Na špatném místě

by - čtvrtek, července 30, 2020

Literatura světová, Thrillery | 2020, Ikar | 368 stran | 3,75 hvězdiček 

V dnešní době je hledání partnera či partnerky díky internetu daleko snadnější, ale co když se za profilem na seznamce skrývá sériový vrah? 

Po přečtení anotace jsem si řekla, že si tento thriller musím přečíst. Shodou okolností jsem v té době poprvé seznamku vyzkoušela a začala randit s klukem, se kterým jsem se seznámila na Tinderu. Byla jsem zvědavá, jak autorka příběh pojme a jestli vyplyne něco, na co jsem si měla dávat pozor. To, že nebyl úplně nejlepší nápad sejít se s ním poprvé v lese a nikomu nenapsat adresu, jsem už zjistila (naštěstí se nic nestalo, přežila jsem!). 

"Kam se podělo seznamování s eventuálním romantickým protějškem v práci nebo přes společné přátele, nebo dokonce sbalení někoho v baru? Copak pohodlí a účelnost dnešních technologií způsobily, že i takový základní lidský kontakt je zastaralý?" 

Na začátek musím přiznat, že jsem čekala opravdu napínavý thriller, který se bude zabývat pachatelem, jenž si hledá své oběti na seznamkách. Mohl je využívat čistě pro ukojení svého chtíče nebo mohl být thriller ještě o trochu peprnější a mohl své oběti po sexuálním aktu zabíjet. Tohle vše v příběhu bylo, ale podle mého to nedostalo tolik pozornosti, jak by mělo. Příběh bych spíše označila za společenský román s thrillerovými prvky. Velkou pozornost totiž dostaly čtyři hlavní postavy.

"Vím, že je to hloupost, ale tohle dělám pokaždé. Udělám fotku, vezmu si adresu a mailem to pošlu kamarádkám, aby věděly, kde jsem..."

Paige, již zrovna propustili z práce a její matka Joan, která se stále dostává ze smrti svého manžela. Paigeina nejlepší kamarádka Chloe, která má nezbedného manžela a dvě malé děti. A nakonec Paigeina sestřenice Heather, která je totálně nemožná. Okolo těchto čtyř žen se točí celý příběh. Dozvídáme se vše o jejich kariéře, milostném životě a vzájemných vztazích. Jsme svědky mnoha těžkých situací, ve kterých bychom si s nimi místo nevyměnili. Objeví se i pár úsměvných scén, za které můžeme vděčit dětem (např. označení ženského pohlavního orgánu jako bugina, nebo vysvětlení rozmnožování). 

"Matky už takové jsou. Mají pocit, že nesou odpovědnost - že nesou vinu - za všechno."

Autorčin styl psaní je prostý, bez zbytečných příkras nebo užívání metafor. Nechodí okolo horké kaše, vše napíše přímo - stručně a jasně. Díky krátkým kapitolám se čte rychleji a stránky mizí pod rukama. 
Upřímně? Čekala jsem víc. Nebyla jsem po celou dobu napnutá a už vůbec mě nic nešokovalo. Po celou dobu čtení jsem čekala na nějakou velkou zápletku, která se však nedostavila. Chtěla jsem víc toho chlapa, který se hledal své oběti na seznamce. Chtěla jsem se mu dostat víc do hlavy, zkoumat a možná i pochopit jeho činy. Chtěla jsem nějaké rozuzlení, nějaký uspokojující závěr. Nicméně nemůžu říct, že by mě kniha nebavila. To vůbec ne. Příběh byl reálný a osudy všech postav mě zajímaly a bavily. Kdyby kniha nebyla označena za thriller, asi bych jí neměla co vytknout. Takže jestli se do ní pustíte, nemějte velká očekávání. Je to taková oddechová četba, která vás trochu varuje, abyste si dávali pozor na lidi, které neznáte. 

Sama autorka o knize napsala: "Nesnažím se lidi varovat, to nemám v úmyslu. Ano, člověk musí být opatrný - ale já to nepíšu velkými písmeny. Jen říkám, dávejte si pozor, a to samé bych poradila, když sbalíte někoho v baru a jdete s ním domů. Vždycky je to riziko." 

"Řídíme se podle toho, co důvěrně známe, ať je to jakkoli nepříjemné. Neustále se snažíme něco napravit a najít onen nedosažitelný konec."

Kniha mi byla poskytnuta na recenzi nakladatelstvím Knižní klub. Tímto moc děkuji. Vy si ji můžete koupit ZDE


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)