Červená, bílá a královsky modrá

by - pátek, září 11, 2020

 

Casey McQuiston | LGBT | 2020, Yoli | 423 stran | 4,5 hvězdičky

Co se stane, když se syn americké prezidentky zamiluje do prince z Walesu? 

Já vím povím, co se stane. Vznikne z toho ultra mega cute příběh, kterej si budete chtít přečíst. To se stane! 
Ale teď vážně. Mnoho autorů milostných románů vaří podle stejného receptu: "Do vroucí vody vhodíme dva lidi jakéhokoli pohlaví, přihodíme dvě lžíce nevraživosti, hrst nenávistných komentářů a zamícháme. Po deseti minutách přimícháme lektvar lásky a vhodíme hrst okvětních lístků." Myslí si, že tohle stačí. Něco vám prozradím, nestačí. My, čtenáři, nechceme číst ty samé příběhy pořád dokola. A nestačí nám, když změníte jména hlavních postav nebo když promícháte jejich pohlaví. Chceme víc. Chceme nějaké koření! 

A přesně tahle kniha má to správné koření. Alespoň pro mě. 
Krom těch základních ingrediencí je tu velká spousta humoru, který mi sedl jako vosa na bonbon. Převážně přichází od Alexe - syna americké prezidentky a zároveň vypravěče příběhu. Henry - britský princ - mi ze začátku moc nesedl, ale Alexe jsem si oblíbila na první stránce. Líbilo se mi na něm, že je svůj za každé situace. Na nic si nehraje, nepřetvařuje se. Své chování nezměnil jen kvůli tomu, že je jeho matka prezidentkou. 

A to je další okořenění příběhu. Vystupují zde dospělé postavy, resp. rodiče hlavních postav. Nevím, jestli jste si toho všimli, ale ve většině Young Adult knih se rodiče vůbec nevyskytují. Možná ti teenageři žijí sami a peníze jim padají do komína nebo co já vím. Nicméně tady se rodiče objevují a nejsou tu jen do počtu. Henryho královskou rodinu jsem nesnášela, kdežto Alexovu mámu jsem si oblíbila. Fandila jsem jí. Neměla to těžké. Musela se rozhodovat, jestli se v daných situacích bude chovat jako matka, nebo jako prezidentka. Určitě to nebyla lehká volba (ne že bych to mohla potvrdit z vlastní zkušenosti, ale odhaduju). Fakt se mi líbilo, jak se chovala a rozhodovala. 

Najednou si uvědomí, že tohle je to nebezpečí, když si člověk k sobě pustí lásku - přiznat si, že pokud se něco pokazí, netuší, jak to vydrží. 


Dalším důležitým faktorem bylo přátelství. Ať už to bylo mezi sourozenci, dívkou a chlapcem nebo mezi stejnými pohlavími, přátelství bylo v tomto příběhu důležité. Alex se svou partou trávil většinu svého volného času, věděli o sobě všechno, pomáhali si a důvěřovala si. Mohli se jeden o druhého opřít, požádat o pomoc nebo se jednoduše bavit. A přesně takové by přátelství mělo být. Až za hrob. 

V příběhu je důležitá i politika. Je ukázána z různých pohledů. Politika v Anglii, politika v Americe, pohledem prezidentky, pohledem prince, pohledem dětí prezidentky. Zabrouzdalo se i do anglické a americké historie, ve které jsem se díky studiu na vysoké škole orientovala. Nesmím zapomenout na různé narážky na filmy a seriály.

No prostě je tahle kniha skvělá. Zařadila se mezi mé nejoblíbenější LGTB romány hned vedle Probuzení Simona Spiera. Doufám, že jsem vás přesvědčila, abyste si tuto knihu přečetli (pokud jste to do této chvíle neudělali). 

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Euromedii. Knihu si můžete koupit TADY.

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)