Sherwood

by - sobota, února 22, 2020

Meagan Spooner | Literatura světová, dobrodružné, retelling | 2019, CooBoo | 352 stran



Pro vysoké dívky, které chtějí být roztomilé,
pro drobné dívky, které chtějí být elegantní,
pro dívky, kterých je vždycky příliš,
pro dívky, které nikdy nejsou dost dobré.
Pro ty, které vytrvají.
Tohle je pro vás.

Obálka je nádherná a líbí se mi, že ladí s předchozí autorčinou knihou - Na lovu - i když se nejedná o stejnou sérii (jelikož jsou obě knihy stand-alone). Obálka je lesklá a strašně se mi líbí postava na obálce, i když obecně lidi na obálkách nemám ráda. Nejspíš je to tím, že jí není vidět do tváře, což čtenáři ponechává dostatek fantazie. 

Od autorky jsem již četla předchozí knihu, Na lovu - retelling na Krásku a zvíře. I v tomto případě je to retelling, nicméně na Robina Hooda, což mi přijde opravdu originální, jelikož na tuhle "pohádku" jsem ještě žádné převyprávění nečetla. A aby nebylo té originality málo, Robinem Hoodem se stává žena. Ano, z celého příběhu na mě dýchá feminismus. 

Robin Hood umírá a jeho snoubenka, lady Marian truchlí. Znala Robina dlouho, vyrůstali spolu a zamilovali se do sebe. Marian není jako všechny ostatní paničky, nemá ráda šaty, šperky a večírky. Je svobodomyslná, jezdí ráda na koni a miluje střílení z luku. Uměla to dokonce lépe než Robin. Nelíbí se jí, jak se zachází s Robinovými lidmi, tak se rozhodne vzít situaci do svých rukou a převléká se za Robina Hooda. Někteří lidi věří, že se Robin vrátil, někteří jsou skeptičtí. Ale všichni pociťují naději - všechno není ztraceno, můžou být zachráněni. 

Jak tomu bylo v předchozí knize, i v této nám autorka přináší pohled do minulosti - na vzrůstající lásku mezi Robinem a Marian. Tyhle vzpomínky mě bavily a mrzelo mě, že nedostaly více prostoru. 


První polovina knihy nás seznamuje se vztahem mezi Robinem a Marian, se situací v království, se vztahem mezi Marian a jejím otcem, s její služkou. Takové ty klasické věci, které potřebuje čtenář vědět, aby se mohl orientovat v novém světě. Když se tohle odbude, jde se na věc. Autorka se s ničím nepáře, převléká lady Marian do Robinova oblečení a posílá jí do světa. Marian se se všemi problémy musí vypořádávat za pochodu. Je něco jiného, když střílíte z luku se svým starým přítelem, kterého milujete, než když bojujete o svůj život. Je něco jiného, když za vámi stojí lidé, kteří vám věří, ale vy jim musíte lhát, abyste je udrželi v bezpečí. Mimo tohle všechno navíc musíte hrát urozenou paní, která vůbec neví, co se venku děje a hlavně s tím nemá nic společného. 

K Marian jsem si vybudovala opravdu hluboký vztah. Už od začátku mi byla sympatická. Mám ráda tyhle bad-ass hrdinky, které se ničeho nebojí a dokáží se postavit za věc, které věří. Jsou tvrdohlavé a odhodlané jít si za svým cílem, i když s tím nikdo jiný nesouhlasí. Jsou ochotné pro to udělat cokoli. A přesně taková Marian je. 

Posledních padesát stránek jsem slupla jako malinu. Na jednu stranu jsem byla zvědavá, jak to dopadne, i když jsem něco tušila, ale na druhou stranu jsem nechtěla, aby to skončilo. Protože tenhle příběh opravdu skončí na poslední straně. Nebude žádný další díl. Nicméně jsem spokojená s tím, jak vše dopadlo a můžu vám knihu doporučit. Já za ni děkuji nakladatelství Albatrosmedia, kde si knihu můžete koupit ve slevě.

Meagan Spooner se chtěla stát archeoložkou nebo astronautkou. Vystudovala scenáristku v New Yorku a od té doby žije v Austrálii. Se svou rodinou procestovala Egypt, jižní Afriku, Řecko, Antarktidu nebo také Galapágy a tvrdí, že v každém příběhu, který napíše, se skrývá kousek z nějakého jejího výletu. Mimo jiné také hraje na kytaru, velice ráda čte a baví jí počítačové hry. 

Máte rádi retellingy?
Přečtete si Na lovu nebo Sherwood?

You May Also Like

4 komentářů

  1. Moc pěkná recenze :) Na knížku se určitě chystám, četla jsem od autorky Na lovu a ta se mi líbila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Stand-alone? Proč jsem měla dojem, že to je série? :D Obálka je naživo opravdu luxusní. Od autorky jsem četla její sérii Ptačí zpěv a ta se mi líbila, takže bych někdy chtěla zkusit i tohle. S překladatelem ale nemám moc dobré zkušenosti, takže bych si to asi dala v originále :/

    OdpovědětVymazat
  3. musim rict, ze ten konec byl ale to nejlepsi z knihy, skoda ze to tak nebylo po celou dobu...

    OdpovědětVymazat
  4. Tahle knížka mě taky bavila - stejně jako tebe, zvlášť ke konci. Jsem zvědavá, co autorka dál napíše!
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)