Srdcerváči

by - sobota, září 14, 2019


S R D C E R V Á Č I jsou milým LGBT grafickým románem. 


Vyprávějí příběh o Charliem a Nickovi. Jeden z nich je tichý a přemýšlivý. Druhý je veselý a hraje ragby. Nikdo by neřekl, že by mohli mít něco společného, ale opak je pravdou. Úplnou náhodou (nebo to byl osud?) se seznámí a začnou spolu trávit víc a víc času. 

Grafický román obsahuje dvě kapitoly a na konci knihy se dozvíte více podrobností o postavách a školních uniformách. Kresby jsou černobílé a jednoduché. Písmo je čitelné a občas mění velikost i tloušťku, což přidává na autentičnosti situace. Příběh není nijak složitý a nestane se toho tolik, ale určitě nezklame. 

Ze všech stran jsem slyšela, jak je tento komiks sladký. Jestli mě (a tento blog) sledujete delší dobu, jistě víte, že si na sladké a zamilované příběhy moc nepotrpím. Proto jsem se trochu bála, ale na druhou stranu se těšila. Nakonec jsem byla vcelku spokojená, jelikož mi příběh nepřišel zas až tak sladký. Připadal mi reálný a místy smutný. Trochu mě naštval konec, ale utěšuje mě to, že se na konci října dočkáme pokračování, takže nebudu muset čekat tak dlouho na to, abych se dozvěděla, co se stalo dál. 

Jestli jste četli Muffina a čaje a kniha se vám líbila, bude se vám zamlouvat i tenhle komiks. Nich a Charlie mi totiž Daniela a Kita docela připomínali (v dobrém). Určitě bych tento komiks doporučila každému, kdo má rád milé příběhy o přátelství a lásce mezi dvěma kluky. 



INFORMACE O AUTORCE
Alice Oseman se narodila roku 1994 v Kentu v Anglii a je spisovatelkou a ilustrátorkou na plný úvazek. Většinou bezcílně zírá na monitor a přemýšlí o nesmrtelnosti chrousta, jen aby si nemusela hledat práci někde v kanceláři. Kromě Srdcerváčů je ještě autorkou několika young adult románů: Solitaire (CooBoo, 2014), Radio Silence a I Was Born for This. 





INFORMACE O KNIZE



Série:                            Srdcerváči
Díl:                                1.
Žánr:                             Literatura světová, Komiksy, Young Adult, LGBT
Vydáno:                       2019, CooBoo
Orig. název:                Hearstopper: Volume One (2018)
Počet stran:                288
Čteno:                          01.09.2019
Hodnocení:                 3 hvězdičky

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Albatrosmedia a Míše z @radsi_knihu. Můžete ho zakoupit Z D E 

You May Also Like

2 komentářů

  1. LGTB román jsem četla jen jednou, vlastně to byla spíše povídka z pera české blogerky Arvari (Katka Heřmanová). Moc mě tohle téma neláká a nezajímá, ale rozhodně bych dobré knížce dala šanci. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já musím přiznat, že tenhle komiks miluju. Ale čtu ho online, tak mě nějaké čekání nerozhází - čekám průběžně :D
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)