Můj stát: Putování za prezidenty

by - pondělí, ledna 06, 2020


Již třetí díl ze série Můj stát, tentokrát Putování za prezidenty. Prezident zastupuje navenek náš stát, je nejvyšším velitelem armády, jmenuje vládu, soudce, podepisuje zákony... To vše dělá ve prospěch celé země. Aby to mohl dělat dobře a zodpovědně, měl by svou zemi znát. A my bychom naopak měli znát svého prezidenta. 


Co vlastně o prezidentovi víme? A ne jen o tom současném, ale i o předchozích prezidentech? Ve škole jsme se možná učili jak šli po sobě, v jaké době se stali prezidenty. Ale víme něco o jejich životě před tím? O jejich rodině, koníčcích a zálibách? To vše a mnoho dalšího nám prozradí tato kniha. 



V knize se skrývá 11 prezidentů. Od prvního Československého Tomáše G. Masaryka až po nynějšího Miloše Zemana. U každého najdeme obecnou charakteristiku - jaký vlastnili automobil, jaké bylo jejich oblíbené jídlo. Jejich životopis, který je doplněn krátkým komiksem. Dále prezidentské období, dobové souvislosti, zajímavosti  a rodinné informace. 



Aby to nebylo tak obecné, uvedu příklad na prezidentovi Tomášovi G. Masarykovi. 
  • V prezidentském období: 14.11.1918-14.12.1935
  • Oblíbené jídlo: škubánky, krupicová kaše, švestkové knedlíky s mákem
  • Prezidentské období: 
    • učitel, filozof, sociolog a politik
    • poprvé
    • tříčlenná vláda
  • Dobové souvislosti:
    • Rakousko-Uhersko
    • Legie
    • Československé království
  • Zajímavosti:
    • Vlastimil
    • Masarykova pracovna
    • Masařík
  • Rodinné informace:
    • Masarykův otec
    • Sourozenci
    • Charlotta
Samozřejmě jsou v knize doplněny všechny možné informace, já jsem uváděla jen nadpisy z různých oddílů. Kniha je vhodná pro všechny děti školou povinné a obzvláště pro milovníky historie a politiky. Ale nejen pro ty. Je pro všechny občany České republiky, kteří by měli znát dřívější prezidenty. 

Kniha je doprovázena ilustracemi a celkově je velmi hezky graficky zpracovaná. Děti se mohou zábavnou a nenucenou formou dozvědět nové informace o světě, ve kterém žijí. Já sama jsem se dozvěděla spoustu nových informací. Vřele knihu doporučuji a děkuji za ni Knižnímu klubu. Ve slevě si ji můžete pořídit TADY

Baví vás naučné knihy, i když jsou primárně určené dětem? 

You May Also Like

2 komentářů

  1. Jé, tuhle knihu bych si rozhodně měla pořídit, strašně dobře na mě působí hlavně vizuálně! :) (Informací tam pro mě asi moc nových nebude, i když kdo ví. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle by si měla pořídit každá učitelka do třídy :D Už vím, co si koupím :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)