a brzy se chystá usednout na trůn. Je mu však jasné, že není v bezpečí. 

"Tajemství. Samozřejmě, že měla tajemství. Svůj talent. Svoji intuici, to, že uměla číst emoce. Byl tohle snad ten důvod? Snad kvůli tomu ji chtěli zavraždit?"

Příběh začíná v pondělí 15. září v Paříži, kdy zbývá šest dní do korunovace Ludvíka XXIV. Prvním plusem knihy (kromě obálky samozřejmě) je, že se odehrává v Paříži. Nevzpomínám si, kdy jsem naposledy četla příběh odehrávající se v tomto prostředí. Dalším plusem je zkombinování magie, království a šlechty s moderní technologií. Brzy bude korunován nový král, konají se různé večírky a plesy pro šlechtu, kde se děje něco divného, a zároveň zde jezdí metro a lidé si vše nahrávají a fotí na mobilní telefony. Čekali byste, že tyto věci nebudou fungovat, ale světe div se, oni fungují! A spolu s tím i samotná zápletka, která byla skvěle promyšlená. 

Hlavní postava, Angie, zde hraje významnou roli, což je pro hlavní postavy typické. Líbilo se mi, jak se v průběhu příběhu vyvíjela. Na začátku byla naivní dívkou, ze které se stala odhodlaná, tvrdohlavá a trochu drzá holka. Jen mě trochu mrzelo, že její dva kamarádi nedostali tolik prostoru pro svůj vlastní rozvoj. Clémence mi přišla spíše jako taková pozorovatelka všeho, co se okolo Angie dělo. A Matt byl daleko od nich, ve svém vlastním světě a řešil své vlastní problémy. Ale svým způsobem sehrál také významnou roli. 

Tato kniha byla velmi doporučovaná čtenáři, kteří ji četli ještě před vydáním. Slibovali upířinu a to byl faktor, který mě utvrdil v tom, že si knihu musím přečíst. Myslete si co chcete, ale já prostě upíry miluju! Miluju Vampýrskou akademii, Upíří deníky, Stmívání... Takže jsem byla docela zklamaná, že se v příběhu moc upírů nevyskytovalo. Vlastně tu byl jen jeden, který byl pro příběh důležitý a to Filip Orleánský. Stále si nejsem jistá, co si o něm mám myslet. 

Poslední věcí, o které bych se chtěla zmínit, je romantická linka. Jsem ráda a považuji to za další plus, že žádná romantika tu nebyla nucená a nebylo jí tu příliš. Jedna nešťastná, jedna zakázaná a jedna, která byla spíše poháněna touhou. Ale ani jedna z nich nehrála důležitou roli v ději, byla spíše okrajová a nevadila mi. A takhle přesně to mám ráda já, což neznamená, že to vyhovuje všem. Ale já jsem byla spokojená. 

Když to vezmu kolem a kolem, kniha se mi rozhodně líbila, těším se na další díl a doporučuji ji všem, kdo chtějí zkusit něco nového (kombinace království, magie a moderní technologie). Nečekejte žádnou Selekci ani Stmívání. Tento příběh je originální a udělejte si na něj svůj vlastní názor tím, že si ho prostě přečtete. 



"Mezi světem Angie Morettiové, kde bylo všechno klidné a plné citu, kde byla v roli inteligentní a slušné dospívající dívky, a světem Angeliky de Noiallesové, světem, kde se lidé označením odsuzovali k smrti, kde bylo všechno luxusní, pocity utlumené, kruté."

Ange je společným pseudonymem Anne Guéro (1966) a Gérarda Guéro (1964). Pseudonym je složen z prvních písmen jejich křestních jmen. Jsou autory románů (Legenda o Tyrkysovém lidu) i komiksů. Tento autorský pár je také známý jako G.E. Ranne (Ger + Anne) a G.-Elton Ranne.

Orig. název:                          Sang Maudit (2017) 
Žánr:                                      Fantasy, Young Adult, Dívčí romány
Vydáno:                                 2019, CooBoo
Počet stran:                           440
Čteno:                                     25. 02. - 01. 03. 2019
Hodnocení:                            4 hvězdičky

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Albatros Media, knihu si můžete koupit zde.



You May Also Like

7 komentářů

  1. Vyzerá to ako zaujímavá kombinácia (skoro) všetkého, čo rada čítam, ďakujem za tip :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuto knížku se chystám už docela dlouho, ale když už ji mám konečně doma, tak na ni zas není čas. :( Snad se do ní však brzy pustím... Už se těším na tu romantickou linku. Jsem ráda, že to není nic nuceného, i přestože se to příběhu dost nabízí. :) Díky za pěknou recenzi! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Furt nevím zda se to této knihy pustit, jelikož jsi druhá kdo mi na ní nalákal.

    Mě se víc líbí asi původní obálka.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
  4. Som taká rozpačitá. Neviem či sa do tejto knihy pustiť alebo nie. Hlavne teraz nemám čas na 400+ stránkové knihy. Ale vďaka tvojej recenzii si ju možo cez leto prečítam❤

    OdpovědětVymazat
  5. Přiznám se, že kniha mě láká, ale trochu mě mrzí, že tam ti upíři nejsou tak důležití. Doufala jsem, že by mohli :/

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  6. Po tvojí recenzi jsem na knihu docela dost zvědavá, i když mě překvapilo, že to není vyloženě kniha s upíří tématikou, zdálo se mi, že je tak hodně prezentovaná, určitě si ji připisuji na seznam knih, co bych ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ach... Tahle kniha jde zcela mimo mě. Pokoušela jsem se ji číst, ale vzdala to u první kapitoly :( Tvoje recenze zní moc fajn, ale známe to, naše TBR listx jsou nekonečné a něco musíme oželet :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)