Weekly summary #43

by - pondělí, června 11, 2018




Minulý týden jsem strávila u rodičů a většinu času se učila na zkoušku z literatury 19. století.
Spíš než literatura mi to přišlo jako dějepis, protože jsem se musela učit hodně letopočtů. V jakém desetiletí začal autor působit, kdy co napsal, o kom co kde řekl. Navíc v testu byly ukázky poezie, u které jsme museli určit autora, název díla a rok vydání. Plus ještě báseň rozebrat, určit dobovou poetiku a jak se cítí lyrický subjekt. Řeknu vám, že po testu jsem měla dojem, že jsem si všechno vymyslela a počítala s tím, že půjdu znovu. Ale zázraky se dějí a já jsem to zvládla! V pátek ráno jsem jela k zubaři na vytažení stehů a pak k babičce, kde jsem hlídala svou skoro dvouletou sestřenici Rozárku. V sobotu jsme jeli k babičce celá rodina, protože se konal jako každoročně Přejezd přes rybník. Je to taková místní vesnická událost. Přes rybník se dá úzká dřevěná lávka, která se musí přejet na starém kole. Letos to přejelo asi jen 8 lidí z 50. Vyhrává ten, který má nejdelší čas. Já bych se neodvážila, ale je zábavné pozorovat ostatní :)

Přichází filmová nálož. 

Animovaná pohádka Gnomeo a Julie se podle svého názvu inspirovala světoznámým 
příběhem o Romeovi a Julii. V tomto příběhu však nevystupují lidé, nýbrž zahradní trpaslíci. Romantická komedie pro celou rodinu. 
Hodnocení na ČSFD: 58% 
Mé hodnocení: 75%


"Existuje správný a špatný způsob, jak být nezadaný, ale..." Film Jak přežít single je správnou volbou pro holky, které jsou nezadané a chtěly by to změnit. Tento snímek vtipně ukazuje, že být nezadaná má své výhody a nemusí to být vždy špatné. Film bych doporučila sledovat s kamarádkou, křeče ze smíchu zaručeny. 
Hodnocení na ČSFD: 59%
Mé hodnocení: 75%

Už dlouho hledáte přítele, ale žádný není ten pravý. A když už na takového narazíte, zjistíte, že je ženatý. Ještě šílenější je, že se s jeho ženou spřátelíte, poznáte další jeho milenku a společně vymyslíte pomstu. Film Jedna za všechny předčil všechny mé bláznivé fantazie o vztazích. Girlpower jede!!! 
Hodnocení na ČSFD: 57%
Mé hodnocení: zase 75%

Komika Adama Sandlera musí znát snad každý. Adam patří mezi mé oblíbené herce, který zaručuje parádní komediální zážitek. Objevila jsem film, který jsem s ním neviděla. Švec vypráví příběh o muži na kraji společnosti, který se živí opravou bot. Po práci se stará o svou starou matku a v životě nemá nic, co by ho těšilo. Jednoho dne se však vše změní díky starému stroji a tomuto muži to změní život. Otázkou je, jestli k lepšímu, nebo horšímu. Nevím, jestli bych film zařadila mezi komedie, ale i tak je zajímavý. 
Hodnocení na ČSFD: 55%
Mé hodnocení: 60%

Na české filmy se moc nedívám, ale přítel mě občas donutí a musím přiznat, že nejsou tak špatné. Film Samotáři sice nemá žádnou myšlenku, ale i tak se mi líbil. Příběh ukazuje lidi, kteří řeší různé životní problémy. Rozchod s přítelem, stalkaření, hulení trávy, smrt příbuzného a podobné. Příběh je místy vtipný, místy smutný. 
Hodnocení na ČSFD: 84%
Mé hodnocení: 70%


V neděli (včera) jsem dočetla 5. díl mé oblíbené Vampýrské akademie. Opět jsem se utvrdila v tom, že Richelle Mead je opravdová umělkyně a pro mě jedna z nejlepších spisovatelek. Přijde mi, že mi píše knihy na míru. Žádné dlouhé popisování prostředí, nechodí okolo horké kaše, vývoj postav, střídání dialogů s příběhem, hodně akce a minimum lásky. Ideální. 

V příštím týdnu mi bude dělat společnost 4. díl Harryho Pottera v angličtině. Mám sice ještě dvě poslední zkoušky, ale na čtení si najdu čas vždycky. A vlastně si tím procvičuji angličtinu, takže se také v podstatě učím. Užitečné s příjemným :) 

Články z minulého týdne: 



Jaký týden jste měli vy? 
Co jste přečetli? :)

You May Also Like

5 komentářů

  1. Gratuluu ke zkošuce z literatury. :-) Mně čekají ještě dvě zkoušky, ale prakticky jen jedna...:-D Tak snad už bude pokoj. :-)
    A jinak jsem si minulý týden v LK koupila také anglicky Ohnivý pohár, zatím jsem ale dočetla teprve Tajemnou komnatu, ale už se těším až se k němu dostanu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Harryho v anglictine jsem videla v lk. Uz tam zase je. Ale nemam odvahu do toho jit. A co se tyce Vampyrske akademie, tu bych taky chtela cist: -)

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo, Harry Potter v angličtině je fakt asi to nejlepší, co jde pro svou angličtinu udělat :D

    OdpovědětVymazat
  4. Gnomeo a Julie! ♥♥♥ Na tom jsem kdysi byla v kině. Někdy bych na to mohla znovu mrknout. :D
    Jinak literaturu mám ráda, ale vždycky se život autora snažím okecat dějepisem - historické pozadí jeho tvorby a tak. Když to nejde, jsem v háji. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Taky se přidávám a gratuluji k náročné zkoušce z literatury :)A Harry v angličtině to je pořádná výzva :) Vampýrskou akademii mám taky ráda a pátý díl patřím k těm nejlepším.Ale oni jsou vlastně dokonalé všechny :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)