Křiváci

by - středa, září 18, 2019


Soukromá škola, podivné vraždy a pachatel, co se vrací na msto činu. Young adult detektivka, která vtáhne a nepustí!



Myslím si, že pro milovníky detektivek nemusím nic dodávat. Pro mě byla tato kniha jasná volba. Sice už nejsem cílová skupina ya knih, ale i tak je pořád čtu. S radostí si na chvíli od fantasy odpočinu a dám možnost detektivce. 



Příběh se odehrává na soukromé akademii, kterou před několika desítkami let založil Albert Ellingham, velmi bohatý muž s velmi dobrým nápadem: "Založil jsem takovou školu, Dottie. Místo, kde mimořádní lidé jako ty mohou studovat, co chtějí, jakou rychlostí a jakým způsobem si přejí. Jsem totiž přesvědčený, že učení je hra. Nádherná hra." No řekněte, nechtěli byste do takové školy chodit? Já tedy ano! 



Ve vyprávění se střídají dvě dějové linky. První je z roku 1936, kdy je škola otevřena, jenže se stane velké neštěstí. Tahle část mi přišla velmi detektivní. Únos, vyšetřování, napětí. Druhá dějová linka se odehrává v současnosti, opět na akademii. Tahle část mi přišla více ya. Začal nový školní rok a přijeli noví žáci. Seznamování, aklimatizování, přátelení. Jenže se také stalo něco, co určitě nikdo nečekal. Tak se i do této dějové linie dostává detektivní část, kde se proplétá s ya prvky. 

"Školy mohou být proslulé díky spoustě věcí. úrovni poskytovaného vzdělání, absolventům, úspěchům sportovních týmů. Díky vraždám by proslulé být neměly."



Nechci prozrazovat víc, abych vás neochudila o to napětí, které jsem při čtení pociťovala. Já sama detektivky moc nečtu, ale propojení s žánrem ya mě docela zajímal. Musím říct, že mě víc baví detektivky pro dospělé, ale i tohle mělo něco do sebe. Bohužel mě tak trochu štvala romantická linka, která probíhala v tu nejméně vhodnou dobu, ale to je prostě život. Nicméně je to jediná věc, kterou můžu knize vytknout. 


"Člověk je občas tím kreativnější, čím víc je v háji."


Do příběhu jsem se ihned začetla a nemohla jsem se odtrhnout. Představovala jsem si, že jsem na akademii spolu s postavami a přemýšlela jsem, co bych udělala v jejich situaci já. Autorčin styl mi sedl, líbila se mi její přirovnání. Nechodila zbytečně okolo horké kaše, nenudila mě příliš dlouhými popisy. Bavila mě různorodost postav. Už dlouho jsem "nenarazila" na střelenou postavu jako byla třeba Lenka Střelenka. Nejlepší na tom bylo, že žáci na Ellinghamově akademii byli nadaní a blázni do něčeho jiného. Hlavní postava, Stevie, milovala vraždy a záhady. Janelle zase sestrojovala různé věci. Nate byl spisovatel, který ve svých 14 letech vydal knihu. Ellie byla blázen do umění. David programoval hry. Nebyl to jen jejich koníček, ale chtěli se tím živit a zdokonalovat se. Možná by si to měli přečíst lidé ze školství a inspirovat se tou vzdělávací částí. Rozhodně ne tou detektivní! 

Sečteno a podtrženo, Křiváci mě mile překvapili a strašně mě bavili! Nemůžu se dočkat, až si přečtu další díl! Joa mimochodem, nemáme původní obálku, což mi vůbec nevadí, jelikož ta naše je boží! Takže už na nic nečekejte a skočte si knihu koupit do knihkupectví. A jestli jste líní, sjeďte dolů na odkaz a objednejte na e-shopu. 


"Čas je to, co vám při každém vyšetřování chybí. S každou uplynulou hodinou vám důkazy proklouzávají mezi prsty. Místa činu naruší lidé a přírodní živly. Věci se přesouvají, mění, rozmazávají. Organismy hnijí. Vítr odvane prach a látky. Vzpomínky se mění a oslabují. Čím více času uplyne od zločinu, tím více se vzdalujete řešení."

INFORMACE O AUTORCE
Maureen Johnson, narozena 16. února 1973, ve Philadelphii, Pennsylvanie, je americká spisovatelka zaměřena především na young adult. Maureen už od útlého věku věděla, že by se chtěla stát spisovatelkou. Chodila na dívčí katolickou školu a dostala diplom na Delawareské univerzitě. Studovala kreativní psaní. Teď žije a píše v New York City.

Zdroj životopisu: www.goodreads.com


INFORMACE O KNIZE
Série:                    Křiváci
Díl:                        1.
Žánr:                    Literatura světová, Detektivka, Young adult
Vydáno:               2019, CooBoo
Orig. název:        Truly Devious (2018)
Počet stran:        336
Čteno:                  05. - 07. září 2019
Hodnocení:        4,5 hvězdičky

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Albatrosmedia a Míše z @radsi_knihu. Svůj si můžete koupit Z D E 

You May Also Like

2 komentářů

  1. Líbí se mi, jak tě tahle knížka nadchla :) Mě bohužel tolik do noty nesedla, ale jsem hodně zvědavá na další díly!
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
  2. Uuu připisuju do seznamu! Ta by se mi mohla líbit:))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)