Recenze - Tisíc kousků tebe

by - pondělí, července 30, 2018




úryvek
Rodiče Marguerity Cainové jsou fyzikové. Díky nim vyrostla v prostředí odvážných vědeckých teorií. Nejpozoruhodnější z nich je poslední vynález její matky – jmenuje se Ohnivák a umožňuje pohybovat se mezi alternativními dimenzemi. Její otec je zavražděn a všechny důkazy směřují k Paulovi – oblíbenému výzkumnému asistentovi jejích rodičů. Vypadá to, že spáchal dokonalý zločin: Dřív, než začne policejní vyšetřování, prchá do jiné dimenze....

"Vesmír je ve skutečnosti multivesmír. Existuje nekonečný počet kvantových realit, které se na sobě vrství. Zkráceně jim budeme říkat dimenze." - str. 8


Hlavní postavou tohoto příběhu je mladá dívka jménem Marguirete Caineová. Je dcerou dvou vědců, má starší sestru Josie a učí se doma. Mar (jak jsem dívce začala říkat, protože mi její jméno nešlo přes rty) je opakem svých rodičů - vědě moc nerozumí, zato miluje umění a nádherně maluje. 

Theo Beck je doktorand u Caineových a je to ukázkový typ bad boye. Je suverénní, náladový a arogantní. Tohle je podle mého ale jen maska, kterou si nasazuje na veřejnosti. Uvnitř je to kluk, který chová city k dívce, která mu je neopětuje a to ho dělá velmi zranitelným.

Paul Markov je druhým doktorandem u Caineových a je úplným opakem Thea. Je velmi mlčenlivý a hloubavý. 

Sophie Kovalenková je matka Mar a Josie. Vyslovila hypotézu, že bychom měli vnímat dimenze.

Henry Caine je otec dívek, oceánograf, fyzik, matematik a milující otec. 

Wyatt Conley je typický záporák, kterého budete po celou dobu nesnášet. 

"Živé bytosti mohou cestovat jen do těch dimenzí, ve kterých už existují. Dimenze, ve které se moji rodiče nikdy nepotkali? Tam se nikdy nepodívám. Dimenze, ve které jsem už po smrti? Odsud se tam nedostanu. Protože když člověk cestuje do jiné dimenze, ve skutečnosti se jen zhmotní uvnitř svého jiného já. Ať je jiná verze vás kdekoli, ať dělá cokoli, jste tam i vy." - str. 13

Příběh se odehrává v Kalifornii, kde rodina Caineových bydlí. Námět cestování mezi dimenzemi byl pro mě neprobádanou cestou, na kterou jsem se vydala nepřipravená. Byla jsem překvapena a pohlcena. Ráda cestuji a tento příběh mi to umožnil, i když jen mentálně a ne fyzicky. Spolu s postavami jsem se mohla podívat do Londýna, odkud pocházel Henry. Dále jsem navštívila carské Rusko, do kterého jsem se naprosto zamilovala, za což může převážně rodina a poručík Markov. Pozorovala jsem Ekvádor a Korálové moře, kde se udály ty nejosudovější věci. Po náročném cestování mezi dimenzemi jsme se vrátili zpět do Kalifornie, kde kniha skončila až moc velkým happy-endem. 

"Každá forma umění je jen jiný způsob, jak nahlížet na svět. Jiný úhel pohledu, jiné okno. A věda... věda je to nejvíc fascinující okno ze všech. Vidíte z něj celý vesmír." - str. 141

Tato kniha je to pravé odpočinkové čtení na léto. Autorčin styl psaní vás vtáhne do děje a nepustí, dokud neotočíte poslední stranu. Kniha obsahuje nepřeberné množství krásných myšlenek, ale i vtipných hlášek (např. Proč vypadám zrovna takhle v dimenzi, ve které neexistují foťáky? … Nejmíň hodinu bych si dělala selfíčka a všechny ty fotky pak používala až do konce života." - str. 130). Postavy jsou přesně dělané na takový příběh a věřím, že si většinu z nich zamilujete. Nechybí ani romantika, kterou v knihách nevyhledávám, ale tady mi naprosto sedla. Upřímně musím říct, že ze všeho nejvíc nesnáším milostné trojúhelníky. V tomto příběhu se jeden takový nachází, ale mně překvapivě vůbec nevadil. Asi to není takový ten typický trojúhelník, kde by se dívka nemohla rozhodnout. Naštěstí jsme se obě rozhodly pro toho samého (:D). Jediné, co bych knize vytkla, byl přeslazený konec, který mi připomínal americké filmy, kdy se na konci mají všichni v lásce a zpívají v objetí. Je to strašné klišé. Ale jinak knihu doporučuji všem!

"Miloval bych tě v jakékoli formě, v jakémkoli světě, s jakoukoli minulostí. O tom nikdy nepochybuj." - str. 159


Originální název:                        A Thousand Pieces of You
Série:                                                Ohnivák
Pořadí:                                           1.
Vydání:                                            9. října 2017, CooBoo
Počet stran:                                   277 stran
Žánr:                                                Young Adult, Sci-fi, Fantasy, Romance
Hodnocení:                                  4,5
Čteno:                                             23. - 26. června 2018



Claudia Gray je pseudonym úspěšné spisovatelky Amy Vincent, která žije v New Orleans. Dříve pracovala jako právnička, novinářka, dýdžejka a servírka. Celý život ji fascinují nevysvětlitelné záhady. 

Více informací o autorce a jejích dalších knihách si můžete přečíst v mém článku tady.


You May Also Like

6 komentářů

  1. Nemůžu se dočkat druhého dílu! Ten konec nebyl úplně vymazlený ale za ten skvělý námět a zpracování jsem to autorce odpustila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ten konec mě taky moc nepotěšil a možná i kvůli němu jsem nedala pět hvězdiček. Na druhý díl se určitě těš, je na co :)

      Vymazat
  2. Strašně se mi líbí tento styl obálek a jsem moc ráda, že jsou takové knížky ted skoro všude, vypadá to fakt hezky. :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já tuhle knížku miluju! Konec odpouštím, protože vím, jak příběh pokračuje ve dvojce a moc se těším, až si přečtu závěr série ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já miluju tuhle sérii, i když nemám ještě přečtený poslední díl, ale strašně se na něj těším! :)

      Vymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)