100 perliček pro (ne)milovníky češtiny

by - neděle, října 18, 2020

 

Červená propiska | učebnice a slovníky | 2020, Universum | 160 stran | 5 hvězdiček

Jelikož jsem 3 roky studovala bohemistiku na VŠ a už nějakou dobu sleduju profil Červená propiska, tahle kniha byla jasným #mustread. 

Je nádherně graficky zpracovaná, což můžu dokázat fotkami, které se nacházejí v tomto příspěvku. Nejsou úplně nejpovedenější, ale představu o vnitřku knihy splňují. 

Jak už jsem řekla, studovala jsem 3 roky bohemistiku, takže by pro mě měly být všechny perličky tím, čím se nazývají - perličkami. Ale světe div se, samozřejmě jsem narazila na něco nového. Například jsem neměla tušení, že neexistují Himaláje, ale správný název je Himálaj - singulár. Nebo jsem celý život používala špatné slovo pro nadržování - protěžování. Jenže ono je to protežování! Joa pak jsem taky špatně vyskloňovala 2. pád množného čísla slova mouka. Správně je to mouk, ne muk. 

Všechny perličky jsou stručně a jasně vysvětleny, dokonce je ke každé i několik příkladů správného užití ve větě. U některých naleznete tipy jak si ji správně zapamatovat. Podle mě by si tuhle knihu měl přečíst každý. A když říkám každý, myslím tím úplně každého. 





Za knihu děkuji nakladatelství Euromedia. Vy si svou knihu můžete pořídit zde :)

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)