Přečteno a Knižní přírůstky | Únor 2019

by - pondělí, března 04, 2019




V únoru mi začal již čtvrtý semestr, který je zatím časově nejnáročnější. Ve škole jsem okolo 8 - 9 hodin denně, přijdu na koleje, kde hodím sprchu, navečeřím se a dělám úkoly. Až v posteli se dostanu ke čtení a někdy ani na to nedojde. Proto je mé přečteno za tento měsíc poněkud útlé, ale zato je zase bohatá nadílka nových knih. Lednové recenzní novinky se totiž někde zatoulaly, a tak mi přišly až na začátku února

PŘEČTENO 

David Z. Mairowitz | Zámek | 2013, Labyrint | 144 stran | Komiks 
1. února 2019 | bez hodnocení

Na začátku měsíce jsem sáhla po komiksu, který jsem měla už delší dobu půjčený z knihovny. Zámek od Kafky jsem nečetla a to byl podle mého kámen úrazu. Vůbec jsem nevěděla, o co jde a kdo je kdo. Nějaký příběh tam asi byl, ale mně zůstal ukrytý a nepochopený. Tento komiks bych doporučila někomu, kdo už román Zámek četl. 

Renata Štulcová | Tance nág | Rafaelova škola 2 | 2017, Maitrea | 236 stran | YA, Fantasy
1. - 4. února 2019 | 3 hvězdičky

Jak už jsem zmiňovala v recenzi na první díl (tu), příběh bych si více užila, kdybych byla mladší. Cílová skupina jsou, dle mého mínění, čtenáři ve věku 10 - 15 let. V této knize jsme se dozvěděli více podrobností o sestře hlavní hrdinky, Meluzíně. Také jsme se setkali s novým druhem nadpřirozených bytostí - s nágy. Trochu mě rušila změna v časech vyprávění - jednou psáno v přítomném, jindy v minulém čase. Tuto sérii bych doporučila mladším čtenářům, kteří chtějí začít s žánrem fantasy.

František Gellner | Radosti života | 2011 | 84 stran | poezie 
17. - 19. února | 3 hvězdičky

Povinná četba do školy. Považuji se za odpůrce poezie, ale byla jsem celkem mile překvapila. Do čtení jsem se pustila bez předsudků a s (doslova) čistím papírem. Básně měly pravidelný rým, byly jasné a jednoduché, plné narážek na ženské a alkohol. Dokonce jsem jednu z nich zarepovala. Poezie nikdy nebude mým šálkem čaje, ale František Gellner je mou záchranou.

Vic James | Zlatá klec | Temné nadání 1 | 2019, Fragment | 384 stran | YA, Dystopie
15. - 22. února 2019 | 3 hvězdičky

Konečně jsem se mohla pustit do lednových novinek. Na Zlatou klec mě hodně nalákala Míša (@radsi_knihu), a já jsem se bohužel nedočkala takové pecky, kterou jsem očekávala. Ze stylu psaní autorky bylo poznat, že je to její první kniha. Bavily mě kapitoly z pracovního tábora a líbil se mi vývoj Luca, ze kterého se stal odhodlaný mladý muž. Romantická linka byla jasná už na začátku, ale nebyla nijak nucená, spíše byla doplňujícím faktorem. Konec byl překvapivý a přesvědčil mě o tom, že si chci přečíst druhý díl. 


Leigh Bardugo | Prohnilé město | Šest vran 2 | 2018, Fragment | 432 stran | YA, Fantasy
8. - 24. února 2019 | 4 hvězdičky

Ano, vidíte správně. Až teď jsem si přečetla všemi chválený druhý díl oblíbených Šesti vran. Tuto duologii (ze které bude trilogie) naprosto miluju, i když jsem ani jednomu dílu nedala plný počet hvězdiček. Leigh Bardugo píše utahané začátky, ale od druhé půlky to vždy stojí za to. Akce střídá akci. Nejvíce se mi ale líbil vývoj postav a to, že jsme se více dozvídali o jejich minulosti, a tím jsme si k nim vytvářeli hlubší vztah. Naprosto zbožňuju Ninu a její smysl pro humor. Je prostě svá a upřímná. Kvalitní kniha se pozná podle toho, že má skvělé postavy, dobrou zápletku a čtenář se u ní baví a brečí. Tato kniha má všechno. Leigh Bardugo mi zlomila srdce a nevím, jestli jí to někdy odpustím. Nicméně se těším na další její knihy. 

KNIŽNÍ PŘÍRŮSTKY


KOUPENÉ


RECENZNÍ VÝTISKY


SHRNUTÍ

Počet přečtených knih                             3 knihy, 1 básnická sbírka, 1 komiks
Počet přečtených stran                            1 188 stran
Počet přečtených stran za den               42 stran
Průměrné hodnocení                               3 hvězdičky
Počet koupených knih                             4 knihy
Počet recenzních knih                              9 knih
Celková útrata                                           592 Kč


Kolik knih jste v únoru přečetli vy? Která byla nejlepší?
Kolik knih jste si koupili? Kolik korun jste utratili?
Četli jste některou ze zmíněných knih? Jak se vám líbila?

You May Also Like

2 komentářů

  1. K druhému dílu Rafaelovy školy jsem se nikdy nedostala, ale už dlouho bych to chtěla napravit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, žes zkoušela snad každou zajímavou novinku :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)