Everless: Panství krve a kovu

by - neděle, října 20, 2019

Sara Holland | YA Fantasy | 2019, Fragment | 340 stran | 3 hvězdičky
Čas je vězení. Jen ona má klíč.

Ocitáme se ve světě, kde je čas odebírán z krve a prostřednictvím magie přetvářen na kovové mince, které mohou být v hodnotě hodin, dní, měsíců i let. Příběh se odehrává v království Sempera, na Everless, kde vládne rodina Gerlingů - starší Liam a mladší Roan. Hlavní hrdinka Jules na Everless vyrostla se svým otcem kovářem, ale oba museli odejít. Její otec však umírá, což je důvodem k návratu na Everless a vydělání si kovokrve. 

"V lese se totiž skrývá skutečné nebezpečí - zloději, kteří číhají s ostrými noži a alchymistickou substancí za opaskem, aby sebrali čas všem, kteří se odváží opustit bezpečí vesnice. Říká se jim krváceči." - s. 7 

Pozitiva

Námět knihy mi přijde dost originální. Zajisté, máme tu film s podobnou tématikou, ale o žádné knize jsem zatím neslyšela. Navíc se mi líbilo, že celý tenhle svět měl svou minulost, o které se v průběhu knihy dozvídáme víc a víc informací. I když mě moc nezajímá historie našeho skutečného světa, jsem fascinována tou fiktivní. Oceňuji zmínky o následcích kovokrve a jiných případech s ní spojených. 
originální námět | historie světa

"Děsí me pomyšlení na nůž poskytovatele času, na lahvičky, které čekají, až se naplní krví. Na krev, která se změní v kov, na vlnu nevolnosti, která podle všeho přijde, až mi z žil odebere čas." - s. 11

Negativa

Celkem negativně na mě působil celý příběh. Po tolika pozitivních recenzích jsem očekávala něco víc. Námět byl originální, ale samotný příběh už moc ne. Připadá mi, že všechny YA knihy mají stejný vzorec, podle kterého autoři postupují, akorát vždy změní místo konání a postavy. Určitě se najdou výjimky, ale mezi ně Everless nepatří. 
Hlavní hrdinka mi moc nesedla a vlastně mi bylo jedno, co se s ní stane. Sledovala jsem její počínání jakoby z dálky. A to, co z ní v závěru autorka udělala? Měla jsem představu, co by se z ní mohlo vyklubat, ale to, co se z ní stalo doopravdy, mi přišlo klišoidní a proklínala jsem samu sebe, že jsem se v odhadování držela tak zpátky. 
Romantická linka mi jako obvykle nesedla a vůbec by mi nevadilo, kdyby v příběhu nebyla. Když se však zamyslím, opravdová romantická linka tam asi nebyla. A nebo to byl náznak milostného trojúhelníku? Kdo ví...
neoriginální příběh | předvídatelnost | nejasná romantická linka | nesympatická hlavní postava

"Spolu s roky, které vytékají z žil, se ztrácí i mysl každého člověka." - s. 116

Sara Holland vyrostla mezi stovkami knih v malém městě v Minnesotě. Vzdělání získala na univerzitě Wesleyan a předtím, než v New Yorku získala práci ve vydavatelství, pracovala v čajovně, v kanceláři zubaře a ve státní správě. Dnes byste ji potkali v newyorských knihovnách nebo s hrnkem kávy v ruce.
Zdroj životopisu: https://www.albatrosmedia.cz/autori/46806371/sara-hollandova/





Za knihu děkuji nakladatelství Albatrosmedia a Míše. Pořídit si ji můžete TADY

Co vy a Everless - četli jste? Jak se vám kniha líbila?

You May Also Like

1 komentářů

  1. V týdnu jsem zjistila, že jsem ji vyhrála. Tak jsem zvědavá, jaká bude .-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)