Přečteno listopad 2019

by - neděle, prosince 01, 2019


Další měsíc utekl jako voda a já přicházím s dalším článkem o knihách, které jsem za uplynulý měsíc přečetla. Bude o 7 knihách, 1 básnické sbírce, 3 komiksem a 2 mangách. Pohodlně se usaďte a začněte číst.
 

Strážci galaxie 2: Angela | 4 hvězdičky | 168 s. | Strážci galaxie 3: Rozpad strážců | 4 hvězdičky | 160 s.
První díl tohoto komiksu jsem přečetla už před nějakou dobou, a moc mě neoslovila. V knihovně jsem narazila na další dva díly, a tak jsem si řekla, že tomu dám ještě šanci. Za mě byly oba díly lepší než ten první. Samozřejmě se příběh nepodobá filmu, který dobře znám a mám ráda. Nahlížela jsem na příběhy odděleně, snažila jsem se je nesrovnávat. A byla jsem spokojená. Jestli máte rádi komiksy od Marvelu, přečtěte si i Strážce galaxie. 

Sucho | 4 hvězdičky | 384 stran
Od Neala Shustermana jsem již četla Smrtku, kterou považuji za nejlepší knihu minulého roku (nebo alespoň tu top z 10). Měla jsem velká očekávání, která nebyla převýšena, ale naplněna. Dystopický příběh o světě, kde došla voda. Sledujeme psychologii postav, jejich vývoj, myšlení a chování v situacích vyhrocených. Styl psaní je čtivý a nejhrozivější je to, že je příběh tak reálný. Rozhodně doporučuji si přečíst! 

Na kraj světa | 3 hvězdičky | 344 stran
Od Thea Addaira jsem již četla Muffin a čaj. Tento oddechový LGBT román se mi líbil, ale úplně mě nenadchl. Proto jsem neměla příliš velká očekávání od autorovy nejnovější knihy v žánru fantasy. Příběh je přímočarý a monotónní. Mužské postavy mi lezly na nervy, ženské postavy mě docela bavily. Styl psaní je jednoduchý, občas se zasmějete u dialogů. Ty, kteří mají fantasy už načtené, příběh moc nenadchne. Doporučuji těm, kdo s fantasy teprve začínají a nechtějí se pouštět do ničeho složitého. 

Záblesk života | 4 hvězdičky | 350 stran
Moje první kniha od Jodi Picoult. Záblesk života pojednává o tematice potratu. V jakém případě je ilegální? Jaký na něj mají různí lidé názor? Toto téma mě zasáhlo. Vše bylo tak autentické. Reálné. Autorka do knihy vložila všechno. Během psaní dělala výzkum a dokonce se několika potratů sama účastnila. Inspirovala se skutečnými příběhy. Tohle si prostě musíte přečíst. 

Cizinec | 4 hvězdičky | 124 stran
Povinná četba na světovou literaturu 20. století. Musím říct, že tahle kniha mě bavila. Pojednávala o člověku, který neprojevuje žádné emoce. U pohřbu své matky neuroní ani slzu a druhý den už flirtuje a vodí si domů ženu. Nikoho nesoudí a rád pomůže svému příteli, kterému zahýbala přítelkyně. Bohužel se vše zvrtne a je odsouzen za vraždu. Soudci ho však soudí za to, jak byl necitelný na pohřbu své matky. Což mi přišlo absurdní. Nicméně se mi příběh dobře četl a bavilo mě to. Takže jestli máte možnost si tuhle knihu přečíst a zařadit si ji třeba do maturitního seznamu, udělejte to. 

Death Note: Zápisník smrti 1 | 5 hvězdiček | 198 stran
Rozhodla jsem se prozkoumat taje mangy. V knihovně jsem objevila první díl Death Noteu, o kterém jsem slyšela samou chválu, a tak jsem se rozhodla si ho také přečíst. Manga je to temnější, pojednává o chlapci, který na zemi našel zápisník smrti. Když do něj napíše jméno, dotyčný člověk umře. Není to však taj jednoduché, zápisník má svá pravidla, která vám ovšem nebudu prozrazovat. Za mě je to hodně povedený příběh a těším se na další díly. 

Píseň o Viktorce | bez hodnocení | asi 40 stran
Poezie není nic pro mě, ale Píseň o Viktorce od Jaroslava Seiferta se mi docela líbila. Možná to bylo tím, že u příběh o bláznivé Viktorce znám, takže jsem nemusela dumat nad tím, o čem báseň je. Autor v této básni vytváří paralelu mezi životem Viktorky a autorky Boženy Němcové. Obě neměly úplně snadný život a prožily nešťastnou lásku, která je hlavním tématem. 

Teorie vraždy | 3 hvězdičky | 304 stran
Teorie vraždy je již třetím dílem ze série Naturalista. Já jsem dva předchozí díly nečetla, což byl trochu problém, jelikož se o nich v této knize mluvilo, a já neměla ponětí, o čem je řeč. Nicméně mi nesedl hlavní hrdina, což byl bioinformatik. K tomu se pojí fakt, že kniha obsahovala mnoho biologických informacích, ve kterých jsem se ztrácela a připadala si jako na hodině biologie. Závěr příběhu mě donutil zvýšit hodnocení, jelikož se událo více akce, než za celou knihu. 

Osudoví kamarádi | 4 hvězdičky | 176 stran
Příběh pro děti plný magie a kouzelných zvířátek. Zvířátka se vydávají z kouzelného světa do světa lidí, kde chtějí najít děti, která věří na kouzla. Skamarádí se s nimi, naučí je kouzlit a společnými silami zničí ty, kteří používají černou magii. Kniha obsahuje krásné černobílé ilustrace a na konci na čtenáře čeká ponaučení. 

Srdcerváči 2 | 5 hvězdiček | 328 stran 
První díl Srdcerváčů mě neoslovil tolik jako ostatní čtenáře. Příběh mi přišel milý a dojemný, ale zkrátka jsem z něj nebyla unešená. Druhý díl mě však dostal. Byl krásný. Sladký. Líbilo se mi, jak se oba chlapci vyvíjeli a jak se posouval jejich vzájemný vztah. Nebudu vám nic prozrazovat, jen si tenhle komiks přečtěte. 

iPohádka | 3 hvězdičky | 224 stran
Od Kovyho jsem už poslouchala audioknihu Ovšem, která se mi líbila. Imponovala mi autorova otevřenost a upřímnost. Když jsem se doslechla, že bude vydávat pohádku z moderního prostředí, byla jsem hodně zvědavá. Byla jsem trochu zklamaná. Ze začátku jsem se bavila nad všemi jmény a názvy, které Kovy vymyslel. V půlce však vypadla elektřina a z moderní pohádky se stala pohádka zcela obyčejná. Nad královstvím krouží drak, ztratí se královská dvojice, princ je jede vysvobodit, aby dostal princeznu a království k tomu. Myslím si, že teenagery v této době kniha potěší víc. 

The Promised Neverland Vol. 2 | 5 hvězdiček | 192 stran
Konečně jsem se pustila do pokračování mangy Země nezemě. Druhý díl byl ještě napínavější a akčnější než ten první. Hlavní hrdinové se již v minulém díle dozvěděli, že jsou v sirotčinci vychovávání proto, aby je pak prodali démonům. V tomto díle vymýšlejí plán, jak všechny děti dostat pryč. Přibírají komplice, jenže někdo z nich je nepřítel a donáší jejich "matce". Kdo to může být? A je vše tak, jak se na první pohled zdá? Určitě si tuto mangu přečtěte! 

Tak, to je vše. 
Četli jste některou ze zmíněných knih? Jak se vám líbila?
Chystáte se na některou knihu?
Co jste v listopadu přečetli vy? 

You May Also Like

6 komentářů

  1. No tedy, přečetla jsi toho hodně :) Na Sucho se chystám a na Záblesk života jsi mě taky nalákala :) Séri Naturalista považuju za jednu z nejlepších, co jsem četla takže třetí díl je taky nutnost :) Mě právě sedlo, že je hrdina bioinformatik, protože sama to mám vystudované a tak mě fascinuje, že vše popsané v těch knihách je v podstatě pravda :) A nové knize od Theo Addaira se asi vyhnu, Muffin a čaj mě taky moc nenadchnul, tak jsem nedůvěřivá :D Hezké čtení i v prosinci :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je pěkná zásoba přečtených knih.:) Před rokem jsem začala číst komiksy a ty od Marvelu mě hodně lákají. Sucho si přečíst rozhodně potřebuju a od Jodi Picoult bych ráda přečetla všechny knihy. Manga mě láká také, zatím jsem četla jen Alitu, ale nějakou bych ještě ráda do konce roku stihla, buď právě Death note nebo Tokijského ghúla(ty máme v knihovně). Na Teorii vraždy jsem hodně zvědavá, doufám, že bude víc taková , jaká byla Šelma a méně vědecká, než byl Hračkář. I na Kovyho pohádku jsem dost zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Fíha, to je docela slušný seznam. Píseň Viktorce ani Cizince jsem (zatím) nečetla, byť si samozřejmě pamatuji, o čem to má být, koneckonců jsem maturovala školně z literatury. Chtěla jsem si přečíst co nejvíc knih, ale zrovna třeba tyhle dvě jsem nestihla. Tak snad někdy. :)
    Já v listopadu hlavně dočítala knížky z předchozích měsíců. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Velmi mě zaujala Jodi Piscoult. Chystám se od ní také poprvé něco přečíst, ale už toho má tolik, že nevím co si vybrat. Já se v listopadu pustila do první knihy od Liane Moriarty, abych si rozšířila obzory a teď tedy na Jodi.

    Jinak 7 je moc pěkné číslo :)

    OdpovědětVymazat
  5. zajimave kousky, nektere by me i lakaly, ale nejsou zatim v moji topce, ktera je narvana k prasknuti :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Na Sucho se taky chystám a ta manga vypadá hodně dobře :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)