Pravda, nebo lež

by - čtvrtek, července 16, 2020

Literatura světová, Thriller | 2020, Ikar | 328 stran | 5 hvězdiček


Knihu jsem dočetla teprve včera, 29. června, ale stále se z ní nemůžu vzpamatovat. Má první přečtená kniha od Colleen Hoover byla To nejlepší v nás (recenze tady). Jejím knihám jsem se vyhýbala, protože jsem měla za to, že je to červená knihovna. Ale spletla jsem se. Ano, je to romantický příběh, ale skrývá něco víc. Něco, nad čím se člověk zamyslí. Něco, co čtenářem otřese. Tohle se mnou rozhodně kniha To nejlepší v nás udělala. Zlomila mi srdce na tisíc kousků a pak ho slepila, ale už nikdy nebude takové jako dřív. 

Tohle lidé dělají, když zažili to nejhorší z nejhoršího. Vyhledávají ty, kteří jsou na tom stejně špatně... nebo ještě hůř... a využijí je, aby se cítili trochu líp po tom, co se jim stalo něco děsivého. 

Nicméně jsem z této autorčiny další knihy měla trochu obavy. Vždyť je to psychothriller, autorka se pouští do neprobádaných vod. Jenže kniha získávala samé dobré ohlasy. Nevěděla jsem, jestli nejsou čtenáři zaujatí, protože mají autorku rádi. Musela jsem se přesvědčit sama. Proto jsem v den, kdy jsem odstátnicovala z angličtiny, vběhla do knihkupectví a knihu si koupila. Chvíli mi ležela na poličce nepřečtených knih, ale moje zvědavost byla silnější. Také v tom hrála roli kamarádka, která mi napsala, že by se do knihy ráda pustila. A tak jsme se začetly společně. 

Svět byl jejím rukopisem. Žádný povrch nezůstal ušetřený.

To, co jsem objevila uvnitř, mě šokovalo. Nečekala jsem, že bude Colleen v psaní psychothrilleru tak dobrá! Stručně vám řeknu, o čem byl děj. Nadaná spisovatelka, Verity, měla autonehodu a už není schopná svou knižní sérii dopsat. Její manžel vyhledá jinou autorku, Lowen, kterou poprosí, aby sérii dokončila. Ta po krátkém zaváhání přijímá. Její matka nedávno umřela na rakovinu a zanechala jí akorát dluhy. Potřebuje peníze. Lowen jede do domu manželů, aby prostudovala všechny poznámky, které si Verity ke knihám napsala. Jenže najde něco, co její oči neměly vidět. Začne se dozvídat věci, které by vědět raději nechtěla. 

Žena ví, že pokud si má udržet muže navždycky, musí se chovat tak, jako by se bez něj dokázala snadno obejít.

Ani v této knize se neobejdeme bez romantické linky. I když je to spíše erotická linka. Velmi erotická. Popsaná do nejmenších detailů. Tyto erotické scény střídá jedno odhalení za druhým. Během čtení se ve mně mísilo mnoho pocitů. Nejčastějšími byli však šok a znechucení. Nemohla jsem uvěřit, že by byl někdo něčeho takového schopný. Byla jsem ráda, že jsem své myšlenky mohla sdílet s kamarádkou, která se cítila úplně stejně. Nicméně i přes nenávistný cit vůči jedné z postav jsem nemohla knihu odložit. Kamarádka mě proklínala, jelikož jsem knihu dočetla dřív, než se ona dostala do poloviny, ale já jsem zkrátka nedokázala přestat. Poháněla mě zvědavost, jak to všechno dopadne. A po dočtení jsem byla v šoku. Konsternovaná. Nevěděla jsem, co si mám myslet. A nevím to ani teď. Kniha se v originále jmenuje Verity, ale já jsem ráda, že u nás má kniha název Pravda, nebo lež, protože to ji naprosto vystihuje. Doteď nevím, čemu věřit. Co je pravda a co je lež? 

Nedostatečný sex je jako virus. Vaše manželství může ve všech dalších oblastech fungovat, ale jakmile odumře sex, ovlivní to všechno ostatní. 

Fakt, že jsem jednu z postav nenáviděla a hnusily se mi její činy, jen ukazuje, jak je autorka dobrou spisovatelkou. Navíc ani nedokážu uvěřit, že je tohle první thriller, který napsala. Všechno bylo tak dokonale promyšlené. A když už jsem si myslela, že jsou všechny karty na stole, vytáhla Colleen poslední eso z rukávu, které mě naprosto šokovalo. Nemohla jsem uvěřit vlastním očím. Tohle mě teda vůbec nenapadlo! 

Pokud se dva lidi přitahují, můžou se buď dát dohromady, nebo si zůstat cizí. Není nic mezi tím. 

Jestli máte rádi styl psaní Colleen Hoover a zároveň máte rádi thrillery, tak opravdu nevím, na co čekáte. Okamžitě si tuhle knihu přečtěte! Poděkovat mi můžete potom. 

Je přirozené předpokládat v lidech to nejhorší, i kdyby jen na zlomek vteřiny.

You May Also Like

1 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)