Ti druzí

by - čtvrtek, listopadu 26, 2020

 

C. J. Tudor | Literatura světová, thrillery | 2020, Kalibr | 336 stran | 4 hvězdičky 

VÍTEJTE U TĚCH DRUHÝCH


Víme, co je bolest. Víme, co je ztráta. Víme, co je nespravedlnost.
Sdílíme tu bolest... s těmi, kdo si to zaslouží.

Chat | Žádost | FAQ

Ti druzí jsou skupina, která bere spravedlnost do svých vlastních rukou. Řídí se heslem oko za oko, zub za zub. Chceš po nich nějakou službu? Dobrá. Ale i ty musíš udělat něco pro ně. Když tuto dohodu nedodržíš, najdou si tě. 

Příběh začíná u Gabea, který jede z práce pozdě domů. Už zase. Slíbil své ženě, že dneska přijede včas, aby se aspoň jednou za týden navečeřeli všichni spolu. Jako rodina. Ale on je teď v zácpě a je mu jasné, že to nestihne. V tom uvidí v autě před sebou dítě. Je to jeho dcera. Snaží se auto dohonit, ale marně. Ztrácí ho z dohledu. Ztrácí svou dceru. Bylo to naposledy, kdy ji uviděl. Po tomto incidentu byla prohlášena za mrtvou. Ale Gabe se nevzdává. Cítí, že jeho dcera žije. 

 "Říká se, že nenávist a hořkost vás zničí. Omyl. Je to naděje, co vás užírá zevnitř jako parazit. Nakonec z vás zůstane jen návnada před žraločí tlamou. Ale naděje vás nezabije. Tak laskavá není."

Kniha je čtivá a styl vyprávění strhující. Najdete tu motivy jako je pomsta, žal, naděje, pouto rodiny, pravda. Překvapilo mě, kolik zajímavých a hlubokých myšlenek jsem v textu objevila. Později tady na blogu vyjde samostatný článek s hláškami a citáty z této knihy, protože je jich tam opravdu hodně. Četla jsem a četla a najednou se objevila věta, odstavec nebo dokonce celá stránka, která mě zasáhla. Musela jsem si danou pasáž přečíst znovu, pozastavit se a zamyslet. Vše bylo tak pravdivé a tak krásně napsané. 

Ze začátku mi dělalo potíže orientovat se v postavách. Uvědomila jsem si, že se mi to stává snad u všech thrillerů. Autoři vždy zahrnují větší množství postav. Proto si vždy beru papírek a ke jménům si připisuji krátké poznámky. Např. Alice (8 let) - trpí narkolepsií. Nebo Katie - pracuje na odpočívadle. Později se už na tento seznam nemusím ani koukat, jelikož se zorientuji, ale na začátku to vždy pomůže.

"Žádný člověk neví, kde skutečně leží jeho hranice, dokud k nim není dotlačen. Co všechno uděláme pro ty, které milujeme? Ty nejkrutější činy se rodí z té největší lásky."

Nebudu vám prozrazovat nic ze samotného děje, protože si myslím, že je lepší pustit se do knihy s čistým štítem. Nic nevědět. Nechat se překvapit a pohltit. Já jsem během čtení měla tolik teorií, které se v průběhu měnily. Některé mi vyšly, některé ne. Každopádně vám tento thriller doporučuji. 

C. J. Tudor žije s rodinou v Sussexu. Její román Kříďák (2018) se stal nejúspěšnějším debutem roku a byl vydán ve více než 40 zemích. Rok nato napsala Jámu, teď vychází Ti druzí a na příští rok plánuje další titul The Burning Girls. 


Za knihu děkuju

Svou si můžete koupit po kliknutí na logo :)

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)