Osobní asistentka

by - pondělí, února 24, 2020

Renée Knight | Literatura světová, detektivky, thrillery | 2020, Ikar | 328 stran
"Může být tou nejnebezpečnější osobou v místnosti."

OBÁLKA: Líbí se mi kombinace barev, ale nemám ráda, když je na knize nálepka "bestseller".

POSTAVY:
  • Christine Butcherová: Vypravěčka a hlavní postava. Asistentka Miny Appletonové. Loajální, spolehlivá, pečlivá, obětavá.
  • Mina Appletonová: Majitelka obchodního řetězce Appleton. Manipulátorka, sebevědomá, majetnická. 
  • Angelika: Christinina dcera
  • Mike: Christinin manžel
  • David: Minin osobní řidič
MŮJ NÁZOR:
Christina Butcherová nám vypráví svůj příběh. V myšlenkách se vrací do minulosti a vzpomíná, jak začínala její práce pro Minu Appletonovou. Ve vyprávění občas naznačí něco, čím nám prozradí, co se později nejspíše stane. Podle mého tím příběh ztrácí na překvapivosti, když nám vypravěčka vše dopředu prozradí. V určité části vyprávění dojde do přítomnosti a z retrospektivního vyprávění se stává chronologické

Musím uznat, že celý příběh byl velmi dobře promyšlen a sestaven. Jak už jsem psala, příliš mi nevyhovoval styl psaní, při které nám byly určité věci prozrazovány. Nicméně závěr knihy mě překvapil, takový konec jsem si opravdu nepředstavovala. 

Nemůžu říct, že by mě příběh zcela pohltil - necítila jsem nutkání číst dál. Nicméně knihu jsem měla přečtenou za dva dny. Dost možná tomu pomohlo velké písmo a krátké kapitoly, kterým dávám přednost před dlouhými. Navíc se kniha četla skoro sama, nebyly tam žádné složité pasáže, u kterých bych musela příliš přemýšlet nebo se k nim vracet a číst je znovu. 


O ČEM JE:
Christina Butcherová byla 20 let osobní asistentkou Miny Appletonové. Byla její pravá ruka, chystala jí denní program, zařizovala všechny možné schůzky a dokonce se jí starala o osobní život. Mina měla 3 děti, ale neměla čas se o ně starat, a tak je poslala do internátní školy. Christina se naučila napodobovat Minin rukopis, a tak psala jejím dětem a posílala jim různé dobroty, aby si nemyslely, že na ně jejich matka zapomněla, i když tomu tak bylo. Christina nikdy neřekla ne, udělala všechno, oč ji Mina požádala. Za celých 20 let si vzala jen jeden den volna, dokonce ani nebyla u svého otce, který umíral, jelikož odletěla na pracovní cestu do New Yorku. Zanedbávala dokonce i svou dceru a manžela, kterým akorát vařila jídlo, ale doma nebyla a žádný čas s nimi netrávila. Christina byla workoholička, jak bychom ji dnes označili. A když si přečtete tuto knihu, dozvíte se, co ji to stálo

SHRNUTÍ:
Sečteno a podtrženo, tuto knihu bych vám doporučila, jestli máte rádi promyšlené příběhy, intriky, manipulaci a hrátky se zákonem. Za mě je to taková průměrná kniha, která nenadchne ani neurazí. Moc za ni děkuju nakladatelství Knižní klub a Radkovi. Můžete si ji se slevou pořídit tady.

AUTORKA:
Renée Knight pracovala pro BBC jako filmová dokumentaristka, později psala filmové a televizní scénáře, než se rozhodla naplno věnovat beletrii. Žije v Londýně s manželem a dvěma dětmi. Autorčiným debutem byl román Dokonalý cizinec (Ikar, 2016), který hned po vydání atakoval přední příčky žebříčků bestsellerů a recenze ho přirovnávají ke Zmizelé nebo Dívce ve vlaku.

You May Also Like

1 komentářů

  1. Já byla docela zklamaná, sice závěr překvapil, ale dle mého byl úplně zbytečný, nebo spíše tento druh pomsty byl už úplně zbytečný.

    Mrzí mě, že mě kniha nalákala na něco jiného, než jsem dostala :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)