Přečteno | prosinec 2019

by - čtvrtek, ledna 09, 2020


V prosinci jsem přečetla celkem 6 knih, 1 komiks a 5 mang. 

Jako první jsem přečetla román Dneska žijeme z válečné doby. Knihy tohoto typu nevyhledávám, jelikož je špatně nesu, ale zaujala mě anotace. Příběh vypráví o malé židovské dívce, kterou ušetří německý voják. Moc mezi sebou nekomunikují, ale je jim spolu tak nějak příjemně a bezpečně, což je celkem ironie. Román je psaný jednoduchým jazykem, který ovšem vyjadřuje velmi mnoho emocí. Určitě vám knihu doporučuji přečíst, nebudete litovat. 

 Becky Albertalli a Adam Silvera | 4 hvězdičky | 344 stran
Co když jsme to my. Milý LGBT román, který neurazí, ale ani nenadchne. Vypráví o Arthurovi a Benovi, kteří se potkají na poště, prohodí spolu pár slov a pak jdou každý svou cestou. Jenže oba na toto krátké setkání musí pořád myslet, až se nakonec znovu potkají a začnou spolu chodit. Jejich cesta není jednoduchá, osud jim do cesty hází klacky a vy si můžete přečíst, jak to s nimi dopadlo.
c e l á - r e c e n z e 

George Orwell | 4 hvězdičky | 264 stran
1984. Povinná četba na světovou literaturu, čteno podruhé. Musím říct, že jsem si čtení na střední škole užila víc než teď na vysoké. Příběh mě i tak bavil a zároveň děsil, protože si nedokážu představit, že bych v takovém světě mohla žít. Jsem ráda, že máme svobodu říkat a dělat co chceme. Debata o knize ve škole byla velmi zajímavá. Knihu si přečtěte a také se zamyslete. Ale na film nekoukejte, jsou v něm oproti knize určité změny.
Anna Musilová | 4 hvězdičky | 320 stran

Tamařino souhvězdí jsem nominovala na nejlepší knihu roku od českého autora v HumbookAwards. Od Aničky Musilové jsme již četla Černookou, která mě neoslovila tolik jako tato kniha. Troufám si říct, že se Anička od své první knihy v psaní hodně zlepšila, její styl a tvoření vět mě naprosto dostalo. Každé slovo má v příběhu své místo a ukrývá se za ním mnoho emocí. Navíc v knize najdete nespočet věcí, kterých se příběh týká. Přátelství, rodina, životní cíle, nenaplněná láska, odsouzení společností, umění, fotografie a mnoho dalšího. Každý si tu najde to své. Rozhodně stojí za přečtení.
c e l á - r e c e n z e 

Psa baskervillského jsem si zvolila jako četbu ke zkoušce ze světové literatury. Řekla jsem si, že bych si mohla usnadnit práci a přečíst si jen komiks. Komiksy mám ráda, ale tenhle mě spíš zklamal. Typografické chyby, opakující se slova za sebou. Některé bubliny se četly špatně, jelikož byly umístěné v přelomu stránky. Příběh byl zajímavý, ale zpracování mě nenadchlo.

Markus Zusak | 4 hvězdičky | 568 stran
Clayův most je další knihou od známého autora Markuse Zusaka, který napsal Zlodějku knih. Trvalo mi delší dobu, než jsem se knihou prokousala, ale stálo to za to. Příběh vypráví o 5 bratrech, kteří neměli úplně jednoduchý život, ale zvládli ho. Zároveň se retrospektivně vrací k příběhu jejich rodičů - jak se poznali a jak se jim narodili synové. Příběh je místy smutný, místy zábavný, jak už to tak v životě bývá. Nejvíce mě však oslovil styl psaní, který je velmi specifický. Autor píše většinou v jednoduchých větách, které graficky rozděluje - každou na jeden řádek. Občas se může zdát, že čtete báseň, která se však nerýmuje, ale něco poetického v sobě určitě má. Doporučuji si knihu přečíst, nebudete litovat.

Balli Kaur Jaswal | 4 hvězdičky | 328 stran
Erotické příběhy pro indické vdovy je velmi zajímavá kniha. Vypráví příběh o Nikki, Indce, která se i s rodinou přestěhovala do Londýna a snaží se být samostatnou a nezávislou ženou. Dělá servírku v hospodě, žije sama a začne vyučovat tvůrčí psaní. Na kurz jí přijdou samé starší indické ženy, vdovy, které neumí psát. Společně si vyprávějí erotické příběhy, které si vysnily. Jsme svědky toho, jak ženy dostávají svůj hlas. Pomalu se učí říkat svůj názor a sdělovat mužům, co se jim líbí a co by je uspokojilo. Nadělá to pořádnou neplechu ve společnosti, ale lidi si časem zvyknou. Doporučuji si knihu přečíst, jestli se chcete o této kultuře a jejích zvycích dozvědět více.

Hajime Isayama | 4 hvězdičky | 196 stran
Útok titánů je dystopická manga. Vypráví o světě, kde žijí lidé ve městech obehnaných zdí, za kterými se nacházejí titáni živící se lidmi. Někteří mladí lidé se učí, jak titány zabít a jak ochránit město. Stane se to nejhorší - titáni zaútočí na město a obyvatelé se musí bránit. Příběh byl zajímavý, občas jsem byla trochu zmatená, ale konec byl překvapivý a já jsem zvědavá na další díl.

Tsugumi Oba | 4 hvězdičky | 204 stran
Death Note 2. Manga, kterou jsem si opravdu oblíbila. Hodně dobře promyšlený příběh. Oceňuji shrnutí předchozího dílu, seznam postav a očíslování stránek. Příběh vypráví o chlapci, který najde na zemi Zápisník smrti. V případě, že do něj zapíše něčí jméno, daná osoba zemře. Light se učí zápisník používat, k ruce je mu smrtonoš, kterému zápisník patřil, ale pro pobavení ho pohodil ve světě lidí.

Tsugumi Oba | 5 hvězdiček | 198 stran
Death Note 3. Zatím nejlepší díl ze série. Líbilo se mi, jak si Light a L mezi sebou hrají, přicházejí si na identity. Nepřestává mě udivovat Lightova inteligence. A zvrat na konci mě přiměl ihned sáhnout po dalším díle, který jsem měla naštěstí u sebe.

Tsugumi Oba | 3 hvězdičky | 200 stran
Death Note 4. Obálka je z tří předchozích dílů asi nejhezčí, ale za to se mi děj líbil nejméně. Objevila se tu nová postava, kterou můžete vidět na obálce. Jmenuje se Misa a je děsně otravná. Je zamilovaná do Kiry - což je přezdívka člověka, který pomocí zápisníku smrti zabíjí zločince - aniž by ho kdy předtím spatřila. Je ochotná pro něj udělat vše, na oplátku chce však vztah. Jsem hodně zvědavá jak se vše vyvrbí.

Kaiu Shirai | 5 hvězdiček | 197 stran
The Promised Neverland 3. Má nejoblíbenější manga. Příběh se odehrává v sirotčinci, který na první pohled vypadá naprosto obyčejně. Ale zdání klame. Máma, jak ji všechny děti nazývají, "své" děti vychovává jako prasata na porážku. Dává je démonům, kteří se jimi živí. Pár dětí na toto hrůzné tajemství přijde a snaží se vymyslet plán, jak všechny dostat pryč. V každém dalším díle je více akce a napětí. Jsem zvědavá, jestli se jim to povede a jaká dobrodružství a nástrahy ještě zažijí. Další díl už mám na cestě.

S H R N U T Í 
Počet přečtených knih                             6 knih, 1 komiks a 5 mang

Počet přečtených stran                            3. 147 stran
Počet přečtených stran za den                101 stran
Průměrné hodnocení                               4 hvězdičky

Kniha měsíce: Tamařino souhvězdí

You May Also Like

4 komentářů

  1. Už jsi druhá, která píše o knize Co když jsme to my :) Kniha mě velmi zaujala, ale teď nevím, kdy se k ní dostanu. Doufám, že brzo :)

    6 knížek je moc pěkné číslo, minulý měsíc jsem měla také tolik. Teď by to mohlo být více, ptž šestou knížku čtu za leden už teď :D

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé čtivo, aleale v při mě :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Rozhodně tu je pár kousků, na které se v letošním roce chystám - třeba 1984 a Tamařino souhvězdí. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný seznam, hodně se těším hlavně na Co když jsme to my.
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)