Jeden z nás

by - středa, července 01, 2020

Literatura světová, Thrillery | 2020, Kalibr | 280 stran | 4,5 hvězdičky


Mé druhé setkání s autorkou. Jako první jsem četla detektivku Nevítaný host (recenzi si můžete přečíst tady) a dost se mi líbila. Proto jsem měla celkem vysoká očekávání i od této knihy, která se však řadí mezi thrillery. 

Děj se odehrává ve městě Aylesford, ve státě New York. Hlavními postavami jsou lidé žijící na předměstí, které se zdá poklidné. Do doby, kdy je zavražděna žena, která se s manželem na předměstí nedávno přistěhovala. A pachatelem je někdo z jejich sousedů. 

Jak má člověk v dnešní době něco děti naučit, když kolem sebe pořád vidí tolik špatných příkladů, ve zprávách i u lidí, kteří mají určitou moc? Jako by se už nikdo nechoval slušně, jako by společenské normy byly prázdným pojmem.

Pro Shari Lapenu je typické, že do svého příběhu zahrnula nespočet postav. Proto jsem si připravila papírek a tužku a jejich jména a vztahy jsem si poznamenávala. Lépe a rychleji se pak zorientuji. Dalším typickým znakem autorčiny tvorby je vyprávění ve 3. osobě, tudíž se nedostaneme do pachatelovy mysli, nepoznáme, kdo pachatelem je. Sledujeme příběh z povzdálí, nahlížíme do domů jednotlivých sousedů a můžeme jen hádat, kdo ženu zabil.

Ona se podle něj moc bojí. Jenže ona je matka. Bát se je její poslání. 

Nevím, jak to máte vy, ale já se vždy snažím pachatele uhodnout dřív, než nám ho autorka odhalí. Proto si také píši jména postav a k nim krátké poznámky a vztahy s ostatními, abych si v nich udělala jasno. Většinou v průběhu čtení své tipy měním, protože se například ukáže, že dotyčný, kterého jsem podezírala, to neudělal. U této knihy jsem do poloviny neměla ani tušení, kdo by to mohl udělat. Podezírala jsem všechny a zároveň nikoho. Od druhé poloviny jsem si však udělala obrázek a byla jsem přesvědčená, že se to nemohlo stát jinak. Přiznávám, že jsem na chvíli zapochybovala, ale to akorát dokazuje, jak umí být autorka přesvědčivá. Nakonec se ukázalo, že jsem měla pravdu. Byla jsem z toho nadšená, jelikož to bylo asi poprvé, co se mi vraha podařilo odhalit dříve než detektivům. 

Všichni nosíme nějakou masku. Všichni máme do jisté míry co skrývat.

Knihu jsem měla přečtenou za dva dny. Byla poutavě napsaná a já se nemohla odtrhnout. Potřebovala jsem nutně vědět, kdo to udělal a jaký měl motiv. A přesně tohle od thrillerů očekávám. Napětí a pořádnou zápletku. Všechno tohle kniha splňuje. Půl hvězdičky jsem knize strhla, jelikož jsem se do ní vrhla po dočtení knihy Pravda, nebo lež, která mi přišla o něco lepší. Ale v zásadě nemám této knize co vytknout. Vše bylo promyšlené, skvěle napsané. Jestli máte rádi dobré thrillery a předchozí knihy od Shari se vám líbily, rozhodně vám můžu doporučit i Jeden z nás.  

Nikdy ho nepřestane fascinovat, co během policejního vyšetřování vydolují - všechna ta tajemství, která lidé skrývají. Respektive se o to pokouší.

Jestli jsem vás náhodou nepřesvědčila a vy ještě váháte, jestli si knihu přečíst, přečtěte si prolog a první dvě kapitoly TADY a uvidíte, že tohle prostě musíte číst!

Zachvátí ji smutek. Že život dopadá takhle. Jen osamělost a čekání - na večeři, na návštěvy, na smrt. 

Kniha mi byla poskytnuta na recenzi od Euromedie, za což jim moc děkuju. Vy si knihu se s levou můžete pořídit TADY

Ona je v tomhle domě jediná, kdo nemá co skrývat. 

You May Also Like

1 komentářů

  1. Mám doma všechny knihy a Nevítaný host je pecka, ale je pravda, že ten je spíše už klasická detektivka a zbytek knih jsou thrillery. Jeden z nás, jak sama píšeš, je docela napívaná kniha, která se velmi dobře čte. Vraha jsem tedy uhodla hned, na mě to bylo až nápadné :D Ale jsem velmi spokojena, autorka se dle mého jen lepší :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)